Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 60, 61, 62   >>
275 besök senaste veckan (324137 totalt)
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Så jäkla tråkigt.. lider fasen med dig
Du såg fasen rätt risig ut i depån sen, och då hade du ändå fått spolat ögonen i en halvtimme redan. Kan förstå om det känns surt efter att det fortsätter på det viset sen.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Motigt...

Efter en sån där helg så gäller det att komma ihåg de roliga helgerna istället. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2086





Tråkigt Björn, men skönt att det löste sig med ögat

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tråkigt med motgångar likväl är jag tacksam att du delar thumbs up . Jag hävdar att man måste ha någon motgång då och då så man verkligen uppskattar när det väl går bra (fast kroppskada kan man vara utan )

Sedan hoppas jag arrangören verkligen tar tag i sina rutiner med sanering. Hela syftet med funktionärer är att hålla tävlande i säkerhet det här är väl snarare fråga om tvärt om

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Tråkigt med motgångar likväl är jag tacksam att du delar thumbs up . Jag hävdar att man måste ha någon motgång då och då så man verkligen uppskattar när det väl går bra (fast kroppskada kan man vara utan )

Sedan hoppas jag arrangören verkligen tar tag i sina rutiner med sanering. Hela syftet med funktionärer är att hålla tävlande i säkerhet det här är väl snarare fråga om tvärt om


Tack Eddie!

Jag har inga agg mot arrangören, vill bara nämna det. Tror det var en rejäl missbedömning bara. Hellre för mycket pulver än tvärtom. Självklart tror jag man borde tagit lunch/ paus och låtit soptraktorn komma ut och dragit några varv och fått undan det värsta. Det är ju inte riskfritt detta, det vet jag med.
Räkningen från sjukan kom i förrgår. Det var snabbt..!😅😁

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Några random bilder från helgen...

Kylare lätt mättad med absol



Jag vill oxå ha en lätt bil, grymt praktisk att kunna hänga upp den i tältet sådär, spännband runt buren bara...



Fin ramptruck! Nån gång, när man har pengar, så ska jag oxå transportera racebilen sådär...


Bengan lånar min svets och lagar provisoriskt sitt höger baknav som sprack. (Bara så han får upp bilen på släpet tänkte han) Han ångrade sig dock och satte sig och åkte hem (kalmar) och hämtade ett nytt lager. Mekade ihop på morgonen.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Första garagetimmarna på länge. Fick upp bilen på bockar och skall börja riva ur motorn. Få se vad vi hittar med oljetrycket där. Upptäckte även att det ligger typ en liter olja i vevhusburken oxå, det har det aldrig gjort förr. En kolvring på väg?



Det är guld med långgafflar till trucken!😁👍

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Litet klipp från från starten och första varvet på race 1 från Falkenberg senast.
Bara lite dammigt på banan...när jag tittar själv ser det inte så farligt ut men det smattrade i rutan och yrde som fan i bilen...Det var inget på rakan men sen på baksidan... ja, galet. Slog av här efter nåt varv och körde in i depån med väldigt mycket skit i ögonen.


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Björn Davidsson skrev:
Bara lite dammigt på banan...när jag tittar själv ser det inte så farligt ut men det smattrade i rutan och yrde som fan i bilen...


För oss i publiken såg det ut som skogsbrand längs stora delar av banan. Sen, var det ju absol på precis alla ytor inne i bilen, uppe bland pedalerna, på golvet, i stolen låg det massor, alla plåtar var disiga..

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Axly skrev:
..Sen, var det ju absol på precis alla ytor inne i bilen, uppe bland pedalerna, på golvet, i stolen låg det massor, alla plåtar var disiga..


De flesta ställena på chauffören med!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Lite tisdagsmeck idag! Härligt!
Fortsatt rivs ur motorn ikväll.

Komplett 7-Y headers!
Vackert vet jag inte men ett konstverk är det..!



Kollade vikten, 13,5kg väger det.😬😑



Som sagt hela bilen kladdig av absol. Tillsammans med det retliga oljeläckager var det verkligen fint under bilen... allt är brunröd kladdigt..



Hasplåten under oljetråget verkar ha gjort sitt jobb oxå. Det slog i bra i starten när jag flög över curbsen i chickanen på Falkenberg, syns på filmen.



Skulle precis börja lyfta ur när trucken bara " möööööooopp" tvärdog. Batteriet på gammel trucken tar slut. Ville inte börja ladda och köra så sent så får fortsätta senare..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Ett 13kg tungt grenrör och lyfta ur gjutjärns-V8an med gaffeltruck: manlighetsnivå-2000 uppnådd.

Själv tänkte jag uppdatera min tråd och skriva lite om hur könsbytet på min PV går, men jag tror nästan jag skiter i det nu...

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Torkel K skrev:
Ett 13kg tungt grenrör och lyfta ur gjutjärns-V8an med gaffeltruck: manlighetsnivå-2000 uppnådd.

Själv tänkte jag uppdatera min tråd och skriva lite om hur könsbytet på min PV går, men jag tror nästan jag skiter i det nu...



HAHAHAHAHAHAH...
Tänk på att det är långt oxå , inte bara tung (grenröret asså)

Har du ingen truck i garaget? Men vafan, Torkel! Man blir väldigt lat med truck. Fatta hur fort du byter däck på bilen, eller lyfter upp grejorna på övervåningen, eller bygger loft i garaget, eller extra arbetsbänk, eller..
Bettan lyfter 2300kg och väger 4.4ton, det är inget man vill köra fast med i lösgruset utanför garaget, Fråga hur jag vet.. Så, då blev det sagt med..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



13 kg för det där är väl inget alls?
Jag lyfte ner mitt avgassystem nu precis och man skojar inte bort vikten på dubbelt 2,75" som är typ 4 meter långt och har fyra ljuddämpare. Det får en att börja googla titanrör iaf.

Kör hårt! Jag följer denna tråden med stort nöje!
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Och BAAAMMM Anders Jeppson skrev inlägg nr tusen i denna tråd! Åmengudvaroligt !
Vad roligt det blev just Anders..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Jag har suttit och väntat i 999 inlägg innan det blev dags!

Vilken dag! Känns som att man vunnit högsta vinsten!
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2086



Björn Davidsson skrev:
Torkel K skrev:
Ett 13kg tungt grenrör och lyfta ur gjutjärns-V8an med gaffeltruck: manlighetsnivå-2000 uppnådd.

Själv tänkte jag uppdatera min tråd och skriva lite om hur könsbytet på min PV går, men jag tror nästan jag skiter i det nu...



HAHAHAHAHAHAH...
Tänk på att det är långt oxå , inte bara tung (grenröret asså)

Har du ingen truck i garaget? Men vafan, Torkel! Man blir väldigt lat med truck. Fatta hur fort du byter däck på bilen, eller lyfter upp grejorna på övervåningen, eller bygger loft i garaget, eller extra arbetsbänk, eller..
Bettan lyfter 2300kg och väger 4.4ton, det är inget man vill köra fast med i lösgruset utanför garaget, Fråga hur jag vet.. Så, då blev det sagt med..

Det är grymt med truck!

Jag och Figgz lyfte ur motorn på min pappas Jaguar förra veckan, hade varit asjobbigt utan den. Lat som man är ibland testade vi utan truck först... ingen höjdare

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Travers (liten A-ramare på hjul) och handspel ger lite mer direkt precision än truck (beror ju på kommunikation med truckföraren iofs).

Att jucka med trögrullande motorlyft går ju men det är långt ifrån smidigt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
....och, Et Voila !




Kraftkälla ur!🙏

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3674



Fy fasikn vad dammigt det var på Falkenberg. Jag förstod inte att det var så illa. Känns som hela munnen klibbar ihop bara jag tittar på filmen. Förstår att du hade absol precis överallt.

Björn Davidsson skrev:
....och, Et Voila !




Kraftkälla ur!🙏

Man vet att man har en stadig motor när man har en lyftplatta fäst i insuget. thumbs up

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637


Trådstartare
Daniel Engström skrev:
Förstår att du hade absol precis överallt.

Man vet att man har en stadig motor när man har en lyftplatta fäst i insuget. thumbs up


Ja, det var mycket absol. Blev en liten hög nu när jag börjat klä av bilen, sopade ihop det och det räckte att täcka kladdet som blev när motorn lyftes ur

Ja insugen är kralliga, det var först vid LS maskinerna det gick till plast. Mitt är ju eftermarknads i alu men har funnits eftermarknads i plast. Sparar enormt mycket vikt, typ 5-6 kilo så ett sånt stod på wishlist ett tag. Men verkar inte blivit poppis, och ser ut som de slutat tillverkas.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 60, 61, 62   >>
275 besök senaste veckan (324137 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande