Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport1
tråden läst  
172417 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Nästa>>
 
   
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Sep 2016 11:28     Re: Citera

Citat:

Kolla så att inte wategaten kärvar, då kan den råka ladda lite mer än tänkt
och då går den i limphome läge.... och då går den jätte dåligt.


tack för tipset, skall kollas..


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Erland Cox
Västerstad





Här sedan: 05 Feb 2008
Inlägg: 102
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Sep 2016 22:10     Citera

Hej! Fick du nånsin bilen att dra bättre på höga varv efter kambytet?

Med vänlig hälsning. Erland


_________________
Erland Cox
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Okt 2016 10:33     Citera

Hej! Nej, inte som jag vill. Att den helt "gick in i väggen" vid 6000 har försvunnit men jag tycker fortfarande att orken är slut efter 6000. Ett par modernare toppar skulle nog göra susen( bara det kvar) (eller en annan motor...)
Men man ska ha pengar oxå


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Erland Cox
Västerstad





Här sedan: 05 Feb 2008
Inlägg: 102
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Okt 2016 21:07     Citera

Du behöver nog inga modernare toppar men större kanaler på insug.
Frågan är hur mycket gods det är mellan kanalen och stötstången?
Vet du hur bred och hög porten är där?
Vad har du för insug och hur stor förgasare?

Erland


_________________
Erland Cox
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Nikel
Uddevalla





Här sedan: 24 Aug 2005
Inlägg: 10508
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Okt 2016 21:37     Citera

Har du hydrauliska lyftare så ligger nog felet där.
Dom gillar inte höga varv och med jänkemått så är det 6500 varv.




Se videon på Youtube i HD >


_________________

ZX6R BTG 8.47.3
www.Voxtonus.com
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Okt 2016 08:10     Re: Citera

Erland Cox skrev:
Du behöver nog inga modernare toppar men större kanaler på insug.
Frågan är hur mycket gods det är mellan kanalen och stötstången?
Vet du hur bred och hög porten är där?
Vad har du för insug och hur stor förgasare?

Erland



Sant, men mina Dart II toppar är hopplöst omoderna. De är i princip alukopior av gamla 70 tals racegrejer (inte att förakta dock ....) Även fast smallblocken är gammalt 50 tals junk har ju topptekniken gått framåt på eftermarknadsgrejor. Men det där kan du ju redan .
Vi har portat dem ganska mycket. Högst ovetenskapligt förstås, de är inte bänkade.
sedan har Tommy Flitt lagt sin hand vid det sista.
jag skulle inte ge mig på att börja porta mer på dessa.
har inte koll på måtten i huvudet, kan förstås mäta om vi river motorn i vinter.

2.02" ventiler insug och 1.60" avgas



Kör just nu med ett matchportat Team G insug och matar med en 840cfm (edit: eller var det 830? kommer inte ihåg nu..) holley raceförgasare, motorn svarade bäst med dessa. Både responsmässigt och varvtid. Har provat både andra enplans och tvåplans insug och flertalet förgasare i olika storlek och en mängd bestyckningar. Körde med bredbandslamda i våras och hittade lite till.

Har provat flera olika tändningsutrustning, dock alla av fördelartyp. Monterade nytt grenrör i vintras, med "7Y" princip. Speedlabs gamla. Var ganska säker att det gamla grenröret, som vi fick med bilen, var dåligt.
Dock så blev det inte så mycket skillnad i prestanda tycker jag, men ett helt annat ljud.


Har alltid kört med mekaniska lyftare, både rulle och vanlig. Just nu en mekanisk rullpinne för roadrace. skall dra mellan 3600-7700 rpm.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Okt 2016 09:58     Citera

Skall nämna att jag kalibrerat min varvräknare oxå, för att vara säker...

ytterligare tankar är om vi har lite för kaxigt med komp. kör 11,5 kolvar nu.
sedan är jag inne på att byta utväxling. Är ju en smal sak eftersom jag har quickchange bakaxel... men jag saknar drev som skulle göra 3.70-3.80 i baxaxeln. kör med 3.50 nu som slutväxel och det ger nog lite för hög utväxling för att passa lådan. (Super T-10 ex. camaro cup)


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
meldert
Eskilstuna





Här sedan: 15 Aug 2004
Inlägg: 3449
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Okt 2016 16:25     Citera

LOL! Blev galet förvirrad av att läsa första inlägget på den här sidan (sista sidan i tråden)...

Wastegateproblematik... WTF! När blev den här bilen turbokonverterad?

Nåja, det var ju dragbilen/husbilen det skrevs om...



_________________
Mattias Meldert
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Dec 2016 21:28     Koppling Citera

Äntligen rivit isär racebilen efter sista racet i september. Lyckades ju ta mig i mål på en tredjeplats med trasig koppling och växlar som inte gick att få i... Nöjd ändå
Hittade felen idag iallafall...
Mittre lamellen har brunnit upp. Snygg blånering på tryckplattan!
Sedan har struten på lådan som urtrampningslagret sitter på gått av!
Sist men inte minst har fästet som växelspaken sitter i spuckit i sina svetsar och böjt sig. Dock håller det ihop än...:-)
Körde bilen upp på släpet och backade in den i garaget det sista jag gjorde...
Nu kan man jaga reserdelar så får vi se om det hinns med något åka i sommar.


Uppladdad med Rejsas Android-app.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 21:40     Marknad Citera

Var på Åby motorklubbs årliga racemarknad i helgen. Kammade hem några fynd vilket kändes rätt.
Nästan nya lameller till kopplingen, en utväxling till bakaxeln, endast inkörda skivor till bakaxel, med nåt hemsvarvat nav på, samt 4 st Basset inertia nascar fälgar,15x10", lika som jag redan har ( dock är ju mina ombyggda och 16x12")
Skall bygga om dem till 18" så det finns lite däck att välja på.

Uppladdad med Rejsas Android-app.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4481
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 21:50     Citera

Snajsigt, surt att jag missade den marknaden i år igen

Vad ska du göra med dem gamla silverfärgade plåtisarna?


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 22:09     Citera

Behåller dem tillsvidare. Det finns ju däck i 16" men skulle ju vara skönt att köra 18". Finns ju lite mer att välja på där..
Som sagt, nu har jag iafall ämnen att bygga centrum för att använda vanliga BBS rimmar.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
And ersJepp sson
Lund





Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 10108
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 22:25     Citera

Ämnen för att bygga centrum?

Hallå ja... Vad kostade fyra sådana ämnen och vad räknar du med att fräsjobbet går på?

Jag ska ha en uppsättning rally2-fälgar i 18" med BBS banor i framtiden tänkte jag... Har redan banorna, men saknar den där lilla detaljen med centrum
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 22:32     Citera

1500 för fälgarna o fräsjobbet gör jag själv?
Eller vad menar du? Har redan byggt om de 8 jag har från 15" till 16"


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
And ersJepp sson
Lund





Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 10108
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 22:38     Citera

sorry, jag tänkte du köpt aluämnen att fräsa centrum till BBS 24håls 18"-banor
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 22:42     Citera

Aha då förstår jag vad du tänkte. Nä, sånt har jag inte råd med. Här är det enklare(?) metoder so gäller.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
ButterflyRacing






Här sedan: 23 Dec 2002
Inlägg: 12482
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2017 23:30     Citera

Vad kommer du att behöva för offset på fälgarna.
Är det 5x5" ?

Jag har ju räknat och skissat en del på detta.


_________________
Håkan Carlsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Feb 2017 11:12     Citera

Offset vet jag inte än, idag har jag ju jätte mycket
Åt fel håll..
tanken är väl att bygga om framvagnen till det bättre oxå. Men inte i år.

Ja, har 5x5.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Feb 2017 11:13     Citera

Dubbel


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
DJ
NL





Här sedan: 03 Maj 2004
Inlägg: 7911
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Feb 2017 17:50     Re: Citera

And ersJepp sson skrev:
Ämnen för att bygga centrum?

Hallå ja... Vad kostade fyra sådana ämnen och vad räknar du med att fräsjobbet går på?

Jag ska ha en uppsättning rally2-fälgar i 18" med BBS banor i framtiden tänkte jag... Har redan banorna, men saknar den där lilla detaljen med centrum


Du har väl CNC-fräs? Fräs fram fräsiga fälg-centrum! thumbs up


_________________

Porsche Boxster S
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Björn Davidsson
Huddinge





Här sedan: 24 Jul 2005
Inlägg: 847
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Feb 2017 19:15     Citera

Nää, har ingen cnc. Bara en gammal hederlig Abene. Hade jag haft det hade det varit gjort för länge sen.

Nu får det kluras istället.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskärning.net
www.harryj.se
www.flemingsbergsdack.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport1
tråden läst  
172417 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.329 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec