Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (19186 totalt)
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Nattsvart, men var inte din motor mappad för systemet?

Jag har inte jämfört med sellholm, dom verkar ju behöva tillverka varenda pryl. Smidigare att handla om det finns färdigt på hyllan. Det senaste var tillverkat av Ground Control, erkänt bra grejor.

Mvh Esa[/quote]

Min motor var inte mappad i bänk, bara chippad på en höft... Klantigt som f*n av mig. Har kollat på kolvsatserna som bla tms säljer, dessa ska ge ett kompförhållande på 11,5: och mina kolvtoppar ger mer komp, kan bero på det...
Antar att den gått magert innan också men sen när jag bytte system klev jag över gränsen. Magerspikningar i 220 blås kan vara svåra att höra!

Tänkte bara om du kollat upp och jämfört, man vill ju stödja den inhemska industrin...

MVH Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Esa skrev:
Vet du om att du kan ställa om motronicen genom ett ett hål på baksidan av boxen?

Hack Ändring
0 0
1 1,8% mer bränsle
2 3,5% mer bränsle
3 1,8% mindre bränsle
4 0 tändning -3,1grad
5 1,8% mer bränsle samt tändning -3,1grad
6 3,5% mer bränsle samt tändning -3,1grad
7 1,8% mindre bränsle samt tändning -3,1grad

Jag är inte säker men tror att det är räknat moturs. Gäller styrenhet 071.


Är det här nåt slags aprilskämt? Menar du att man kan trimma bilen genom ett hål i styrboxen?
Måste jag testa.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794



Lotus Samuel skrev:
Esa skrev:
Vet du om att du kan ställa om motronicen genom ett ett hål på baksidan av boxen?

Hack Ändring
0 0
1 1,8% mer bränsle
2 3,5% mer bränsle
3 1,8% mindre bränsle
4 0 tändning -3,1grad
5 1,8% mer bränsle samt tändning -3,1grad
6 3,5% mer bränsle samt tändning -3,1grad
7 1,8% mindre bränsle samt tändning -3,1grad

Jag är inte säker men tror att det är räknat moturs. Gäller styrenhet 071.


Är det här nåt slags aprilskämt? Menar du att man kan trimma bilen genom ett hål i styrboxen?
Måste jag testa.


Nejdå, det funkar att göra så på många motronic...har exprimenterat hejvillt med inställningarna på e28an

Sitter en ställ "skruv" innanför en plastplupp på styrboxen. Det man gör är helt enkelt ändrar tiden spridarna är öppna samt tändningen. Värdena skiljer lite på vilken styrbox man har tex på den boxen som sitter till e28 gäller andra värde...och vrides medsols.

_________________
Pelle Persson
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Esa skrev:
Vet du om att du kan ställa om motronicen genom ett ett hål på baksidan av boxen?

Hack Ändring
0 0
1 1,8% mer bränsle
2 3,5% mer bränsle
3 1,8% mindre bränsle
4 0 tändning -3,1grad
5 1,8% mer bränsle samt tändning -3,1grad
6 3,5% mer bränsle samt tändning -3,1grad
7 1,8% mindre bränsle samt tändning -3,1grad

Jag är inte säker men tror att det är räknat moturs. Gäller styrenhet 071.


Det har vi justerat in nu. Man kan även fuska lite genom att ställa om dellasten på luftmängdmätaren. Har nu även en justerbar soppatrycksregulator för att få till det med mer soppa. Problemet är bara att veta hur man ska justera... Nu har jag iofs fått hjälp med detta genom att köra på rullande landsvägen.

_________________
Jonas Edling
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Varför vill du inte ha kvar nivågivaren?

Har du några coola bilder på fjäderbenskittet?

MVH Jonas

_________________
Jonas Edling
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
TILL SALU!

Den är inte original eller billig och inte ens komplett. Men om du vill ha en M3:a med min utrustning har du en kanonfin bil. Påkostad utöver det vanliga och endast BMW resevdelar. En överfull pärm med dokumentation finns.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Esa Sanaksenaho skrev:
TILL SALU!

Den är inte original eller billig och inte ens komplett. Men om du vill ha en M3:a med min utrustning har du en kanonfin bil. Påkostad utöver det vanliga och endast BMW resevdelar. En överfull pärm med dokumentation finns.


Får man fråga varför nu när du kostat på den massa pengar? Tråkigt. Men du kanske ska köpa nåt värre?

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Näää..varför sälja?? hittat något nytt objekt kanske?
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



ojojoj...sälja nu efter dessa förbättringar?
Det måste vara ett jättecoolt objekt som seglat upp vid sidan om?

(om bilen skulle visa sig svårsåld med alla specialarna på och du därför återställer bilen till mer orginal kan jag tänka mig att köpa camberplattorna från Ground Control.)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
Det sitter gula ebc runt om men har gula pagid i väntan på att dom tar slut.

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Esa skrev:
Nu är bilen hoppsatt och provkörd. Styrningen känns bättre, mindre tungstyrd och spårkänslig. Är mer villig vid turn-in och ännu mer exakt vid mittläget. Det var vad jag hade trott förutom spårkänsligheten som jag hade farhågor skulle bli värre. Mer neg. camber och toe-out på ungefär 2mm, ska in på justering för exakta siffror. Bilen är maxsänkt med de grejer jag har och har droppstopp bak med 2mm rostfri vajer. Nu hänger skärmarna över hjulen, åtminnstånne lite grann.

Jag var rädd att bilen skulle kännas hård och stötig men jag blev positivt förvånad. De som kör Grupp-N säger ju att man nätt och jämnt står ut. På min känns det som det är en bit kvar, eller så har jag ett okänsligt arsel.

Bromsarna känns också bättre med grövre huvudcylinder och nu är ABS:en borttagen. Jag har inte kört hårt än men det verkar som bilen vill släppa bak först men vi får väl se. Ska bli förbaskat kul att testa på bana.


nice!! thumbs up

vill gärna ha en provtur nu med nya chassit
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043


Trådstartare
bmw

_________________
bmw bmwsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Esa skrev:
PSE-R skrev:
Esa skrev:
Nu är bilen hoppsatt och provkörd. Styrningen känns bättre, mindre tungstyrd och spårkänslig. Är mer villig vid turn-in och ännu mer exakt vid mittläget. Det var vad jag hade trott förutom spårkänsligheten som jag hade farhågor skulle bli värre. Mer neg. camber och toe-out på ungefär 2mm, ska in på justering för exakta siffror. Bilen är maxsänkt med de grejer jag har och har droppstopp bak med 2mm rostfri vajer. Nu hänger skärmarna över hjulen, åtminnstånne lite grann.

Jag var rädd att bilen skulle kännas hård och stötig men jag blev positivt förvånad. De som kör Grupp-N säger ju att man nätt och jämnt står ut. På min känns det som det är en bit kvar, eller så har jag ett okänsligt arsel.

Bromsarna känns också bättre med grövre huvudcylinder och nu är ABS:en borttagen. Jag har inte kört hårt än men det verkar som bilen vill släppa bak först men vi får väl se. Ska bli förbaskat kul att testa på bana.


nice!! thumbs up

vill gärna ha en provtur nu med nya chassit


Jag var förbi ditt garage idag men det var så tomt så. Hur går det för dig då med bilen? Jag måste kolla in din bil också. Hör av dig så tar vi en sväng. Säkrast på mobilen, rejsa.nu okuperar telefon.


jepp! jag slår en pling :-) hr nytt nallenummer nu btw.. min bil har inte fått sina fjäderben ännu.. :-/ ska till Sellhom idag och kika lite.. Och välja fjädrar + topplagringar.. bakbenen har inte ens börjat tillverkas.. *stressa stressa..*

men ja hör av mig! ... Och som du såg i "Petris tråd" är det Gelleråsen i Maj som är målet.. blir antagligen med hårda fjädrar fram och mjukt bak.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (19186 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande