Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3665 besök totalt |
s2000 förväntas bli billigare så det blir fler tävlande i snabbaste klassen.
om det lockar fler Fabriksteam vette sjutton. Men s2000 låter lite ynkligt i skogen jämte WRC's turbobröl. Men man vänjer sig. |
||||
Re:
![]() Ööööö, och vilka rallytävlingar lyssnar du runt på??? Just ljudet är ju det samtliga jag pratat med tar upp som största själ att byta från könlöst turbofrustande med älgjaktsresponssytem... En hysterisk sugmotor ylar ju så den hörs flera km i förväg, det gör inte en trist turbomaskin. Att låta mycket är inte liktydigt med att låta väl. |
||||
Re:
Men större marknad för s2000 reglementet (några få saker är väl gemensamt mellan Rally och Racingvarianterna?) borde ju göra grejerna lite billigare. Åtminstonde borde det vara större chans att tekniken trillar nedåt när volymerna blir större. Det kommer att bli kamp i toppen oavsett reglemente men det hade ju varit skoj om det hade varit fler än fem förare inom fem minuter när rallyt är över. |
||||
_________________ Alfa Alfetta GT-SA -75 (Räserbilen) Alfa 155 V6 -93 (Bruksbilen) Alfa 75 TS -88 (Skrotfärdig) Alfa Giulia TI -64 (Finbilen) Alfa 75 TURBO (Vinterbilen) |
||||
Skitfräna bilar tycker jag!!
Tror det kan göra en hel del på antalet fabriksteam och även antalet privatteam som är med. I S2000-bilarna får man inte använda magnesium å titan å sånt i hjulupphägning som i WRC vad jag har förstått, det är mycket sådana grejjer som gör det billigare och "enklare" att bygga. Växellådan är väl en aning enklare men motorn kostar nog samma. Vet inte hur man ska hantera Grupp N klassen dock. Men det kanske man har tänkt på med de nya klassindelningarna som kom i år. Å det kommer ju höras ända ner till Småland när svenska går!! |
||||
|
||||
Helt klart vore det kul att få med lite fler fabrikat och förare i toppstriderna.
Kommer dock sakna fyrverkeriet i skogen... Hur ser reglerna ut för s2000bilarna? får man åka med turbo i dom? varför inte köra med wrc och införa förbud mot vissa material i vissa delar. _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||
Re:
Jävla glädjedödare. > ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Man kan ju fundera på vilka bränslen de kommer att köra med också... |
||||
Tidigare har det varit en hel del skillnader mellan racing/rallyreglerna vad det gäller trimningen. Slutresultatet har blivit ganska lika, men tex har där inte funnits ngn varvbegränsning i rally, ventilstorlek och kamtider lite annorlunda osv osv. Småsaker som vi vid sidan om egentligen inte märker så mtk av.
Prestandan är relativt lika med liten fördel till friare regler i rally. Dock nerplockade lite på toppen till fördel för mer vrid/bredare register. Lämnar väl bortåt 280hk, så som banbilarna oxå gör. Reserverar mig dock för regeländringar på senare tid jag missat. |
||||
om jag inte missminenr mig så tyckte jag att dom pratade om att införa enhetsturbo i s2000 klassen också någon gång till att det blir stora klassen 2010, men bara vad jag hört kanske nån mer som hört nå om det.
_________________ Fredrik Sundvall |
||||
Re:
![]()
Hoppas verkligen att det bara är lösa rykten, stabilitet i reglementet är nåt som verkligen behövs och att tillåta turbo vore väldigt dåligt IMo. Bättre i såna fall att tillåta lättare bilar, det är ju ett steg i rätt riktning på alla plan. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3665 besök totalt |