Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bra verkstad för Opel Speedster / VX220 Turbo?
1605 besök totalt
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210


Trådstartare
Halloj,

har blivit med VX220 Turbo som håller på fixas i ordning för regbesiktning till våren.
Försöker fixa så mycket jag kan själv, men det kan bli övermäktigt ibland, framförallt då tid alltid är en trång sektor. Tänkte därför försöka uppdatera mig på vilka verkstäder det finns som är duktiga på Opel och ingen nackdel om de har erfarenhet av Speedster / VX220.

Bor i Stockholm så så nära som möjligt är ju så klart det bästa, men man har ju åkt långt förr

Har som sagt ingen koll alls på duktiga Opel-mekar gärna med lite motorsport / rejsa fokus så låt tipsen hagla in

/C

_________________
Christopher Zell
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



Ring dina närmaste Opel-verkstäder och kolla så de har mekaniker som är utbildade på Speedster.
Bilhallen i Mjölby är certifierad Lotus-verkstad så det är ett bra alternativ.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210


Trådstartare
Nillet skrev:
Ring dina närmaste Opel-verkstäder och kolla så de har mekaniker som är utbildade på Speedster.
Bilhallen i Mjölby är certifierad Lotus-verkstad så det är ett bra alternativ.


Jo det kan man ju göra, men nu var jag ju mer ute efter att hitta de här pärlorna till verkstäder, inte Mekonomen, Autoexperten, fina märkesverkstaden osv. (om man nu hårdrar det) utan tänkte mer att Opel har man rejsat och trimmat med i Sverige i många många år så det måste ju finnas en hel del entusiastdrivna verkstäder.

Bilhallen i Mjölby har jag så klart full koll på redan, men de jobbar väl mest med Toyotamotorbilarna av vad jag förstått när jag varit i kontakt med dem när jag hade min gamla K-serie Elise.


I Turbon sitter ju Z20LET motorn som jag inbillar mig många Opelgurus måste lattjat med genom åren.

_________________
Christopher Zell
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Om du lägger fram dina behov till Anders Bisting på ett extremt bra sätt så kan han det mesta om Speedsters. Nu har har han dåligt med tid och inte en kommersiell verkstad men det händer att han tar på sig jobb. Heter Dude här...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Allmänt banåkaforum
Bra verkstad för Opel Speedster / VX220 Turbo?
1605 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande