Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
10 besök senaste veckan (59573 totalt)
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Då var även en banträff på Knutstorp avverkad, i en exterm hetta. Ljuddämparen som lossade på Anderstorp fick jag fixat med en ny orginaldel. Var inne på något eftermarkandssystem men visste om det skulle lösa sig i tid för Knutstorp och om jag skulle gilla ljudet, så det fick bli orginal denna gången. Oljetempen som var ett problem på Anderstorp var ett problem nu oxå, speciellt i värmen, som var uppe på 35 grader. Fick köra runt problemet med tempen genom att shortshifta vid 5000 varv och hålla igen på rakan. Tror det resulterade i att jag var bland de absolut långsammaste på träffen men spårvalen sitter som en smäck nu iaf . Toyo 888 tog tvär slut i värmen så får blir R1R nu tills de oxå tar slut.

Slutsatser från Knutstorp:

-Hade tänkt vänta till nästa år med oljekyl men får ta det i år, sen ska jag försöka hinna med ett par träffar till år
-Bromsarna fungerade bra trots värmen
-En performacebox hade vart roligt att ha

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Kul att det lirar. Kollat något på RaceChrono för Nokia med Symbian S60 OS eller WindowsMobile? Väldigt prisvärt alternativ och lika exakt som en driftbox.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Fredrik L skrev:
oljetemp...

En tanke... Du kanske skulle kolla att oljetempmätaren verkligen visar rätt...
Jag kollade iofs upp en exakt likadan mätare+givare kombination. (Jag köpte 2 mätare samtidigt.) Den visade exakt rätt vid 100°C, men just den mätarn+givaren som sitter på bilen har jag aldrig "provkokat"...

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Lars Falk skrev:
En tanke... Du kanske skulle kolla att oljetempmätaren verkligen visar rätt...
Jag kollade iofs upp en exakt likadan mätare+givare kombination. (Jag köpte 2 mätare samtidigt.) Den visade exakt rätt vid 100°C, men just den mätarn+givaren som sitter på bilen har jag aldrig "provkokat"...


Jo det är ju en tanke förstås... kanske man skulle prova, så vet man iaf hur mycket fel den visar... men känns ändå som en billig försäkring att sätta dit en kyl eftersom jag tänkt köra mer bana med bilen

Btw.. du som har bytt kamrem behöver man några "special"-verktyg till F4R motorn för detta? Såg att intervallet var 48mån och dymotejpen som du satt dit nämnde 2006 nåt... Så det är väl dax till våren

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
oljekyl tror jag är en bra investering. Inte så krångligt att få dit ju.

Kamrem 2006, var det så länge sedan... Det är väl 5 år eller 6000mil de rekommenderar har jag för mig (och 12000mil/5 år på icke sportar av nå'n anledning...)

Man behöver ett verktyg för att låsa kammarna i bakkant och ett annat verktyg för att låsa (nolla) vevaxeln.
Undrar om inte Mårten skaffade sån'a...

Sedan kan det vara bra att låsa kamhjulen mot varandra så att man inte rubbar vvt-inställningen.
(Jag kan maila en pdf med lite info till dig, PM'a mailadressen...)




_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Lars Falk skrev:

Jag kan maila en pdf med lite info till dig, PM'a mailadressen...



Lysande, det tackar vi för, PM skickat

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Hej Fredrik,

Din bil är färdig! Har just varit ute och dragit en repa och den känns fint. Allt har gått bra.










Finns massor med bilder på jobbet och även en filmsnutt på uppstarten, du får rubbet när du hämtar bilen.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Snyggt jobbat! thumbs up


_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Lysande!!! Tackar ödmjukast... Och uppdaterad tråd därtill kan ju inte bli bättre

Ses på Söndag

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Hur går det med kärran?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



"Jag mötte Lassie"-varning på den här bilen måste jag säga, såg den åka omkring förbi Gamla Ullevi en morgon i början av veckan, den syns för inbitna med Performance Frictiondekalerna samt bandekalerna thumbs up

//Blå Vectra med Ringendekal på

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Dignell skrev:
Hur går det med kärran?


Det går bra, skall bara få lite tid över för att montera oljekyl m.m. Årets försts trackday är ju bokad 5 maj så får sätta fart.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Figgz skrev:
"Jag mötte Lassie"-varning på den här bilen måste jag säga, såg den åka omkring förbi Gamla Ullevi en morgon i början av veckan, den syns för inbitna med Performance Frictiondekalerna samt bandekalerna thumbs up

//Blå Vectra med Ringendekal på



Brukar åka den vägen och lämna barnen i skolan, annars ses den mest snurrandes runt Linné

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Var tänkt att jag skulle rustat bilen i förra veckan och kört TPC's trackday på anderstorp på Torsdag men en förläng tjästeresa satte stop för vår rustningen och på toppen av det körde min sambo på en räv i förra vecka så bilen är lagad med gaffatejp för tillfället. Ser inte så farligt ut på bilderna men det mesta i plastväg är sprucket eller trasigt på något sätt, samt att kylaren har fått sig en rejäl bula.





_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Attans vilken oflyt du har thumbs down

För att tala om någont roligare, har du fått tag på boende på ringen?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Shit happens. Det går ju att laga.
Ändå tur att bilen blev kvar på vägen... Det är ju lätt hänt att man instinktivt försöker väja och styr av vägen med ännu större skador som resultat.

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Dignell skrev:
Attans vilken oflyt du har thumbs down

För att tala om någont roligare, har du fått tag på boende på ringen?



Jo lite oflyt har det vart, men verkar inte vara några plåtskador denna gången så det får man vara nöjd med.

Har skickat iväg en bokning till stamstället min inte fått nåt svar än, ligger lite efter i planeringen, blev kvar i Abu Dhabi en vecka längre än planerat.

Lars Falk skrev:

Shit happens. Det går ju att laga.
Ändå tur att bilen blev kvar på vägen... Det är ju lätt hänt att man instinktivt försöker väja och styr av vägen med ännu större skador som resultat.


Jo jag är glad att hon inte försökte sig på någon allt för avancerad undanmanöver eftersom det var på motorvägen och gick väl 110 minst iaf. En kompis gav sig på att väja för en katt en gång och, det slutade på taket i ett dike.

och som sagt ser mest ut att vara plast, så bör vara lätt reparerat.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Dignell skrev:


...har du fått tag på boende på ringen?




Nu har jag fått svar så rum är bokat. Ska bli grymt kul inte kört på riktigt (ett lugnt varv i hyrbil 2008 räknas inte) där sen 2007.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Fredrik L skrev:
Dignell skrev:


...har du fått tag på boende på ringen?




Nu har jag fått svar så rum är bokat. Ska bli grymt kul inte kört på riktigt (ett lugnt varv i hyrbil 2008 räknas inte) där sen 2007.



Nice

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Tjena!

Hörde av Mårten att du hade laddat in en RSTuner-mapp. Är lite sugen på att göra det samma. Tycker du att det gjorde någon skillnad?
Citera
Clio197
Hässleholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 54



Emil Sällberg skrev:
Tjena!

Hörde av Mårten att du hade laddat in en RSTuner-mapp. Är lite sugen på att göra det samma. Tycker du att det gjorde någon skillnad?


+1

_________________
Pierre Gardebrand
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
10 besök senaste veckan (59573 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande