Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Licenstagning och diverse frågor.
743 besök totalt
hamsterr0ttan
Degerfors
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Tjena,

Ja har börjat få mer intresse för banracingen och skulle vilja prova på att köra på bana och har då lite frågor.
Ja bor i karlskoga så det är väll banor häromkring som gäller. Speccielt Gälleråsen.
Skulle vara kul att få följa med ett gäng som kör å titta för att lära sej rutinerna osv.

1. Vilka SBF-anslutna klubbar finns det i krokarna?
2. Hur ska ja gå tillväga för att få köra på bana med min gatbil? Går det utan att åka på tex "TPC's banträff"
3. När jag tagit licens och vill åka på kvällsträningar, Måste jag ha en bil med vagnbok eller kan jag köra min privata besiktade gatbil.
4. När brukar licensdagarna hållas på Gälleråsen?
5. Vad kostar det?

Mycket frågor men för att allt ska klarna måste man fråga mycket.

// riLLe

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

För lokala klubbar kollar du här http://www.sbf.se/klubb.php?distr=VÄ

Hur man går tillväga... Tja, läs på rejsa ett par månader, sortera bort det som är overkill för en nybörjare och fixa sen till det där nödvändigaste (fräscha bromsar, däck med mönster, tät bil) och sen ut och lek.
olika arrangörer har lite olika upplägg på sina träffar, nyttja länksamlingen https://rejsa.nu/arrangorer.asp och kolla hemsidorna vad de skriver.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Re: Licenstagning och diverse frågor.

hamsterr0ttan skrev:
3. När jag tagit licens och vill åka på kvällsträningar, Måste jag ha en bil med vagnbok eller kan jag köra min privata besiktade gatbil.
Just onsdagsträningarna på Gelleråsen är bara för "tävlingsfordon" dvs fordon med vagnbok eller uppfyller motsvarande krav.

hamsterr0ttan skrev:
4. När brukar licensdagarna hållas på Gälleråsen?
5. Vad kostar det?
I år 5/4, kostnad 1600:-. Se www.karlskogamotorstadion.com/kalender/calenderindex.htm och www.karlskogamotorstadion.com/kmf/kurser/banracingkurs2008april.htm

Elitracing (åskådarracing)
743 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande