Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum M3-coupé (E36) frågor för BMW-Cup | 1743 besök totalt |
Hoppas det är OK med lite spontana frågor kring denna bilen
Priser på dessa börja ramla ner till rimliga pengar som start-objekt , finns på blocket för ~50-60 KSEK, kanske i Tyskland också ? Frågor - Är dessa M-motorer/drivlina driftsäkra för racing ( sprint ) - även en motor/drivlina som har gått > 15000 mil ? - Går det att åka 15"/16" R-däck med framgång ? - Förmodar att det är diff-spärr och lite maffigare bromsar OEM - behövs detta uppdateras ? - om det lättas vilt vilket vikt kan man få bilen till ( med bur ) ? - Är det special man åker med lättad bil ? Edit Är det OK/går det att sätta ett M-paket ( motor/drivlina) från E36 i en compact och åka special BMW-cup ? Tackar för svar _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Härligt att du funderar på sveriges bästa tävlingsserie och köper bil därefter Det är många som åker original M3 drivlina som håller fint, dock så hade jag köpt 3.2l varianten som kom 1996 om jag inte minns fel. Denna typ av bil klassar med dagens reglemente in i special och där är slicks tillåtna så att åka R däck i detta gäng är väl tveksamt om man vill hänga på. Vild lättning så landar du nog på kring 1100kg. Det är ok att sätta M drivlina i en compakt, Micke E gör så i special. Reglemente (året ut): http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Ring reglementsgruppen om du har funderingar om bil/motorkombination: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Johan A som åker M3E36 i special kan svara på alla dina frågor i detalj och är dessutom ganska trevlig att prata med http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Annars så köp dig en 325/323 compakt, åk standard och kom in i gänget (sen kan du köpa en S54 M spis och kasta i när du vill åka fortare) _________________ Patrik Skoog |
||
Allmänt banåkaforum M3-coupé (E36) frågor för BMW-Cup | 1743 besök totalt |