| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Är detta normalt????
|
2163 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Är detta normalt????
Så här ser det ut när jag spelar mina favorit lir... Gör ni lika dant? Eller är man nörd?? Min anledning är att jag provade köra mitt nyinstallerade Ringen på GTR2002 och drabbades av en förfärlig handsvett. Då åkte mina Sparco Club handskar (skinn/nomex) på och se.. De funka snorbra
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||||||||||||||||||
|
Nej det är det inte, du har ju inte overall på dig när du kör!!!!!
Hoppas inte du saknar hjälm också!!!!!
|
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har ingen nomex-pyjamas..
... än. Inte heller en godkänd hjälm ...måste skaffa genast för att få rätta känslan...
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||||||||||||||||||
Du behöver inte overallen, det räcker med det äckliga nomexunderstället och en kort språngmarsch innan så blir man så där riktigt räserbilssvettig
_________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
|
Är inte nomex till för att skydda mot brandskador? Men i hemmet borde väl största risken vara elektricitet? Kanske borde vara SBF-regel på gummidräkt vid bilspels-spelande?
och nä, så långt har jag inte kommit i mitt nördande, men du kanske har en poäng för det var lite svettigt i Racer sist med en DTM-Mercedes på Spa-banan...
_________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
för något år sedan spelade jag och min bror mycket colinmcrae 2.
Då byggdes det en ställning med en gammal gocart stol i för att man skall få en hyfsat bra körställning. Får ta kort på den imorgon och visa dig att du är helt normal i jmf
Tycker "sitta på kontor och körabil ställningen" blir lite känslolös
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||||||||||||||||||||
Nu får du sluta det är ju rena rama porren! EEE vill ha
|
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har fler byggen...
http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/elmia03/pages/P1010124.htm Elmiamässan 2003. Självklart GTR2002. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||||||||||||||||||
ohh stackars sate! Den gamla macen som han utrustats med skulle jag inte ta i med tång ens. om det är den som man får "datorkörkort på så tror jag att jag avstår.
och borde han inte dra åt bältet lite hårdare över axlarna....?
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||||||||||||||||||||
|
På finska rallyt fanns det en kille som hade strippat en golf och satt en duk och projektor framför och satt golfen på en hydraulisk lyft så den rörde sig som bilen. Också hade han h-shifter och riktig ratt o.s.v.
Kostade 10 euro och köra en sträcka (tyvär var man tvungen att vara arton )
|
||||||||||||||||||||||||
jo visst, fast jag undrar vem som är kartläsare då bägge har ratt, eller är det kanske en sim för blivande bilskollärare
gott slut och gott nytt år boys and girls |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Är detta normalt????
|
2163 besök totalt |