Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E28 M5 CSL - SÅLD
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 32, 33, 34   >>
8 besök senaste veckan (213587 totalt)
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



På enems hemsida står följande


BMW M5 X20: 292/11.5/106/3.40
omslipning!! Motor S38. Du måste sända oss dina kammar, arbetet hos oss tar ett par dagar. Grundcirkeln reduceras precis så mycket att du fortfarande kan använda BMW:s original justerbrickor (gäller kammar i bra skick). Ett beprövat koncept som fungerar bra!

Pris 5600:- ink moms

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Michael Bäck skrev:
På enems hemsida står följande


BMW M5 X20: 292/11.5/106/3.40
omslipning!! Motor S38. Du måste sända oss dina kammar, arbetet hos oss tar ett par dagar. Grundcirkeln reduceras precis så mycket att du fortfarande kan använda BMW:s original justerbrickor (gäller kammar i bra skick). Ett beprövat koncept som fungerar bra!

Pris 5600:- ink moms



Jag menade att om han ville ha vildare kammar än dem jag listat så måste han slipa om. Och för att komma upp i högre lyft så behöver han byta till tjockare shims.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Krille_hlm skrev:
Michael Bäck skrev:
På enems hemsida står följande


BMW M5 X20: 292/11.5/106/3.40
omslipning!! Motor S38. Du måste sända oss dina kammar, arbetet hos oss tar ett par dagar. Grundcirkeln reduceras precis så mycket att du fortfarande kan använda BMW:s original justerbrickor (gäller kammar i bra skick). Ett beprövat koncept som fungerar bra!

Pris 5600:- ink moms



Jag menade att om han ville ha vildare kammar än dem jag listat så måste han slipa om. Och för att komma upp i högre lyft så behöver han byta till tjockare shims.


Slängde in det för att det var lite bättre pris än dom andra kan man lungt säga 1/3 av priset mot nya
& hyfsat vassa

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Michael Bäck skrev:
Krille_hlm skrev:
Michael Bäck skrev:
På enems hemsida står följande


BMW M5 X20: 292/11.5/106/3.40
omslipning!! Motor S38. Du måste sända oss dina kammar, arbetet hos oss tar ett par dagar. Grundcirkeln reduceras precis så mycket att du fortfarande kan använda BMW:s original justerbrickor (gäller kammar i bra skick). Ett beprövat koncept som fungerar bra!

Pris 5600:- ink moms



Jag menade att om han ville ha vildare kammar än dem jag listat så måste han slipa om. Och för att komma upp i högre lyft så behöver han byta till tjockare shims.


Slängde in det för att det var lite bättre pris än dom andra kan man lungt säga 1/3 av priset mot nya
& hyfsat vassa


Ja det är helt klart ett prisvärt alternativ!
Priset för omslipning, är det för en kam eller för två?

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Krille_hlm skrev:
Michael Bäck skrev:
Krille_hlm skrev:
Michael Bäck skrev:
På enems hemsida står följande


BMW M5 X20: 292/11.5/106/3.40
omslipning!! Motor S38. Du måste sända oss dina kammar, arbetet hos oss tar ett par dagar. Grundcirkeln reduceras precis så mycket att du fortfarande kan använda BMW:s original justerbrickor (gäller kammar i bra skick). Ett beprövat koncept som fungerar bra!

Pris 5600:- ink moms



Jag menade att om han ville ha vildare kammar än dem jag listat så måste han slipa om. Och för att komma upp i högre lyft så behöver han byta till tjockare shims.


Slängde in det för att det var lite bättre pris än dom andra kan man lungt säga 1/3 av priset mot nya
& hyfsat vassa


Ja det är helt klart ett prisvärt alternativ!
Priset för omslipning, är det för en kam eller för två?


Tolkade det som för 2 då jag frågat på min M42 skulle kosta 3800:- att slipa om båda
men det är nog bäst att fråga

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Krille_hlm skrev:
Michael Bäck skrev:
Krille_hlm skrev:
Michael Bäck skrev:
På enems hemsida står följande


BMW M5 X20: 292/11.5/106/3.40
omslipning!! Motor S38. Du måste sända oss dina kammar, arbetet hos oss tar ett par dagar. Grundcirkeln reduceras precis så mycket att du fortfarande kan använda BMW:s original justerbrickor (gäller kammar i bra skick). Ett beprövat koncept som fungerar bra!

Pris 5600:- ink moms



Jag menade att om han ville ha vildare kammar än dem jag listat så måste han slipa om. Och för att komma upp i högre lyft så behöver han byta till tjockare shims.


Slängde in det för att det var lite bättre pris än dom andra kan man lungt säga 1/3 av priset mot nya
& hyfsat vassa


Ja det är helt klart ett prisvärt alternativ!
Priset för omslipning, är det för en kam eller för två?

Kan inte tänka mig annat än att det är för 2 st kammar.

När Nisse Hedlund slipade om 2 st Ford DOHC kammar till mig för några år sedan så kostade
det 1000:- / kam.

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Även Dbilas finns:

Bestell-Nr.: 04.044.001 Einsatzbereich: Strasse 3,4

276
110
11,0
2,3
28/68 - 68/28
30/30
1400.26
---
Satz
63.700.002
655.45


Bestell-Nr.: 04.044.002 Einsatzbereich: Strasse 3,6

280
110
11,3
2,6
30/70 - 70/30
30/30
1400.26
---
Satz
63.700.002
655.45


Bestell-Nr.: 04.044.003 Einsatzbereich: Strasse 3,8

290
108
11,5
2,9
37/73 - 73/37
30/30
1400.26
---
Satz
63.700.002
655.45


Bestell-Nr.: 04.044.004 Einsatzbereich: Rallye

300
108
11,0
3,7
42/78 - 78/42
35/35
1482.75
---
Satz
63.700.002
655.45


Bestell-Nr.: 04.044.005 Einsatzbereich: Rundstrecke

324
104
11,4
4,8
58/86 - 86/58
35/35
1482.75
---
Satz
63.700.002
655.45

5600:- hos enem är ju lockande! frigång ventil/kolv?

/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568


Trådstartare
Tack för alla tips grabbar!

Då motorns sammansättning hittils är okänd med frigång och ventiluttag i kolvar innebär det att motorn måste delas och mätas upp för att kunna säkerställa frigång.

Då bottendelen är 3.6 liters och topparna är 3.8 borde det ju vara 3.8 litarens kammar man ska kika på eller? Även att slipa om de befintliga vore ju en klart intressant sak.

Är definitivt ingen S38 specialist, så alla tips på lämplig kam slipning mottages tacksamt, har ju doktorerat i M30 men aldrig med 24v topp ovanpå...

Någon som har erfarenhet om en lämplig kam med bra spets i registret men utan att tappa moment helt, vill ju ha kvar lite segdrag i motorn.


_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Mats Kinnby skrev:
Tack för alla tips grabbar!

Då motorns sammansättning hittils är okänd med frigång och ventiluttag i kolvar innebär det att motorn måste delas och mätas upp för att kunna säkerställa frigång.

Då bottendelen är 3.6 liters och topparna är 3.8 borde det ju vara 3.8 litarens kammar man ska kika på eller? Även att slipa om de befintliga vore ju en klart intressant sak.

Är definitivt ingen S38 specialist, så alla tips på lämplig kam slipning mottages tacksamt, har ju doktorerat i M30 men aldrig med 24v topp ovanpå...

Någon som har erfarenhet om en lämplig kam med bra spets i registret men utan att tappa moment helt, vill ju ha kvar lite segdrag i motorn.



Prata med bäckis på PPF, han är ganksa vass på s38motorn!

/Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



B36 och B38 har samma kamaxlar.
original är det likadana kamaxlar på insug och avgas.

mvh

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Krille_hlm skrev:
B36 och B38 har samma kamaxlar.
original är det likadana kamaxlar på insug och avgas.

mvh


olika kamdrev bara mellan b36 och 38.

/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



E3-otto skrev:
Krille_hlm skrev:
B36 och B38 har samma kamaxlar.
original är det likadana kamaxlar på insug och avgas.

mvh


olika kamdrev bara mellan b36 och 38.

/otto


Ja det sitter ju drivning till fördelaren på avgaskamen på b36

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Även kamhus är ju samma på b36 och b38, det är bara toppen som det skiljer på.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Krille_hlm skrev:
E3-otto skrev:
Krille_hlm skrev:
B36 och B38 har samma kamaxlar.
original är det likadana kamaxlar på insug och avgas.

mvh


olika kamdrev bara mellan b36 och 38.

/otto


Ja det sitter ju drivning till fördelaren på avgaskamen på b36


Även insugsdrevet skiljer, skiljer lite i vinkel vad jag vet. En del byter till 3,8 drev har jag läst.

/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



E3-otto skrev:
Krille_hlm skrev:
E3-otto skrev:
Krille_hlm skrev:
B36 och B38 har samma kamaxlar.
original är det likadana kamaxlar på insug och avgas.

mvh


olika kamdrev bara mellan b36 och 38.

/otto


Ja det sitter ju drivning till fördelaren på avgaskamen på b36


Även insugsdrevet skiljer, skiljer lite i vinkel vad jag vet. En del byter till 3,8 drev har jag läst.

/otto


Åfasen. Där ser man
Ja nu har ju Mats fått en hel massa matnytig info så vi får hoppas att han får bra fart i spisen nästa säsong Nytt sprut och lite vildare kammar kommer nog göra susen i musen

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696




_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568


Trådstartare
I garaget står allt stilla i väntan på nytt BMW Cup Special reglemente.

I denna väntan har ju tankarna om en alternativ serie kommit upp, är det några som känner till alternativ där en bil som denna kunde platsa? Är bara intresserad av att se vad det finns för alternativ för entusiastbyggen och replikabyggen som denna.

Nordic Supercar är ju ett alternativ, men att åka gamla diagonalslicks där hävdar sig nog dåligt , och risken är väl att effekten står sig lite slätt... Är inte intresserad av att förstöra med "GT-slicks" i 18-19" heller, klassiska stilen från 70-talet måste bibehållas även om det kanske inte är det mest optimala för varvtiderna, hehe .

AR Cup (Anderstorp Racingclub Cup) är ju också alternativ, men det är ju mer eller mindre "träning" vid den körningen, även om det är en kul bana och lokalt lokaliserat, 7 mil enkel dit
Dock är det ju fritt för vem som helst att komma, och det blir ju mer körning än tävling där.

Kom gärna med ideér och förslag, hade varit kul att kunna fortsätta bruka kärran då och då, även om det inte skulle bli fortsättning i BMW Cup. Alla förslag är av intresse.



I övrigt kommer bilen vara med i två biltidningar i vår, Engelska Performance BMW Magazine kommer släppa sitt Januari nummer med bilen, och i den artikeln är bilen fotograferad av skicklige fotograf och BMW Entusiasten Peter Eklöf.
Australiensiska Auto Salon kommer även de i vår att släppa ett nummer där bilen är fotograferad av vår välkände Dejjan som tidigare även plåtat flertalet Rejsa bilar, bl.a Loaded.

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Hoppas verkligen inte reglementet dras åt så vi inte får se denna kärra i cupen, vore rent hemskt , det är ju just sådana här byggen som gör det så roligt att titta .

och jag hoppas verkligen du får till det med motorn under vintern så du slipper bekymmer.

_________________
Viktor Starkman
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



SSK klass 3 måste ju passa och är ett bra komplement till BMW Cup.

EDIT: Vi ska köra våran Nascar där....bara den blir färdig.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568


Trådstartare
Ultura skrev:
Hoppas verkligen inte reglementet dras åt så vi inte får se denna kärra i cupen, vore rent hemskt , det är ju just sådana här byggen som gör det så roligt att titta .

och jag hoppas verkligen du får till det med motorn under vintern så du slipper bekymmer.


Ja, tanken med bygget har alltid varit just att kittla ögat för åskådare och mig själv, och att blanda in historiska inslag i form av CSL influenser, men tider förändras och likasså regelverk, och det får man nog acceptera, tiden får helt enkelt utvisa hur och var och i vilken serie den ska kämpa vidare, i min eller någon annans regi thumbs up

Planen är dock att fortsätta använda den om möjligt, även om utländska spekulanter hört sig och önskat att jag ska sälja den

Jag tror dock att alternativ bör finnas, finns ju många gamla bilar med breda karosser och maffiga ostar som kanske inte går rakt in i RHK reglementet så nånstans kan man nog ansluta sig till skaran, eller? Svårt att få in såna här byggen i andra serier annars, eftersom de inte direkt är byggda för att vara optimala för nån serie egentligen, utan bara skapade ur en entusiast ögon med vikt lagda på helt andra områden, nämligen själen i bilen och bygget

Vad gäller originalsprutet så är jag "liiite" trött på det just nu, så det lutar åt ett friprogrammerbart sprut, det finns tydligen Mega Squirt som byggs i original ECU och kostnaden för detta inklusive mappning hamnar på ca 15-20'000kr, vilket är ritkigt billigt i min värld, då använder man ju dessutom originalhärvan, och slipper alla problem som hemsökt oss 2009 thumbs up . Avvaktar feedback från ett sådant byte just nu .

ButterflyRacing skrev:
SSK klass 3 måste ju passa och är ett bra komplement till BMW Cup.

EDIT: Vi ska köra våran Nascar där....bara den blir färdig.


Tackar!

Skall djupdyka i detta. Kan vara ett kul alternativ thumbs up

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Bara hoppas vår kära reglementes grupp håller sig på mattan
så vi får se detta ekipage även nästa år i cupen.

Skulle vara intressat se en problemfri säsong med
lite vässad motor skulle ge för resultat.

Håller tummarna för 2010 thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E28 M5 CSL - SÅLD
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 32, 33, 34   >>
8 besök senaste veckan (213587 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande