Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
12 besök senaste veckan (59585 totalt)
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Såg att du haft lite trubbel med olja tidigare. Det lustiga är att jag ringde till renault förut och dom sålde bara castrol istället (200:-/l om jag minns rätt ), vilket går lite emot Renaultfabriken som enbart rekomenderar ELf oljan och inget annat. ELFfanns på autoexperten hyffsat billigt. Av ren nöd var jag tvungen att köra en kortare period med biltemas vxllådsolja, det gjorde lådan helt obrukbar i låga temperaturer. Verkar lite kinkigt med renåsynkringar

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Cédric skrev:
Såg att du haft lite trubbel med olja tidigare. Det lustiga är att jag ringde till renault förut och dom sålde bara castrol istället (200:-/l om jag minns rätt ), vilket går lite emot Renaultfabriken som enbart rekomenderar ELf oljan och inget annat. ELFfanns på autoexperten hyffsat billigt. Av ren nöd var jag tvungen att köra en kortare period med biltemas vxllådsolja, det gjorde lådan helt obrukbar i låga temperaturer. Verkar lite kinkigt med renåsynkringar


Ja det är kinkigt! och det är dåligt av Volvo att nonchalera detta.

Jag köpte Elf oljan för ca 110kr/liter uppe i Stockholm.

Det märkliga är att jag först tappade i Castrol innan jag fick riva lådan på nytt. Då hade jag svårt att få i fyran, var helt 100 på att det berodde på att jag råkade sära på växellänkaget på fel ställe om hade missat inställningen en aning. men efter att ha särat på lådan och tappat i rätt olja fungerade alla lägen hur fint som helst. Märkligt men sant

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Sedvanlig vårrustning inför 2010 utförd. Tog en liten vårsväng ut på mälaröarna idag i det fina vädret. Hälsade också på Walter helt kort.


Så här ser bilen ut i vardagsskrud 2010.




_________________

Rice and shine
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Blir det Sviestad den 19:e?

_________________
Nils Erixon
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
NErixon skrev:
Blir det Sviestad den 19:e?

Det beror lite på om vi har bilen kvar då (eftersom den är till salu) och om jag tar mig möjlighet att komma ifrån en måndageftermiddag.
Men det vore kul, har ju klar banåka-abstinens. Jag skippade ju premiären av väderskäl...

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Så har ShoppingClion efter drygt sju år hos oss hittat ett nytt hem.
Det känns faktiskt lite vemodigt att lämna iväg den. Som att skiljas från en familjemedlem...



Det känns som att Clion kommer att få ett bra liv hos den nye brukaren. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Näää va synd! Gillar att den är så sjukt diskret den gamle krigaren. thumbs up
Hoppas den nya ägaren tar tillvara på dess förträfflighet på bana och konbana.

Men den måste väl ersättas med något?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Då har shoppingclion fått byta ostkusten mot västkusten, hoppas den ska gilla det.

Tanken var att jag skulle flugit upp till Sthlm och hämtat den i lördags, men en vulkan satte stop för det. Herr Falk var dock snäll och erbjöd sig att köra ner den halva vägen, så i lördags lunch byttes pengar mot nycklar i Mjölby. Satt sedan sjukt nöjd hela vägen hem till Gbg. Dock så var magen på Clion tom vid framkomst så välkomna den till sitt nya hem med ett skrovmål V-power, hoppas den gillade det.

Vart ute en lite sväng till Kungsbacka idag och fortfarande lika nöjd, hoppas jag kan få till lite bantid snart.

Tanken är väl att behålla den som den är nu och köra så mycket bana jag har tid och råd med... Och förhoppningsvis en ringen resa nästa år.

Dags att börja lusläsa bankalendern på lämpliga träffar.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Grattis till en fin bil! om du vill hänga med till gotland ring med Club renault sverige den 14 maj så finns det fortfarande platser

Lasse vad skall du köpa nu för något? eller blir det mer seven åka för dig?

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Magnus Janard skrev:
Lasse vad skall du köpa nu för något? eller blir det mer seven åka för dig?

Jo det blir väl lite pyssel med sjuan framöver. Ska se om jag får tid att åka lite slalom med den i år.

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Fredrik L skrev:
Då har shoppingclion fått byta ostkusten mot västkusten, hoppas den ska gilla det.

Tanken var att jag skulle flugit upp till Sthlm och hämtat den i lördags, men en vulkan satte stop för det. Herr Falk var dock snäll och erbjöd sig att köra ner den halva vägen, så i lördags lunch byttes pengar mot nycklar i Mjölby. Satt sedan sjukt nöjd hela vägen hem till Gbg. Dock så var magen på Clion tom vid framkomst så välkomna den till sitt nya hem med ett skrovmål V-power, hoppas den gillade det.

Vart ute en lite sväng till Kungsbacka idag och fortfarande lika nöjd, hoppas jag kan få till lite bantid snart.

Tanken är väl att behålla den som den är nu och köra så mycket bana jag har tid och råd med... Och förhoppningsvis en ringen resa nästa år.

Dags att börja lusläsa bankalendern på lämpliga träffar.


Kul att ni trivs ihop.
Fortsätter du på denna tråden eller lägger du upp en ny ShoppingClio-tråd?

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Magnus Janard skrev:
Grattis till en fin bil! om du vill hänga med till gotland ring med Club renault sverige den 14 maj så finns det fortfarande platser



Hade vart kul men då är jag i Tyskland äter wurst dricker Bitburger och kollar på 24h på Nürburgring


Lars Falk skrev:
Kul att ni trivs ihop.
Fortsätter du på denna tråden eller lägger du upp en ny ShoppingClio-tråd?


Vi forsätter här roligare så thumbs up

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Fredrik L skrev:
Magnus Janard skrev:
Grattis till en fin bil! om du vill hänga med till gotland ring med Club renault sverige den 14 maj så finns det fortfarande platser



Hade vart kul men då är jag i Tyskland äter wurst dricker Bitburger och kollar på 24h på Nürburgring


En riktigt bra ursäkt

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Fredrik L skrev:
Vi forsätter här roligare så thumbs up

Jag håller med.

_________________

Rice and shine
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Då är jag precis hemkommen från min första banträff med fransyskan, även första gången på Anderstorp för mig och första gången på bana på nästa 3 år. Var duktigt rattrostig, första passet gick sådär, inbromsningarna var 50-60m för tidiga, spårvalen rätt kassa, men skamm den som ger sig. Varje pass jag stack ut på så kom det mer fart, bromspunkterna satt till slut riktigt bra och jag höll hygglig fart även genom svängarna, R-däck är ju bara så kul att köra på. Tyvärr var bussningen som håller bakre ljuddämparen på plats, lite väl gammal, torr och sliten så den gav med sig i de bankade kurvorna på Anderstorp med följd att röret gick av och slut kört för denna gången. Hann dock med 2h på banan innan dess och jävlar-i-mig vad det gav mersmak. Längtar redan som en tok till Knutstorp den 11/7. Måste få bilen fixad innan dess.

Noterade att oljetempen gärna sticker iväg till 130grader efter bara 4-5 varv, inte så bra kanske.

Annars har det inte hänt så mycket med bilen i min ägo, nåra tvättar har den fått och besiktigad med blankt papper för ett par veckor sedan. Hoppas det var för bilen var i gott skick och inte för att jag och besiktningsmannen började prata banträffar och Nürburgring.


_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Fredrik L skrev:

Kul att åka bana.

Trist med ljuddämparhistorien...
Det bakre ljuddämpargummit har jag bytt en gång när bilen var nästan ny för att det släppte i vulkningen.
Att montera en oljekylare tror jag skulle vara en bra grej. Hade garanterat gjort det om vi behållit bilen.
om man nöjer sig med att shortshifta lite så håller sig oljetempen lägre. Jag brukade kunna köra bortåt 8-10 varv på Sviestad eller Kullen och Gelleråsen innan det drog över 130°C om jag prutade på att maxa hastighet på rakan(orna)


_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Fredrik L skrev:
Då är jag precis hemkommen från min första banträff med fransyskan, även första gången på Anderstorp för mig och första gången på bana på nästa 3 år. Var duktigt rattrostig, första passet gick sådär, inbromsningarna var 50-60m för tidiga, spårvalen rätt kassa, men skamm den som ger sig. Varje pass jag stack ut på så kom det mer fart, bromspunkterna satt till slut riktigt bra och jag höll hygglig fart även genom svängarna, R-däck är ju bara så kul att köra på. Tyvärr var bussningen som håller bakre ljuddämparen på plats, lite väl gammal, torr och sliten så den gav med sig i de bankade kurvorna på Anderstorp med följd att röret gick av och slut kört för denna gången. Hann dock med 2h på banan innan dess och jävlar-i-mig vad det gav mersmak. Längtar redan som en tok till Knutstorp den 11/7. Måste få bilen fixad innan dess.

Noterade att oljetempen gärna sticker iväg till 130grader efter bara 4-5 varv, inte så bra kanske.

Annars har det inte hänt så mycket med bilen i min ägo, nåra tvättar har den fått och besiktigad med blankt papper för ett par veckor sedan. Hoppas det var för bilen var i gott skick och inte för att jag och besiktningsmannen började prata banträffar och Nürburgring.



Bra grejer och relativt billigt.

Kyl: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2252&catid=5&ap . . . .

Bussning: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2495&appid=2

Ett litet tipps! om du är eller blir betalande medlem i CliOSport.net (kostar kaffe pengar) har du 5% rabatt hos K-tek och 10% hos Demon Tweeks. Lönar sig rätt snabbt med andra ord

Lycka till med bilen

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 513



Den oljekylaren borde du kunna hitta billigare här http://www.kgtrimning.com/
Dessutom i Sverige

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Lars Falk skrev:


om man nöjer sig med att shortshifta lite så håller sig oljetempen lägre. Jag brukade kunna köra bortåt 8-10 varv på Sviestad eller Kullen och Gelleråsen innan det drog över 130°C om jag prutade på att maxa hastighet på rakan(orna)



Shortshiftade på långa rakan, samt höll igen lite för att kyla men sen varva jag ut fullt resten av varvet, mer shortshift alltså thumbs up ....iaf tills jag fått en oljekylare på plats. Får nog klara mig utan denna säsongen och ta det till vårrustningen, flyttar och semestrar som kommer ivägen nu.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Dignell skrev:

Bra grejer och relativt billigt.

Kyl: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2252&catid=5&ap . . . .

Bussning: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2495&appid=2

Ett litet tipps! om du är eller blir betalande medlem i CliOSport.net (kostar kaffe pengar) har du 5% rabatt hos K-tek och 10% hos Demon Tweeks. Lönar sig rätt snabbt med andra ord

Lycka till med bilen



Tackar för tipsen, oljekylare får nog vänta denna säsongen men skall defenitvt på plats till nästa, röret måste däremot fixas snarast.

Sett att du brukar köra på Sviestad, får se om man hinner med det i år, vore kul att kika på din bil

Asse skrev:


Den oljekylaren borde du kunna hitta billigare här http://www.kgtrimning.com/
Dessutom i Sverige



Ska kika där med, tack

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Lite mobilbilder:





På Anderstorp, lite bonnmeck senare



Bussningen som sa upp sig, tror den helt enklet släppte från sitt fäste.


_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
12 besök senaste veckan (59585 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande