Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 177, 178, 179   >>
48 besök senaste veckan (863034 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ringenresan september hemfärd

Måndagen är här och jag vaknar efter att ha sovit för lite och med en ihållande huvudvärk, jag känner mig allt annat än pigg och till råga på allt är det dags att lämna paradiset. Visst, att komma hem skall bli skönt men jag vet att det tar inte så lång tid förrän jag längtar hit igen. Nåja jag har ingen direkt brådska idag och det mesta packade jag igår vilket är gött idag. Jag börjar dagen så sakteliga med att softa, kolla lite film från bilen, dricker lite te och bara precis njuter. Jag packar lite till och röjer lite på rummet.

Sista måltiden på boendet är lika bra som vanligt och jag försöker njuta lite extra idag. Efter maten tar jag det lite lugnt då jag inväntar besked från Fredrik om hans bil och hur han skall ta sig hem. Efter ett tag dyker Fredrik upp och vi skall nu ta oss till Daun och BMW stället där för att bli kloka på vad dom vill göra eller om bilen skall skeppas hem till lilla Schweden. På vägen dit stannar vi till vid Lindenhof då jag glömde en GOPro där igår, Renate var ledig och ingen annan var på plats så Franzetti fick äran att lösa det till kvällen vilket visade sig senare att han gjorde jävligt bra.

Väl nere i Daun så började vi diskussionen med BMW stället och till slut presenterades en offert på åtgärd, detta kändes mindre intressant och vi hoppades på att OF skulle rekvirera fram en bärgare vilket dom gjorde utan att vi behövde trycka på, allt verkade lösa sig smidigt och även min egen erfarenhet av OF är jävligt god. Tänk vad en bråkande diff kan ställa till det för en, tack gode gud för att du lät min vilda framfart fungera så bra, jag är sannerligen impad över kvaliteten på våra E36 med tanka på pris och hur vi behandlar dom. Nu var även denna bit klar och vi drog oss hemåt via en bankomat för att avsluta packning och göra rätt för oss på boendet.

När allt detta var klart och vi vinkat adjö till Hanne så var det dags för lite avslutande lunch innan avförd hemåt. Jag, Franzetti och Fredrik besökte Asian Bistro och tog en välsmakande lunch och funderade lite på veckan, jag tror vi alla var överens om att det blev en redigt bra vecka trots den tveksamma körningen i helgen. Allt har ju funkat för oss med både bilar och folk, boende osv. Det är väl lite därför allt bara svepte förbi och man knappt hann med att reagera innan det var dags att åka hem till Sverige.

Nu är det dags och vi tackar Franzetti för en bra vecka och hoppar in i bilarna, bilarna säger jag för att vi skall dumpa Franzettis hyrbil på Köln airport vilket är på vägen. Resan till Köln sker utan konstigheter men jag är galet trött och har en malande huvudvärk, jag lever på hoppet att Fredrik kan ta första passet i kärran efter vi lämnat hyrbilen. När vi lämnat bilen tar Fredrik över rodret och vi kör vidare, allt flyter på med några korta stockningar men några staus att tala om stöter vi inte på och vi kommer hemåt i en alldeles lagom fart. Något kort stopp men i övrigt så matar vi på i rask takt och vi börjar närma oss Putgarden och man ser allt lite ljus i tunneln på den alltid så sega hemresan. Framme vid bizzen slinker vi smutt igenom med transpondern och till råga på allt ser jag att visirboget på båten är öppet, med andra ord rullar vi rakt på båten och 5 minuter senare är vi på väg, snacka om flyt! Vi passar på att käka lite på båten och i vanlig ordning förnekar dom sig inte, fantastiskt dålig mat till överpriser, "kocken" som matade ut helfabrikat kan inte vara SÅ stolt över sin tjänst som kock till sjöss.. Fredrik och jag skrattade gott åt hans "Bidde" så fort en ny kund kom fram. Efter maten shoppar vi även lite till överpriser i deras "taxfree" och sen är det inte långt kvar innan vi är på skandinavisk mark!

Resan genom Danmark är riktigt seg i vanlig ordning men Fredrik matar på bra förutom när polisen plötsligt är framför oss :-) Plötsligt är vi på bron, passerar igenom och tankar bilen i sista sekund för att undvika soppatorsk. Fredrik som bor en bit utanför stan är första målet och vips är vi framme, efter lite tack och adjö styr jag kosan mot hemmet, det skall bli redigt gott att komma hem med allt vad det innebär, jag är seg och trött trots att Fredrik körde hela vägen, tack för det Fredrik! Hemma blir det inte mkt mer än att slänga sig i sängen och törna in som ett småbarn, bort bra men hemma bäst brukar stämma och så även idag.

Om jag skulle ge mig på en sammanställning av resan

Som helhet har resan varit toppen, resan dit och hem gick sjukt bra. Vädret har varit helt underbart gamla vänner har gjort resan till ett skoj minne, det är en sak att träffas på en klubbträff i Sverige och en sak att vara ihop en vecka här nere, Colins matfrossa, Jannes längtan efter Rosévin och bättre fart, min egen längtan efter Renates schnitzlar, Franzettis hopp om att hitta farten (som han funnit till slut) osv osv..

Vi har haft kanonkörning hela veckan eller ja fram till och med torsdag sedan gick det så sakta utför, lördag och söndag var rena skämtet men det visste vi om redan innan. Boendet var som vanligt utan anmärkning, rent o fräscht och riktigt bra frukost, mekplatsen på baksidan är även den guld värd. Till nästa år kanske man trots allt testar nåt nytt för gräset är väl grönare på andra sidan?

Lindehof, ja vad skall man säga, här känner jag mig trygg och det är mitt andra hem. Bra mat, god öl och vettiga priser, att personalen är jordnära och glada men har personlighet ger stället sin egen touch. Som jag sagt förut, river dom upp dom där 21km asfalt utanför så kommer jag hit ändå!

Bilen, ja vad skall man säga om den? Den svek mig inte i år i heller, chassiet är vad det är och funkar inte optimalt härnere men det visste jag om, spisen matade på kanon och hade grenröret inte läckt hade jag haft någon häst extra upp för Kesselchen vilket hade gjort gott men jag klagar inte! Greppet i däcken var nog det bästa, 225:or utan synlig cord passade verkligen på Bettan och med mina mått mätt var det tacksamt att vrida på ratten! Utöver att jag kört med för högt tryck och sabbat ett däck lite så har dom förvånansvärt mycket mönster kvar efter resan. Beläggen är slut både fram och bak, dom där bak överlever säsongen med nöd o näppe sen blir det nytt även där. Jag tror det varma vädret gjorde att beläggen gick åt lite fortare än tänkt men å andra sidan blev det 49 varv vilket motsvarar typ 500 varv på knutan lite grovt räknat (längdmässigt sett då alltså)

En annan sak jag vill jobba lite på är att det utveckals galet mkt värme i bilen, jag tror tempen i kupén går att sänka genom att se över isoleringen på undersidan, jag sticker inte under stol med att det påverkar mig negativt med all denna värme, det är en sak att köra en stint per dag eller så men ligger man och matar hela dagen suger det snabbt musten ur en. Att fläkten inne i bilen låter men inte genererar någon luft att tala om kan även det vara något att jobba på.

Mot slutet av veckan kändes drivlian lite slapp och sliten men det är ok om det nu var så, det får bli en liten flukt på allt här hemma. För övrig så det enda som hände var en bult i höger fjäderben lossnade lite och genererade ett glapp, det var enkelt åtgärdat vilket var gott. Till nästa år skall fläktkopplingen vara borta och ersatt av en elfläkt, jag är övertygad om att fläktkoppingen är kass då bilen började vandra i temp dessa varma dagar då man tex väntade på att få komma in från banan.

Gällande årets coaching som utfördes av Andy så var det såklart riktigt nice, Andy är en speciell kille men omtänksam och godhjärtad, han verkade leva sig in i sin roll och vi lärde oss mycket, det jag uppskattade mest vara alla referenspunkter och vår promenad på banan en kväll. Jag kände redan dagen efter Andy åkt med att jag fått en jämnare snabbare framfart och även klockan visade detta. Jag kommer säkerligen att nyttja hans tjänster fler gånger då jag anser att man aldrig blir slutlärd och speciellt inte på NS denna magiska asfaltsplätt så långt från hemmet!

Utveckling av tiden

Ett inte helt ointressant mått på om man utvecklas, dock tyckte jag att jakten i år personligen hade avtagit något, det fick bli vad det blev och det blev ju bra, en förbättring med cirka 10 sekunder och ett optimalvarv som förbättrats en bra bit över 5 sekunder, 8.19 vs 8.12 optimal är en relativt stort diff och jag tror med andra ord att det finns lite till att plocka, dock inser jag att ett optimalvarv i vissa fall är omöjligt att få till men någon sekund till tror jag absolut på, det finns en hel del partier att fila på

T13 ut
Flügplats
Schwedenkreutz
FH-AF stumpen
Angstkurve (även om den tar sig)
Steilstreckekurve
Pflanzgarten 2 och 3
Lilla Karusellen

Dessa är mina stora svagheter enligt mig själv.

Framtiden

Jag vad skall man säga om framtiden då? Jag vill såklart tillbaka nu med en gång även om jag var lite mätt i slutet, detta är mitt paradis och det vet dom flesta, men kanske det blir något senare resa nästa gång vem vet? Jag vill även testa Bilster race resort som verkar vara en läcker bana, kanske kan man köra en kombo nästa år? Bilen är jag väl nöjd med men lite mer effekt, ett bättre chassie, mindre vikt och en fullbur hade inte gjort ont, något det dock kan göra att mula med bilen utan den där helburen. Huruvida det blir en kopia av årets resa nästa år får vi helt enkelt se men jag är inte helt oäven gällande alternativ, Spa hade varit fett och jag vet Andy snackade om dropin körningar någon dag i veckan och DET hade varit cool.

Till slut vill jag tacka alla vänliga, roliga, galna och sköna typer som gjorde veckan bra! Franzetti som alltid ställer upp oavsett vad det gäller, Janne för sin ombytlighet vilket jag garvade åt en hel del, Colin för sin avslappnade stil och matfrossa, Bladh som även detta år åker ner och sover bort semestern och dessutom bjuder på en förkylning! Fredrik för stabila framfart överallt, Renate för sin gästfrihet, Andy för att han tog hand om oss och alla ni andra som jag såklart glömde nämna! Jag hoppas vi ses här nere igen på ett eller annat vis folks!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Efter alla framgångar på sistone så har man nu blivit efterfråga även internationellt, just nu är delar av mitt fordons utrustning på väg mot SPA och bli plågad där nere, klarade den 49 varv på ringen skall nog det här gå bra också. Sen är det bara resten av bilen och jag som inte betat av SPA men det kommer det är jag övertygad om










































Kameran utlånad till Porsche Cup Bil roligare än så var det inte...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Nu får du skärpa dig, snart är det som Aftonbladet, totalt missvisande rubriker

_________________
Viktor Starkman
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ultura skrev:
Nu får du skärpa dig, snart är det som Aftonbladet, totalt missvisande rubriker


hahahah måste ju bråka lite, hur går det för dig då?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Johan Sjöström skrev:
Kameran utlånad till Porsche Cup Bil roligare än så var det inte...


thumbs up

Tack för åkturen! Vilken upplevelse!
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Johan Sjöström skrev:
Ultura skrev:
Nu får du skärpa dig, snart är det som Aftonbladet, totalt missvisande rubriker


hahahah måste ju bråka lite, hur går det för dig då?



Vad tror du? Käpprätt åt £$EUR$@£$

_________________
Viktor Starkman
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Johan Sjöström skrev:
Kameran utlånad till Porsche Cup Bil roligare än så var det inte...


thumbs up

Vilken upplevelse!


Detsamma

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Johan Sjöström skrev:
And ersJepp sson skrev:
Vilken upplevelse!


Detsamma


Jag var ju nära att ta kål på stackars Jeppsson redan under vår cykeltur (Fuchsröhre
höll på att gå fullständigt åt pipan), så jag kände ett visst ansvar för hans fortsatta
välbefinnande under resten av dagen..

Därför lånade jag ut en rejäl integralhjälm till honom, inför åkturen med Sjöström.

Herr Sjöström fick också en tydlig order:
"Inget blod eller kräks i min hjälm!"

Jag vill bara tacka er båda för att ni höll det avtalet, hur f-n det nu gick till...

_________________
--
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



FredrikÅ skrev:
Johan Sjöström skrev:
And ersJepp sson skrev:
Vilken upplevelse!


Detsamma


Jag var ju nära att ta kål på stackars Jeppsson redan under vår cykeltur (Fuchsröhre
höll på att gå fullständigt åt pipan), så jag kände ett visst ansvar för hans fortsatta
välbefinnande under resten av dagen..

Därför lånade jag ut en rejäl integralhjälm till honom, inför åkturen med Sjöström.

Herr Sjöström fick också en tydlig order:
"Inget blod eller kräks i min hjälm!"

Jag vill bara tacka er båda för att ni höll det avtalet, hur f-n det nu gick till...


thumbs up


Foten ja... Den såg ut så här när jag kom hem från jobbresa nu i fredags kväll;

Ingen fotknöl, varken på utsidan eller insidan. Kunde knappt stödja på foten under torsdagen och kände att det var lika bra att ta sig iväg till läkaren eftersom det blev värre till på fredagen.
Bakterier i såret (som var på väg att leda till blodförgiftning ) och en uppläxning av läkaren att man kanske även bör lita på tysk läkekonst i framtiden och inte vänta tills man kommer hem till lilla Sverige.
Käkar antibiotika nu och mår i alla fall bättre. thumbs up
Nästa gång blir det SPD, Fredrik.


Om åkupplevelsen; Det var väl inte den mest optimala helgen att åka på - varmt så in i h-e och olyckor hela tiden. Å andra sidan har man ju förträngt alla dåliga intryck och minns bara de bra, vilka är tillräckligt många för att konstatera vilket underbart ställe ringen är. Sjöströmvarvet gav helt klart mersmak.
Förhoppningsvis blir nästa besök lite längre än 36h och lite mindre trafik så att man kan köra lite själv.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Igår var det dags för lite översyn av bilen efter ringen och lite uppfräschning inför helgen på Knutan och Gelleråsen. Vi började med att hyra en lift för att se hur det såg ut undertill, Jag minns att det smällde till när jag tog curbsen hårt då en motorcyklist tappade kontrollen över sin hoj och jag väjde lite innan schwalbenschwantz, det syntes nu att avgaset hade fått sig en törn, dock på rätt ställe så det var väl ingen direkt fara. För övrigt såg det bra ut undertill eller ja med mina mått mätt, det läcker lite lite olja från både motor och låda men det är minimalt och omätbart.

Vi lämnade lyften och körde mot garaget för att börja beta av det som skulle göras. Först så var det dags att demontera bakre krängaren i undersökande syfte för att se hur bilen beter sig på bana. Givetvis var det inte helt smidigt att få bort den och det slutade med att vi fick skära bort 2 avgasgummin för att komma åt ordentligt. Till slut fick vi loss den och jag kommer att passa på att byta ut muttrar,stabstag och gummina till krängaren. Avgaset fick vi hänga upp i lite snöre och buntband så blir det lite panik att få dit rätt grejor idag. Väl under bilen passade jag på att känna så att diffen satt fast och mycket riktigt noterade jag att dom fyra bultarna som håller diffen i ovankant var lite lite lösa vilket säkert kan generera en smula glapp i drivlinan, jag hoppades på det i alla fall. I vinter blir det nya bultar och locktite på dessa så man vet att det sitter ordentligt.

Efter detta så sänkte vi ner bilen och påbörjade bromsarbetet, beläggen fram skulle bytas då jag tyckte dom var rätt slut, när beläggen väl var av så visade det sig att dom var helt slut, det var inte metall metall men det var sannerligen dags, beläggen vi monterade var Ferodo DS3000 Endurance så får vi se vad dom har att komma med. Allt smörjdes upp så att det gled fint som tusan och sedan passade vi på att lufta och tömma ut lite blod ur oken, även dom bakre oken plockades ner , putsades överallt och smörjdes upp, luftades och tömdes på lite blod. En veckas resa till ringen tar på bromsarna inget snack om den saken, beläggen bak var väl använda men klarar säsongen ut precis.

På med allt, moment-dra hjulen, läsa om inkörning av beläggen och sedan släckte vi och körde iväg. Efter att jag lämnat min vän hemma drog jag ut på motorvägen för att köra in beläggen, där stod att man skulle köra 25-30 4s långa inbromsningar så skall dom sedan vara inkörda. Dom bettade galet i början och ABS triggades hela tiden, efter ett tag lugnade det hela ner sig och verkade funka som det skall, det är en annan känsla i dessa belägg men jag tror jag gillar dom, på fredag vet jag mer om det.

Så fort jag har lite tid över skall jag ner till garaget igen och packa bilen inför helgen, bilen behöver även tvättas av både på utsidan och insidan men det är lite lägre prio på det just nu, det blir allt en lite hektiskt vecka men det får man väl ta.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Inga större grejer idag, var på Förenade Bil och köpte lite gummi till avgaset, Speedy monterade dessa på ett par minuter och tog inte ens betalt, stort tack för trevlig approach, kaka kommer! Noterade samtidigt att det ständigt ihopfallande värmeskyddsplåtarna under bilen lossnat på ett ställe, denna gången precis under grenröret, får fixas vid tillfälle. Hade gärna varit utan dessa, kanske någon känner till vettiga alternativ? Jag har inte kollat men hört att nya är dyra.

Jag har på skoj skickat en offert till LEDA på ett chassie till kärran och fick svar i dagarna, någon kanske kan hjälpa till och berätta vad dom egentligen erbjuder mig?

Leda could supply a bespoke damper kit for your vehicle for £1305 + carriage. This would be an oil filled system with single combined bump and rebound adjuster and adjustable spring seats. Springs would be additional and cost would depend upon rate and length, however allow +/-£50 per spring. All Leda dampers can be serviced and repaired.

1500:- pund och lite frakt låter ju inte SJUKT dyrt även om jag inte har pengarna, prisvärt eller vad skall man kika på?


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Johan Sjöström skrev:
vad skall man kika på?


Nya grejor hos Kinnby kostar inte i närheten och då får du gasfyllda dubbeljusterbara dämpare och fjädrar. A no-brainer imho.

När de säger "bespoke", vad vill de då veta av dig för att "bespoke:a" det?
(Bara för att kolla vilken nivå det hela ligger på)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
BTG skrev:
Johan Sjöström skrev:
vad skall man kika på?


Nya grejor hos Kinnby kostar inte i närheten och då får du gasfyllda dubbeljusterbara dämpare och fjädrar. A no-brainer imho.

När de säger "bespoke", vad vill de då veta av dig för att "bespoke:a" det?
(Bara för att kolla vilken nivå det hela ligger på)


Jag har givetvis varit i kontakt med Mats men för att få lite referenser är det intressant att se sig om.
Ingen aning vad dom mer vill veta, detta var bara en första snabb kontakt med dom.

Folk som förstår lite av detta får gärna komma med lite input varför jag skall välja en coiloverlösning även bak. Vad är egentligen bra med det? Jag motsätter mig inte men är nyfiken på fördelarna.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3641



Johan Sjöström skrev:
BTG skrev:
Johan Sjöström skrev:
vad skall man kika på?


Nya grejor hos Kinnby kostar inte i närheten och då får du gasfyllda dubbeljusterbara dämpare och fjädrar. A no-brainer imho.

När de säger "bespoke", vad vill de då veta av dig för att "bespoke:a" det?
(Bara för att kolla vilken nivå det hela ligger på)


Jag har givetvis varit i kontakt med Mats men för att få lite referenser är det intressant att se sig om.
Ingen aning vad dom mer vill veta, detta var bara en första snabb kontakt med dom.

Folk som förstår lite av detta får gärna komma med lite input varför jag skall välja en coiloverlösning även bak. Vad är egentligen bra med det? Jag motsätter mig inte men är nyfiken på fördelarna.



Johan, jag kanske ska sälja mina coilisar som jag köpte av Mats, rullat max 400 gatmil. PM:a om det är intressant.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Johan Sjöström skrev:
LEDA


Leda var väldigt populärt i PCS Racing (Porsches gatbilstävlingsserie) för några år sedan,
speciellt på frontmotorbilarna 944/968.

Anledningen var främst att Leda till ett hyggligt pris, kunde leverera grejor helt enligt spec från
en viss Ingenjör Jarlmark. (Fjädersättning och framför allt dämparkurvor)

De där Leda-kittade bilarna satte i princip en helt ny standard för frontmotorporschar, det gick
verkligen att åka snabbt - men kvaliteten på prylarna var väl sådär. Dämparna krävde ganska
täta renoveringar, och företaget Leda gick så småningom i konkurs. (Drivs nu i annan regi, och
Jarlmark har sedan länge slutat jobba med Ledas prylar.)

_________________
--
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Johan Sjöström skrev:
LEDA


Leda var väldigt populärt i PCS Racing (Porsches gatbilstävlingsserie) för några år sedan,
speciellt på frontmotorbilarna 944/968.

Anledningen var främst att Leda till ett hyggligt pris, kunde leverera grejor helt enligt spec från
en viss Ingenjör Jarlmark. (Fjädersättning och framför allt dämparkurvor)

De där Leda-kittade bilarna satte i princip en helt ny standard för frontmotorporschar, det gick
verkligen att åka snabbt - men kvaliteten på prylarna var väl sådär. Dämparna krävde ganska
täta renoveringar, och företaget Leda gick så småningom i konkurs. (Drivs nu i annan regi, och
Jarlmark har sedan länge slutat jobba med Ledas prylar.)


Tack Fredrik, jag hade nåt i bakhuvudet om att LEDA behövde renoveras mer regelbundet än många andra och du mer eller mindre bekräftar detta. DÅ väljer jag nog något annat isåfall.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Det har varit en lite omtumlande dag idag, väderutsikterna för både fredag på Knutan och Lördag på Gelleråsen pratar om nederbirdies i generösa mängder, först en dag i blött på knutan, köra upp i regnet 50 mil för att sedan ratta en dag i det blöta på Gelleråsen lockar föga. Beslut om hur jag gör tages imorgon. Till råga på allt är jag den enda anmälda till Time Attack i min klass vilket innebär att jag kan köra runt på tomgång och vinna samt i stort sett säkra totalvinsten, känns hyffsat osexigt faktiskt.

Bilen är iallafall lastad med allehanda saker och reda för lite skoj, avsaknaden av krängaren bak lär passa bra i det blöta och i övrigt är bilen i bruksskick om jag säger så.

Bilen är nytankad, R-däcken påkrängda på och gatdäcken hamnade i skuffen. Väl på väg hem från garaget och en fotosession med en polare visade det sig att däcken skavde lite därbak, efter lite "cornerweigth" kunde jag taxa hem i 30km/h för att sedan kasta över däcken i frugans bil.

Vi håller tummarna för att alla väderrapporter kastas om under natten så det blir lite rock'n Roll på det svarta i helgen!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 716



Lycka till Johan..

Vill du vara snäll och hämta Cup däcken så snart du kan, vi behöver platsen.

Mvh Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1317



Johan Sjöström skrev:
Enda anmälda till Time Attack i min klass vilket innebär att jag kan köra runt på tomgång och vinna samt i stort sett säkra totalvinsten, känns hyffsat osexigt faktiskt.






Detta som kallas, "Mästare i kavaj" thumbs up

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ja någon Mästare i Kavaj vill jag undvika att bli och med prognoser för morgondagen på Gelleråsen tog jag idag beslutet att stanna hemma, dock inte helt lottlös..

Har haft en skitdag rent personligt men träffen var under omständigheterna riktigt bra. Knutan i ösregn under hela förmiddagen var väl sådär men sedan började det lätta för att sakta torka upp. Mot slutet på dagen blev riktigt bra körmässigt och i vanlig ordning fick dom uthålliga sin belöning. Bilen var inte i harmoni idag och jag fick ALDRIG något flyt. Krängaren bak var bortplockad vilket var ett stort misstag, bilen blev udda i rumpan och svajjig som aldrig förr, NGK och kommande vänster var en spännande upplevelse som jag betackade mig för efter ett tag, det blev med andra ord att smyga igenom detta parti. Bromsarna var väl inget under idag vet inte om det var vädret eller vad men trots nya belägg saknade jag det där riktigt goa bettet och jag tyckte mig känna något fadeliknande men det kan ha varit inbillning.

Det blev en vacker piruett innan kvällan vilket var helt självförvållat och inget jag skyller på bilen. Banan var galet hal med massor av gummi men det blev såklart mkt bättre när det började torka upp. Men lite skyller jag avåkningen på Lewan som triggade mig att styla för han genom att bara finnas där




Som flaggvakt hade jag en jobbig morgon med massor av regn och kyla men sedan blev det trevligare, runt lunch njöt jag av en halvtimmes stint där en Röd 964 och en 4.0:a hade det fantastiskt trevligt, jämn snabb men vacker körning som fick en att smila varje gång dom passerade.

MAX var instruktör idag och jag vet att killen har massor av rutin på knutan och brukar vara farligt snabb, det var extra skoj att se både han och Fredrik Å i varsin BMW trots deras Porsche fanatism ;-) Nåja MAX vågade åka med ett antal varv och hade lite synpunkter även om han var väldigt diskret. Mellan raderna läste jag dock en del. Väldigt uppskattat att du åkte med och gav mig lite välbehövlig input! Trots det usla vädret så var det otroligt nog väldigt städat hela dagen och inga incidenter att tala om. stort tack till proffsiga PROCEDURAL all logistik lirar verkligen på bra!

Efter allt var klart så blev det spikat att jag hjälper till på Ljungbyhed imorrn, utsikterna vädermässigt sett ser dystra ut men det blir trots allt något att minnas, det var nog 5 år sedan jag körde där och det var 5papp med en 02:a i underkylt regn/snöstorm, trots en sandsäck i skuffen var bilen extremt överstyrd minns jag, lite som compacten var idag Extra skoj att Simon L var med idag och även imorrn, jag hoppas vi ses här fler gånger! Jag sticker inte under stol med att jag idag var chanslös på det svarta, bilen var usel men jag tror även Simon börjar hitta farten så han kan gott ta åt sig lite credz!

tack till alla på träffen ni var skitduktiga!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Johan Sjöström skrev:
MAXX var instruktör idag och jag vet att killen har massor av rutin på knutan och brukar vara farligt snabb, det var extra skoj att se både han och Fredrik Å i varsin BMW trots deras Porsche fanatism ;-) Nåja MAXX vågade åka med ett antal varv och hade lite synpunkter även om han var väldigt diskret. Mellan raderna läste jag dock en del. Väldigt uppskattat att du åkte med och gav mig lite välbehövlig input!

Vem är den där MAXX - någon slags amerikansk porrstjärna, eller? Mm, det där med BMW var kanske inte så fel. Jag var nog den enda som hoppades på mer regn igår, men vad gör man när man åker bruksbilen med gatdäck och dåliga belägg? Jag har sällan haft så kul i regn! Tack för de snälla orden om min försiktiga balett i snorhalkan!

Det var riktigt kul att åka med och uppleva den beryktade Sjöström-attacken. Mycket riktigt, bra bilkontroll och ordentligt med fart. Det är lite klurigt att komma med tips till någon som är på samma nivå, men vissa saker ser man ju inte alltid själv. Man vill ju inte trampa någon på tårna, men det kanske var lite väl försiktig feedback. Det var riktigt kul att träffas och jag hoppas att vi ses snart i något sammanhang. En bilöl i stan, kanske?

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 177, 178, 179   >>
48 besök senaste veckan (863034 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande