Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 60, 61, 62 >> 269 besök senaste veckan (324143 totalt) |
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||
Tack för era hälsningar, värmer såklart här i blåsten på falkenberg!❤❤
Lite status är: kört test och kval. Testet på regndäck, asfalten fuktig. Harvade runt några varv. Tycker oljetrycket börjar bli dåligt. Tyckte det redan på kinnekulle. På med slicks till kvalet. Går sådär, får inte upp temp höger fram så det understyr satan i vänstern i chickanen samt vänstern på baksidan. 40grader är däcket efter 8 kvalvarv. Vafan! Tips här.. ställa på mer vikt? Oljetryckslampan blinkar på tomgång= 2 bar... Och oljeläckage, kladdigt på högersida om motorn.. Mekat lite. Oljeläcket tror jag är en nit som släppt från soppapumpen.. satt i en popnit med silicon. Rengjort Oljetrycket... googlade lite och hittade att den pumpen jag har, Barnes in-sump drysump, har en ställventil som går att komma åt genom en sidoplugg i trågen. Fick ta bort startmotorn, jovisst där sitter en plugg på sidan ( den har jag ju sett tidigare men inte reflekterat över.) Tar bort den, jovisst sitter skruven till tryckventilen till oljepumpen bakom! Ställskruven har skruvat ur sig!! Skruvar in den, monterar startmotorn, startar bilen, oljetrycket bra igen!🙃😅 Ställskruv _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Galet bra att komma på det felet.
Ställskruv på pumpen för att ställa trycket. Har aldrig hört talas om det. Stort lycka till i racet. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Tack! Det är amerikanskt såklart, man måste ju kunna justera in grejorna mot den amerikanska kastpassningen.. Jag har inget att sätta emot här, men är glad såklart om jag kommer i mål. Ett PB vore trevligt såklart oxå _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Fick starta race 1 efter en sanering, olja på hela baksidan. Dammigt o jävligt!
Yrde saneringsmedel i hela bilen och fick bryta då ögen fylldes av skiten!! Fan att de lät oss starta!😖😖 fick bryta efter några varv kunde inte se. Sitter på ögonmottagning i halmstad nu _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
På den banan också, riktigt illa av arrangören!!!
Hoppas du får det sanerat bra, gissar dessutom att det var olja kvar i saneringen, krya! OBS ingen kritik, men jag har funderat mycket på det där med öppna hjälmar. Kan ju bli riktigt illa när det börjar flyga delar vid en smäll. Var ju inte där så jag vet inte om det hade hjälpt med en integral ändå. /B _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||
Ja, det såg inte roligt ut, vi stod på kullen vid läktaren och undrade nästan om det var någon som hade kört av, så mycket rök det från saneringsmedlet när ni passerade. Mycket dåligt att inte sopa upp innan de släppte ut er.
Hoppas det går bra på akuten och att du kan fortsätta. Bilen var full med saneringsmedel överallt när vi tittade på den i depån. Lycka till och tacka farsan för kaffet _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Ja allt som Janne skrev, speciellt sista raden! _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||
Tack för supporten!!
Fick hjälp fort på Halmstads lasarett, var bara jag på ögonmottagnigen . Läkarn grävde ut fler saneringskorn ur ögonen. Båda hornhinnorna repiga. Kommer läka inom 1-2 veckor. Fick med salva och antibakteriellt. Varit inne på integral, hjälpte dock föga, de som körde det fick oxå damm i ögonen, fast jag har såklart mer orkan i bilen.. startade bland de sista med.. Crossbrillor/skidglasögon! Ska kolla filmen se hur det ser ut _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
WHAAT??!! Fan vad läskigt att få ögonen fulla med saneringsmedel mitt under pågående race! Och såklart ett trist sätt att få helgen avkortad på.
Krya på dig, så ses vi till våren! _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||
Racerapport... ! Eller ja, det smaskigaste är ju redan avslöjat... det blev inte mycket roligare..
Så här fort har jag aldrig lastat för ett race. Bra rutin och vet vad jag vill ha med mig gjorde att jag brände av det på två timmar. Ok, det mesta var ju fortfarande packat efter Kinnekulle. Men skönt när man tycker det som tar längst tid är att spänna fast bilen på släpet. Men fan vad långt det är till Falkenberg, jag skall erkänna att jag inför denna tävling kände att det är inte värt det. En känsla som såklart växte efter denna helg.. Test och kval på fredagen. Testet i upptorkande så körde bara några varv på regndäcken, de blev lite uppruggande iallafall. Kvalet gick ok, understyrt satan! körde 12 varv tror jag med en däckkoll efter 8. 40 graders däcktemp på höger fram trots bra lufttryck... Inte konstigt jag håller på glida av banan i de två vänsterkurvorna här. De andra hjulen låg på ca 75 grader, bra med tanke på asfaltstemp. Ut igen och körde 48.3, bedrövligt. Det understyrde, nej, kasade är ett bättre ord, i vänstern i chikanen och snabba vänstern på baksidan. Vad fan! Fick nästan stanna bilen, räta upp den och börja om kändes det som. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott jag hade punka! Oljetryckslampan tändes vid låga varvtal när olja blev varm, +100 grader, skruvade som sagt på ställskruven till tryckventilen i pumpen på kvällen. Höjde trycket rejält på tomgång iallafall. Var oljekladd på högersida motorn oxå. Tätade en nit som såg ut att ha ploppat ut i soppapumpens fäste. Tog kväll. Brorsan var med och fixade oxfile med potatis och sås i husbilen! Fin kväll i depån med lite småsnack med modsportgänget. Lördag morgon, lite puts på bilen i depån och klurade lite på hur få upp tempen i höger fram. Det blev höjt kalltryck samt provade att skruva på fjädern höger fram för lite mer tyngd, ren chansning. Väl upplinad för race i depån fick vi vänta, det behövdes saneras efter Clubman/RS heatet innan... Dags för start, ut ur depån, uppvärmningsvarv och märker att det inte var en liten sanering. Oljesträng från chickanen till strax innan rakan. Och väldigt mycket saneringspulver. VÄLDIGT MYCKET! Strängen var centimetertjock på sina ställen.. Som sagt så yrde det rejält i bilen, fick in det i ögonen redan i första kurvan. Satt och konstant blinkade och kisade och hoppades det skulle släppa. Det gjorde inte det, blev bara värre. Bröt efter 4 varv. Brorsan knäppte en bild på hjulen, detta var när jag kom in i racedepån, precis efter att ha brutit! Det ligger kvar pulver i fälgarna, trots 4-5 varv i racetempo! Klarade precis att se så pass mycket att jag tog mig till depån. Väl i depån bara skrek jag. Försökte få tag i en flaska vatten men fanns inte. Körde upp bilen och gick och förökte skölja ur ögonen i omklädningsrummet. Gick inte. Gick ner till Ambulansen där jag fick hjälp av läkaren och en sjuksyrra att skölja med koksaltlösning. Satt säkert där i 30 minuter. Vänster öga fick de rent men inte höger. All heder åt Ambulanspersonalen, vilket jobb! Läkaren ville att jag tog mig till ögonmottagningen i halmstad, för att få hjälp och kolla ev. skador. Fick skjuts av svärfar. Var bara jag där så det gick fort. Ögonläkaren plockade som sagt ut mer grus i ögonen och konstaterade båda hornhinnor skadade. Fick antiboitika och salva. Tog bara en Drive thru på Max i Falkenberg till middag och och kollade sedan på när Modsport körde sitt andra race på lördagskvällen. Salvorna hjälpte och det gick att sova gott på natten sedan. Tänkte att jag kör racet på söndagsförmiddan om ögat känns bra, nu med tätsittande skyddsglasögon på. Tankade och gjorde iordning bilen. Oljeläckaget verkade tätt oxå. Blåste rent bilen. Det var saneringspulver överallt. Kylaren fick jag inte helt ren, det sitter fortfarande korn där.. vinterjobb.. Ut och kör race 3. Nu är det inget pulver på banan iallafall.. Försöker värma däcken ordentligt på de två uppvärmningsvarv vi har. Känns bättre.. Starten går och hänger på hjälpligt 2 varv, när farten sedan ökar, börjar det, understyrningen. Ta mej tusan! Det sitter ett spöke i den här banan! Tänk att jag aldrig lyckats köra fort här. Harvar runt på 48-49 tider, rena Roadsporttider! Vafan! Oljetrycket är bättre, fast dippar igen när oljan blir varm. Tycker mig se att oljetempen passaerar 270F oxå. nu blinkar oljelampan igen... Känner jag har inget att hämta här, och bryter igen. Grymt besviken och ledsen. Står i depån och ser iallafall Cobrabengt göra sitt livs lopp och kör i mål på PB med 45.60, med trasig koppling och brusten bärarm! Lastar och åker hemåt. Möter ovädret i Linköping senare.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 60, 61, 62 >> 269 besök senaste veckan (324143 totalt) |