Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 E30 Mtech1 -86 Banbil Mot 2,8liter! Ljudklipp sida35
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36   >>
75 besök senaste veckan (124195 totalt)
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009

Hej. Hur går det för dig?
Ser ut att kunna bli ett väldigt vettigt garage av dedär.

Kämpa på!

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
_T_H_ skrev:
Hej. Hur går det för dig?
Ser ut att kunna bli ett väldigt vettigt garage av dedär.

Kämpa på!

Hallå! Jag har renoverat 2 sovrum, hall, vardagsrum och helrenovering av badrum på 2månader
Så bilen står på samma cm som när jag startade upp den

Men jag hoppas få köra lite på isen i vinter och testa nya motorn inför nästa säsong.

Garaget är fullt i möbler och flyttkartonger nu men snart så skall det vara tömt och då skall bilen flytta in och bli ompysslad!

Mvh

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Har bokat in 1garagedag i kalendern (1 thumbs down )

Iaf så behöver jag en ny remspännare till servon så om någon har en m20 som skräpar så köper jag gärna denna del

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Dessa är på väg hem till mig nu. 15tums isdäck och plåtisar med 4x100 Perfekt!!

Jag var förbi farsans garage idag och tittade till bilen, det kliar i fingrarna att sätta igång igen

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Idag fick jag en ny gummibälg, den som sitter mellan spjäll och lmm. Det är en spricka på 7cm i den gamla, kanske inte helt optimalt att suga så mycket luft där

Topplocksbult bmw original, hur skall dom efterdras? Jag vet att det står ett moment i haynes boken men det står inget om att man ska släppa en bult i taget eller så? Så jag tolkar det som att jag bara ska efterdra 1bult i taget utan att släppa den innan. Kommer inte ihåg momentet men det kollar jag i garaget!

Ska fylla på med glykol och lufta både kylsystem och bromsar i helgen. Kan det bli en premiärtur runt korvmojen tro??

Det vart många turer med isdäcken men det slutar att jag behåller dessa 15tummare och ett par 16tummare är även på väg hem

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Se på fan jag har varit i garaget och skruvat en hel dag

Dagen började dock med att gå åt skogen
Jag satte igång med att byta gummibälgen mellan spjäll och lmm eftersom den var full av torrsprickor. Men när jag monterar den nya så vrider jag lite fram och tillbaka för att den ska glida över spjället och tro på fan att den nya färska gummibälgen spräcker Hur är det möjligt

Sur som attans börjar jag leta efter attacklimmet för det är en liten spricka och jag hade tänkt att varmköra idag och dra sista momentet på toppen.

Slut på lim och det är visst röd dag så alla järnaffärer på byn var stängda... >

Så det blev ingen ljuv sång från m20 idag!

Men jag fick luftat bromsarna och kopplingen så nu funkar det bra! Tog många timmar innan vi upptäckte att våran luftningsapparat är trasig och släpper tillbaka luft

Monterade även innerskärmarna fram och satte dit lite sponsordekaler

Provkörningen är nära

www.albertssonracing.se
Citera
Daniel.K
Strömsnäsbruk
Här sen Jan 2008

Rsjerry skrev:
Se på fan jag har varit i garaget och skruvat en hel dag

Dagen började dock med att gå åt skogen
Jag satte igång med att byta gummibälgen mellan spjäll och lmm eftersom den var full av torrsprickor. Men när jag monterar den nya så vrider jag lite fram och tillbaka för att den ska glida över spjället och tro på fan att den nya färska gummibälgen spräcker Hur är det möjligt

Sur som attans börjar jag leta efter attacklimmet för det är en liten spricka och jag hade tänkt att varmköra idag och dra sista momentet på toppen.

Slut på lim och det är visst röd dag så alla järnaffärer på byn var stängda... >

Så det blev ingen ljuv sång från m20 idag!

Men jag fick luftat bromsarna och kopplingen så nu funkar det bra! Tog många timmar innan vi upptäckte att våran luftningsapparat är trasig och släpper tillbaka luft

Monterade även innerskärmarna fram och satte dit lite sponsordekaler

Provkörningen är nära

Gött som fasiken att det är på gång thumbs up
Du måste skriva en utförlig rapport om hur allt känns och beter sig efter provkörningen

Mvh Daniel.

Bmw 325 -88 Banbil.Såld.
Bmw 320xd -13 Bruksbil.
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Ja nu är det nära men med mektempot som jag håller just nu så kan det gå veckor tom månader mellan garagebesöken. Köpa hus som skall renoveras var ingen hit för garagetiden Men det är bara att bita ihop och tänka på att det är en sån period i livet just nu.

Bara tanken på att ta tag i garaget som följde med husköpet gör mig sjukt nöjd thumbs up

Jag skall ge en rapport efter provkörning och jag hoppas det blir en positiv sådan

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
slängde ihop lite timelaps klipp jag samlade på mig under motorbygget!

Uppstartsfilmerna gick åt skogen med datorflytt så det kommer nya om ett tag! För övrigt står det still sen senaste updaten!

Känner dock ingen brådska då det är typ 9-10plusgrader varje dag

http://www.youtube.com/watch?v=ivzyVCFRyVs

Mvh

www.albertssonracing.se
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Kul med film!! thumbs up

Men kan du inte fixa till rätt propotioner på filmen? Har du fotat med GOPro eller en vanlig kamera?

När jag gjorde min toppackningsbytar film Länk så använde jag GOPro, men tog sedan och klippte alla bilderna till 16:9 format och sänkte upplösningen till 1920x1080 för att sedan kunna göra en trevlig fullHD film av det hela
Lite mer jobb kanske, men jag gjorde en makrofunktion i photoshop som klippte och förminskade bilderna åt mig.

Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Film är alltid kul thumbs up Uppstartsfilm kommer som sagt men vill få med lite provkörningsklipp innan jag släpper den!

Ja där sa du nåt Nisse som jag inte tänkt på. Så där ska det inte vara Tror det är nya moviemaker som förstör formatet för så där ska det inte vara innan redigering!

För övrigt så är det programmet helt värdelöst att arbeta med > Gamla fungerade om man bara ville klippa ihop och lägga på musik!

Får inhandla sony vegas tror jag!

Filmade med riktig videokamera i stativ!

www.albertssonracing.se
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Det är kul som fan att greja med video och redigering.

Idag körde jag lite snabbkurs för en kompis i Sony Vegas. Vi gjorde lite enkel redigering + gjorde en så kallad stop motion film. I filmen kröp ett gammalt bananskal upp ur skålen och jagade en mandarin hehe! Helt normal film att hålla på med

Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Hej på er
Tiden för bilen är obefintlig just nu!
Jag har beställt armen som man sträcker servoremmen med och den anlände igår! Det är egentligen det sista innan provkörning thumbs up

Provmonterade isdäcken iförrgår för att provköra nu på blanka sommardäck är inte att rekomendera

Jag monterade även tillbaka sparcostolarna som våran isbils-opel fick låna!

Det är så jädra typiskt, idag har jag avsatt en heldag för bilen för första gången sen jag köpte huset och vad händer då? Jo jag vaknar med magsjuka

www.albertssonracing.se
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Måste vara sjukt kul med E30 på isen
Hade velat göra samma sak, men orkar inte bygga om till originalbromsar för att få plats med mindre fälgar som passar is däck..

thumbs up

Citera
Daniel.K
Strömsnäsbruk
Här sen Jan 2008

Hur går det här då?

Blivit någon isåka?

Mvh Daniel.

Bmw 325 -88 Banbil.Såld.
Bmw 320xd -13 Bruksbil.
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Hej på er

Nä denna vintern var ju värdelös så isen blev aldrig tillräckligt stark så jag var bara ute och lekte med quadracern! Inte tråkigt det heller men inte som isåka med e30

Bilen har jag inte haft en sekund över till tyvärr
Jobbar på med huset inför en ny värdering så jag inte behöver ta ett lån utan säkerhet till nytt avlopp i sommar

Har även fått en dotter som är 3 dagar gammal as we speak

Vet inte när e30n kommer ut på banorna igen, men en sak är säker och det är att den ska ut igen även om allt tar årtionden att slutföra med familj och hus

Mvh

www.albertssonracing.se
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Grattis! Barn är minst lika kul som banåka

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Åååh herre vart tar månaderna vägen
Sen jag skrev här sist har jag dränerat huset, anlagt helt nytt avlopp och är inte klar med återställningen av trädgård trapp parkering altan osv...

DVS ingen tid till min stackars bil... nog om det!
Bilen har iaf fått flytta hem nu och ikväll har jag börjat småskruva lite. Tanken är att få till en timme då och en timme då i garaget så att lite händer!

Får bjussa på lite bilder i dagarna! Renoverar ju garaget oxå men inte dom kvm som bilen står på

Hoppas på provkörning inom månaden iaf!!

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Trådstartare
Varmkörd och toppen efterdragen! Ljudet i sexan ger fanimej ståpäls över hela kroppen

I morgon blir det kanske en sväng för första gången på 3,5 år

www.albertssonracing.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Härligt då får vi se dig på träffarna 2013

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009

Asså.. de måste kännas så gött att få köra lite i den ! ! !

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 E30 Mtech1 -86 Banbil Mot 2,8liter! Ljudklipp sida35
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36   >>
75 besök senaste veckan (124195 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande