Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (59577 totalt)
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6051



Köpte stolarna via ett gruppköp på 944sverige.com ifrån www.millersolja.com

Riktigt trevlig att ha och göra med. går även att beställa stolen med egen brodyr och /eller slitskydd på kanterna.

Det är väll det ända som jag känner var lite snålt att inte kunna ha fabriksmonterat, men jag löser det till ett billigare pris själv med lite tyglim och några bitar skin.

Bara att höra av dig.

/Johan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Johan Östensson i en tråd apropå rondellen på Sviestad skrev:
Hur fort går Clio Sport på tvåan?

Har aldrig riktig brytt mig förut, men nu har jag kollat med loggen. Vid varvstoppet på tvåan, 7250rpm, går det 100,2 km/h med 195/50X15 R888'or.
Ettan vid varvstoppet ger 61,0km/h och trean 141,5km/h. På ettan till trean ligger varvstoppet vid 7250rpm om motorn är varm. På fyran och femman vid 7000rpm. (Vid kall motor under 75grader klipper den tidigare.) Får väl kolla hur fort den går på fyran nån annan gång...
Detta gäller vår fasII. FasI har lite längre utväxling och andra siffror för varvstoppet på några växlar...

Kunde oxå konstatera att den gör 0-100 på 7,2sek med 90+75kg folk ombord och nästan full tank.
Kanske går att pressa under 7sek med bara förare och lite soppa i tanken om man får till en perfekt start.

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lars Falk skrev:
Johan Östensson i en tråd apropå rondellen på Sviestad skrev:
Hur fort går Clio Sport på tvåan?

Har aldrig riktig brytt mig förut, men nu har jag kollat med loggen. Vid varvstoppet på tvåan, 7250rpm, går det 100,2 km/h med 195/50X15 R888'or.
Ettan vid varvstoppet ger 61,0km/h och trean 141,5km/h. På ettan till trean ligger varvstoppet vid 7250rpm om motorn är varm. På fyran och femman vid 7000rpm. (Vid kall motor under 75grader klipper den tidigare.) Får väl kolla hur fort den går på fyran nån annan gång...
Detta gäller vår fasII. FasI har lite längre utväxling och andra siffror för varvstoppet på några växlar...

Kunde oxå konstatera att den gör 0-100 på 7,2sek med 90+75kg folk ombord och nästan full tank.
Kanske går att pressa under 7sek med bara förare och lite soppa i tanken om man får till en perfekt start.


Hur har du mätt?? Med en G-tec eller något liknande? Hade varit skoj att testa på min egen. Min bil har ju inte den där konstiga begränsningen i varv på fyran och femman så det skulle vara kul att se vad den maxar någon gång Undrar vad begränsningen fyller för funktion? om man drar till ungefär 7200-7500rpm på fyran gör den över 200km/h. Men jag undrar om den orkar varva ur på femman? Tveksamt skulle jag tro.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Dignell skrev:
Lars Falk skrev:
Johan Östensson i en tråd apropå rondellen på Sviestad skrev:
Hur fort går Clio Sport på tvåan?

Har aldrig riktig brytt mig förut, men nu har jag kollat med loggen. Vid varvstoppet på tvåan, 7250rpm, går det 100,2 km/h med 195/50X15 R888'or.
Ettan vid varvstoppet ger 61,0km/h och trean 141,5km/h. På ettan till trean ligger varvstoppet vid 7250rpm om motorn är varm. På fyran och femman vid 7000rpm. (Vid kall motor under 75grader klipper den tidigare.) Får väl kolla hur fort den går på fyran nån annan gång...
Detta gäller vår fasII. FasI har lite längre utväxling och andra siffror för varvstoppet på några växlar...

Kunde oxå konstatera att den gör 0-100 på 7,2sek med 90+75kg folk ombord och nästan full tank.
Kanske går att pressa under 7sek med bara förare och lite soppa i tanken om man får till en perfekt start.


Hur har du mätt?? Med en G-tec eller något liknande? Hade varit skoj att testa på min egen. Min bil har ju inte den där konstiga begränsningen i varv på fyran och femman så det skulle vara kul att se vad den maxar någon gång Undrar vad begränsningen fyller för funktion? om man drar till ungefär 7200-7500rpm på fyran gör den över 200km/h. Men jag undrar om den orkar varva ur på femman? Tveksamt skulle jag tro.

Jag proppade i både en DL1'a och en Driftbox. (man har ju resurser...)
Datan är från DL1'an, således hyggligt exakta. Har inte orkat analysera riktigt än...
Klart vi ska testa på din bil nästa gång vi ses. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lars Falk skrev:
Dignell skrev:
Lars Falk skrev:
Johan Östensson i en tråd apropå rondellen på Sviestad skrev:
Hur fort går Clio Sport på tvåan?

Har aldrig riktig brytt mig förut, men nu har jag kollat med loggen. Vid varvstoppet på tvåan, 7250rpm, går det 100,2 km/h med 195/50X15 R888'or.
Ettan vid varvstoppet ger 61,0km/h och trean 141,5km/h. På ettan till trean ligger varvstoppet vid 7250rpm om motorn är varm. På fyran och femman vid 7000rpm. (Vid kall motor under 75grader klipper den tidigare.) Får väl kolla hur fort den går på fyran nån annan gång...
Detta gäller vår fasII. FasI har lite längre utväxling och andra siffror för varvstoppet på några växlar...

Kunde oxå konstatera att den gör 0-100 på 7,2sek med 90+75kg folk ombord och nästan full tank.
Kanske går att pressa under 7sek med bara förare och lite soppa i tanken om man får till en perfekt start.


Hur har du mätt?? Med en G-tec eller något liknande? Hade varit skoj att testa på min egen. Min bil har ju inte den där konstiga begränsningen i varv på fyran och femman så det skulle vara kul att se vad den maxar någon gång Undrar vad begränsningen fyller för funktion? om man drar till ungefär 7200-7500rpm på fyran gör den över 200km/h. Men jag undrar om den orkar varva ur på femman? Tveksamt skulle jag tro.

Jag proppade i både en DL1'a och en Driftbox. (man har ju resurser...)
Datan är från DL1'an, således hyggligt exakta. Har inte orkat analysera riktigt än...
Klart vi ska testa på din bil nästa gång vi ses. thumbs up


0-100km/h på 7,1sek och toppfart 222km/h anger Renault iaf.

Plocka med till Sturup vet ja thumbs up

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



oj, det var vetenskapligt De går alltså en hel del fortare på tvåan än min kärra, speciellt när jag har mina fem procent för små banhjul på.
Citera
Sik_co
Östergötland
Här sen Sep 2005
Inlägg: 455



Dignell skrev:
Lars Falk skrev:
Dignell skrev:
Lars Falk skrev:
Johan Östensson i en tråd apropå rondellen på Sviestad skrev:
Hur fort går Clio Sport på tvåan?

Har aldrig riktig brytt mig förut, men nu har jag kollat med loggen. Vid varvstoppet på tvåan, 7250rpm, går det 100,2 km/h med 195/50X15 R888'or.
Ettan vid varvstoppet ger 61,0km/h och trean 141,5km/h. På ettan till trean ligger varvstoppet vid 7250rpm om motorn är varm. På fyran och femman vid 7000rpm. (Vid kall motor under 75grader klipper den tidigare.) Får väl kolla hur fort den går på fyran nån annan gång...
Detta gäller vår fasII. FasI har lite längre utväxling och andra siffror för varvstoppet på några växlar...

Kunde oxå konstatera att den gör 0-100 på 7,2sek med 90+75kg folk ombord och nästan full tank.
Kanske går att pressa under 7sek med bara förare och lite soppa i tanken om man får till en perfekt start.


Hur har du mätt?? Med en G-tec eller något liknande? Hade varit skoj att testa på min egen. Min bil har ju inte den där konstiga begränsningen i varv på fyran och femman så det skulle vara kul att se vad den maxar någon gång Undrar vad begränsningen fyller för funktion? om man drar till ungefär 7200-7500rpm på fyran gör den över 200km/h. Men jag undrar om den orkar varva ur på femman? Tveksamt skulle jag tro.

Jag proppade i både en DL1'a och en Driftbox. (man har ju resurser...)
Datan är från DL1'an, således hyggligt exakta. Har inte orkat analysera riktigt än...
Klart vi ska testa på din bil nästa gång vi ses. thumbs up


0-100km/h på 7,1sek och toppfart 222km/h anger Renault iaf.

Plocka med till Sturup vet ja thumbs up


Jag ska till Mantorp på Fredag och köra. Kan försöka komma ihåg så ska jag kolla vilka hastigheter varje växel ger. Har ju även jag samma däck så värdena blir från samma förutsättningar. De verkar rätt lika 182án.
Varvet bryter 500rpm innan max när motorn är kall. Och bryter lika på högre växlar.
Även top speed är 220km/h + då jag har haft uppe min och den varvar på fint
Skulle va roligt och veta hur vida min går 0-100 när allt är ursläng som baksäte osv

_________________
Marcus Gustafsson

Mazda 323F GT4-R
Mazda 323 GT-R
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



haha min fas 1 gör 120 på 2:an (kommer inte ihåg 1:an men runt 70-75) 210 på 4:an enligt gps å enligt g-tech 0-100 6.25 med hufsad start å 13.?? på 402 meter... med mig (100kg) å nåstan full tank likadana däck...

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Testade lite bättre med min. (ungefärlig mätarfart)

112km/h på tvåan @ 7800rpm
160km/h på trean @ 7800rpm
200+km/h på fyran @ 7800rpm

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Dignell skrev:
Testade lite bättre med min. (ungefärlig mätarfart)

112km/h på tvåan @ 7800rpm
160km/h på trean @ 7800rpm
200+km/h på fyran @ 7800rpm


Du får väl dra av några km/h på mätarsiffrorna. Min visar ungefär 4km/h för mycket vid 100 med R-däcken.

_________________

Rice and shine
Citera
Sik_co
Östergötland
Här sen Sep 2005
Inlägg: 455



Min gör
Ca 60km/h på ettan 7250
110 på tvåán 7250
Trean glömde jag bort =) Återkommer

_________________
Marcus Gustafsson

Mazda 323F GT4-R
Mazda 323 GT-R
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Lite sammanfattning för 2008 kanske är på sin plats.

I år har det kanske blivit något färre ban och slalomträffar för mig med Clion än tidigare år. Däremot har junior börjat njuta av bilen och tagit den till ett gäng slalomkörningar och några vändor på Sviestad, så ban-nettot har blivit ungefär det samma som tidigare år.
Inga överraskningar i år heller. Ferodo DS2500-beläggen har motsvarat förväntningarna. De bjuder inte lika delikat modulation som PFC97-beläggen men är klart godkända. Ferodobeläggen funkar precis så bra som man kan förvänta sig, är skonsamma mot skivorna och lika "snälla" som vanliga gatbelägg till vardags. Jag har fortfarande inte lyckats komma i närheten av någon fading på bana trots originalsize på skivorna.
Nyligen visade sig det första riktiga felet på bilen efter 6 år och 7000mil. Uppvärmningen av höger backspegel har sagt upp sig. Det är antagligen själva värmeelementet på baksidan av backspegelglaset som har fått ett avbrott. Fransk skitbil, det hade aldrig hänt på en Porsche eller BMW.
Nyligen åkte dubbdäcken på och så blev det en liten service, ny olja och filter (igen) .
om jag får tummen ur och sjuan ner på hjulen så att Clion kan komma in i garaget kanske jag tar ett tag med dämpare och fjädrar innan våren. Egentligen är chassimodifiering inte akut, 888'orna slits nästan helt jämnt så den chassikombon vi kör idag är väl rätt ok för bana/gata (original dämpare, "mjuka" Eibach pro-kit fjädrar, -2° camber och lite toe-out). Oljekylare står iofs på "att fixa listan" sedan en tid.

Fortfarande lika skoj att köra CliOSport. Varje gång man hoppar in i den efter att ha kört familjens andra vardagsbil drar man på smilbanden och tar en liten extra omväg, letar upp några rondeller och krokpartier och jagar idealspår och fiktiva apex. Barnsligt? Javisst, och skitkul.



Skulle iofs vara kul med en svensk CliOSport-happening på ringen 2009. Synd bara att merparten av RenaultSport-åkarna i Sverige är så ointresserade av banåka. Och frågan är, pallar Farbror Falk att åka shoppingbil ända till Eifel igen?




En bild från ett somrigt Lunda i Juni. Nicke laddar för kung och fosterland mellan konerna. En hård inbromsning med lite ställ och bakhjulslyft. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Lars Falk skrev:
Skulle iofs vara kul med en svensk CliOSport-happening på ringen 2009. Synd bara att merparten av RenaultSport-åkarna i Sverige är så ointresserade av banåka. Och frågan är, pallar Farbror Falk att åka shoppingbil ända till Eifel igen?


Bonjour les amis des Clios
Koordinera med Mårten så har vi ett Clio meeting på ringen.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lars Falk skrev:
Skulle iofs vara kul med en svensk CliOSport-happening på ringen 2009. Synd bara att merparten av RenaultSport-åkarna i Sverige är så ointresserade av banåka. Och frågan är, pallar Farbror Falk att åka shoppingbil ända till Eifel igen?


Än har du en bra bit kvar till hemmet, du verkar dessutom ung i sinnet Klart du pallar!!

Vi är ju dessutom redan fyra stycken som är intresserade inklusive dig. thumbs up

EDIT: Thomas, det är jag och Falk som pratat ihop oss sedan tidigare.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Sik_co
Östergötland
Här sen Sep 2005
Inlägg: 455



jag är intresserad helt klart att hänga på, dock måste ja ta tag i min licens.

_________________
Marcus Gustafsson

Mazda 323F GT4-R
Mazda 323 GT-R
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Sik_co skrev:
jag är intresserad helt klart att hänga på, dock måste ja ta tag i min licens.


Du behöver väl ingen licens för att köra på ringen? Klassas som "vanlig" väg vad jag vet.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Sik_co
Östergötland
Här sen Sep 2005
Inlägg: 455



Dignell skrev:
Sik_co skrev:
jag är intresserad helt klart att hänga på, dock måste ja ta tag i min licens.


Du behöver väl ingen licens för att köra på ringen? Klassas som "vanlig" väg vad jag vet.


Nej, va inte så ja mena utan att ja måste ta tag i det så ja kan ut & åka lite mer =) LKP blev det inte så mycket av direkt. Provapå är nästan perfekt då det är så nära.

_________________
Marcus Gustafsson

Mazda 323F GT4-R
Mazda 323 GT-R
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Ni är så välkomna, även SIK.
Ringen är inte farlig
bara man är varlig

Det behövs ingen licens.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
ShoppingClion har ju varit på ringenexpedition tidigare med mig bakom rodret och junior som bisittare, så den hittar väl egentligen dit utan större insats från oss.

Ringen 2003 tror jag. Jag jagar en Civic. Bilden från Eschbach ner mot Brünnchen.

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Kom på att Nicke skrev i en tråd om sin första ringenresa. Det blir sex år sedan i sommar. Tiden går fort...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3397

_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

om vi nu ska fara ner dit ett gäng måste jag nästan fixa så att farthållaren fungerar så jag kan läska mig lite extra på Autobahn när era högerfötter domnat bort

Lars Falk skrev:
Det blir sex år sedan i sommar. Tiden går fort...


Skämmes!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
8 besök senaste veckan (59577 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande