Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rallycross bana i Stockholm?
2559 besök totalt
Lill Andreas
Vasastan
Här sen Dec 2007

Trådstartare

Hej!

Jag har verkligen 0 koll vad gäller rallycross. Men när det är så snöiga dagar som i dag då man är ute och sladdar och leker så började man ju tänka på hur kul det skulle vara att prova på lite rallycross.

Så det jag undrar är:
Finns det nån bana i sthlm? (har hört att det ska finnas på värmdö, stämmer det?)
Hur går det till, får jag bara komma dit med en bil när man vill och betala för att få köra några varv?

Många av er tycker säkert att frågorna är hur idiotiska som hellst, men som jag sa så är jag helt grön på det här området. Och man måste ju börja nånstanns

Hoppas vi ses ute på nån bana!
MVH/
Andreas

Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Högstabanan i Haninge har det körts en hel den rallycross på. Haninge Motorklubb har hand om den.
Pay and play har inte jag hört talas om men vem vet vad man kan få hålla på med utanför själva tävlandet?

Här sen Nov 2002

tror inte du vill köra din vanliga bil på en bana som Högstabanan, eller någon av dom andra banorna som finns i sthlmstrakten...... för det tar inte lång tid innan din bil är slut då... eftersom sån körning sliter väldigt mycket på en bil som inte är byggd för att köras på såna banor...

men ett tips om du vill sladda och ha kul.... är att köpa en gammal skrotbil och köra 5papp.... klart billigare än att repararera din egen bil...... mer info finns på www.slc.se/5papp och nästa 5papp blir 16 februari i sthlm...

Lill Andreas
Vasastan
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

Jörgen (Jet) skrev:
Högstabanan i Haninge har det körts en hel den rallycross på. Haninge Motorklubb har hand om den.
Pay and play har inte jag hört talas om men vem vet vad man kan få hålla på med utanför själva tävlandet?

Haha jo det va precis det jag undrade också. Vore skitkul!

Citera
Lill Andreas
Vasastan
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

Fredrik - SLC skrev:
tror inte du vill köra din vanliga bil på en bana som Högstabanan, eller någon av dom andra banorna som finns i sthlmstrakten...... för det tar inte lång tid innan din bil är slut då... eftersom sån körning sliter väldigt mycket på en bil som inte är byggd för att köras på såna banor...

men ett tips om du vill sladda och ha kul.... är att köpa en gammal skrotbil och köra 5papp.... klart billigare än att repararera din egen bil...... mer info finns på www.slc.se/5papp och nästa 5papp blir 16 februari i sthlm...

Nejnej hade inte tänkt att ta vardagsbilen och köra med. Utan då köper jag nån rolig och lämpad bil som enbart får agera "amatör-rallycross-släde".

Typ nån volvo turbo,sierra cossie eller liknande?

Vet att det låter sjukt oseriöst, och det är det väl på ett sätt också?
Ja menar folk får ju hyra banor som typ gelleråsen och sånt och köra med sin banbil, så ja tänkte att varför inte?

Nu vill man ju gärna slippa hyra hela banan men lite pay and play som jörgen skrev vore ju sjukt kul när det inte körs nån tävling eller så..

Tack för 5papp tippset! Ska kolla närmare på det!
MVH

Citera
Allmänt banåkaforum
2559 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande