Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1664 besök totalt |
Otroligt tät och extremt billig racing på Lockarp gokartbana
Hej. Jag heter Petter berger och driver Lockarps gokart. Jag satt och funderade på om man kunde göra något riktigt roligt och givande för alla racingentusiaster 2008. Jag har ett lite annorlunda upplägg som jag hoppas ska kunna passa många. Vi har fjorton stycken hyrkartar av 2005 års modell som ska säljas. Intresse av andra gokartbanor att köpa dessa finns men jag tror att vi kan göra något roligare av det än att bara byta till nya bilar detta året. Upplägget på detta är att sälja gokartarna till racingentusiaster till en summa av 15.000:- inkl moms/st (nypris 40.000 exkl moms). I priset ingår startavgift på Lockarps gokartbana i tre stycken 3 timmars långlopp som går av stapeln på söndagseftermiddagar/kvällar under året. Gokartarna ska hållas original i motorn för jämna race men hjulvinklar/chassijustering, stolshöjd/placering och bromsbelägg får ändras efter eget huvud. Shakedown inför race ordnas också på lämplig tid och ingår 2008. De som fortsätter 2009 och framåt kommer att få ett mycket överkomligt pris på samma antal tävlingar. En summa som jag anser vara rimlig startavgift sedermera är 500:- per tillfälle. Gokartarna är av märket Caroli hammerhead med honda gx 270 cc på ca 11 hk. De är samtliga i gott skick med raka ramar. Se dem på vår hemsida. Kostnader för team under dessa tävlingar är bränsle (kan köpas av oss till mackpris), däck ca 250:- per race. Vi hjälper er även med reservdelar om så behövs under loppet. Summerat: Anta att ni är tre personer i teamet. Kostnader för inköp är 5 papp vardera. Löpande kostnader för att tävla vid dessa tre tillfällen inklusive ett par shakedowns uppskattar jag till 750:- för däckskontot, 500:- bensin samt möjligtvis 500:- för en drivrem om denna skulle ge upp. Gokartarna är otroligt driftsäkra. Billigare har det aldrig varit att tävla med egna fordon och det kan definitivt bli jäkligt skoj! observera att detta definitivt inte är något som vi kommer göra pengar på. Drivkraften bakom detta är att främja våra intressen och ha kul! Träningstillfällen kommer det att finnas gott om under året. Det är bara att ringa mig och kolla hur bokningar och annat ser ut. Med snabba hälsningar Petter Berger 0704-539080 ![]() _________________ Petter Berger |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1664 besök totalt |