| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med Forza.
|
775 besök totalt |
|
Hjälp med Forza.
Hej alla speltokiga. Nu är det så att jag köpt mig ett X-Box ratt och ett Forza för ett tag sedan! Nu är det som så att jag försöker att få till väghållningen på en del av mina bilar, men jag har världens jäkla problem! Jag måste göra fel på nått sätt..... Bilarna understyr nått så fruktansvärt... Och beter sig skogstokigt! Så jag undrar om någon kan hjälpa mig med lite grunder! Jag har försökt att läsa mig till hur jag ska göra i spelet, men det är som att jag tar minus där jag ska ta plus och tvärt om känns det som! Har någon någon bil de moddat som ni vet funkar som jag kan få hjälp med så att jag kommer igång! För det är ju knapt roligt när man försöker och det inte lyckas! MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
|
låter ju som gran tourismo lol...
Men till att börja med xbox är det xbox eller är det xbox 360? Forza är det Forza eller Forza 2? När det gäller Forza 2 så har de överdrivit det här med att du kan inte få dina däck att göra två saker samtidigt väl mycket så det är extra viktigt att du inte åker in i kurvor i för hög fart. Sedan kan du ju meka i garaget jag hade då inga större problem med understyrning. Ja när jag inte körde Saab för de bilarna går inte att göra annat än understyra med lol. Men det är realistiskt så inget fel med det .
mjukare krängningskammare bak, mindre downforce bak, lägre coast etc kan hjälpa till att skapa överstyrning. Du får läsa riktiga setup guider för de funkar i Forza också jag är tyvärr ingen setup guru. _________________ Pär Öqvist |
||
|
Re:
Det är X-box 360.... Och Forza 2...... och tack för svaret! _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med Forza.
|
775 besök totalt |