Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling! | << 1, 2, 3 ... , 177, 178, 179 >> 81 besök senaste veckan (863026 totalt) |
@Johan: Fråga till den just nu mest frekvente ringen-chauffören, hur är det med trafikmängden på TF? Har det äntligen sansat sig efter 15 års ökning? Eller är det lika illa som alltid? Med tex (ibland dubbel) kö från gantryn till avfarten?
_________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Det varierar men spontant skulle jag säga att det lugnat sig lite. Sen är det såklart gott om folk när det är 4 dagars helöppet och vissa,dagar är banan mer stängd än öppen. Sen är det såklart en hel del folk på helgerna.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Ett av mina snabbaste varv ever och ett minne jag sent glömmer är när Sabine och Klaus kör ut på samma varv som jag, jag ligger lite före i starten men i Hatzenbach närmar dom sig och innan flugplats ligger dom som ett frimärke i röven på mig, så fort vi passerat Flugplatz går jag åt sidan och dom passerar med ett bra tempo. Jag har visuell kontakt ända bort till Lauda links och därefter går fästet på avgaset till ena lambdasonden rakt av och det låter väldigt illa om bilen, just då visste jag inte vad som hänt så det fick bli att linka hem så sakta och slicka såren efter att ha tvingats bryta ett så pass bra varv som det var (definitivt ett 7.4x varv)
EN bil hade passerat mig och med stor sannolikhet ingen annan, ni med tränade ögon hinner kanske se att det är en 991 GT2RS MR som passerar mig när jag tappar tempot, han hade alltså gjort det oavsett om något hade hänt eller inte och det gick RIKTIGT fort får jag säga. Jag vet att jag såg någon bild från Karusellen där den senare var ikapp 918 vilket inte är så långt borta från Där han körde om mig. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
_________________ Carl Hubert William Jansson Leon Cupra ST ------------------------------- Ex M3e92 Ex Megane 3 RS Ringtool Ex E36 323i Ringtool Ex M5e34 Ringtool |
||||
Så sant, så sant! Men, grymme kört. Det kommer Johan... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Jag förstår hur du tänker men det låter lite för mkt inne i bilen enligt mig, en del av ljudisoleringen över bakaxeln skall läggas tillbaka, en lambdasond som är ditsatt tillfälligt med ett par svetsa skall bytas ut och ev skall en dämpare bytas ut mot en större. Jag är inte på jakt efter en tyst bil men detta är lite för bra. Fick input från en bekant som stog i Brunnchen och tittade när jag kom förbi och hans ord var i stil med dina _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Hehehe, när det låter gött på kamera brukar det låta för mkt i verkligheten. Nu när man är mitt livet uppskattar jag väldigt tysta bilar som går jävligt fort (ej på el ). Kör du utan innertak? Inget innertak brukar ju dra upp volymen rejält i kupén. Får boka in en ringenkurs hos dig när jag blir stor nog att ta mig an det odjuret. /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling! | << 1, 2, 3 ... , 177, 178, 179 >> 81 besök senaste veckan (863026 totalt) |