Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Höstracet Knutstorp 14/9 | 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (8816 totalt) |
Fick nedanstående info mailat till KSVK:s mail i veckan. Har man en sportbil med vagnsbok är det mycket race för pengarna (race 700:-, prova på 250:-). Hur är det med Göran och Pär, skall ni dit? Någon annan kanske? Har jag bara fått bukt på ett mystiskt oljeläckage skall Alfan få nöta asfalt igen.
07:00 Anmälan och besiktning öppnar 08.40 Förarsammanträde 09.00 Fri träning Roadsport A + B med tidtagning 09.30 Fri träning Roadsport C + Historic med tidtagning 10.00 Fri träning RS med tidtagning 10.30 Tidsträning Roadsport A + B 10.50 Tidsträning Roadsport C + Historic 11.10 Tidsträning RS 11.30 - 12.15 Prova på bana 12.15 -13.00 LUNCH 13.00 - 13.45 Prova på Bana 13.45 Tidsträning Roadsport A + B 14.00 Tidsträning Roadsport C + Historic16.15 - 17.00 14.15 Tidsträning RS 14.45 Race A+B 20 varv 15.15 Race C+Historic 20 varv 15.45 Race RS 20 varv 16.15 Fri körning Notera att alla tider är preliminära ! Prova på bana är för olicensierade sportvagnsåkare som under lugna former vill prova sin bil på bana.Buskörning stoppas direkt.De som vill får en licensierad MGCC-åkare med i bilen som kan ge råd om spårval mm. Fri körning är för licensierade åkare som vill prova varandras bilar Mer info bör kunna hittas på www.mgcc.nu _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Är medlem i MGCC, har licens men ännu ingen vagnsbok, antar att det betyder att man inte får köra på tidsträningarna och istället bara köra 'pröva på' passen _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Hep, hepp, hepp, lugna och fina nu. För två år sen VET jag att det hade varit OK, då jag hade en "stickor och Strån"-kamp med en 911 Carrera som var helt standard och vars förare körde i jeans och bomulls-skjorta. MEN, jag TROR att man ändrade det förra året. Ring till Lars Bondesson hos MGCC, han är tävlingsledare och VET.
(Vore intressant upplevelse att bli omåkt av 600hk+ Vette när man sitter i en 150hk- Alfa ) _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Detsamma Trodde det bara var jag som var knäpp som gick med i en klubb i södra sverige och bor i Stockholm _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Jag får ta och höra med Lasse, om man inte får åka där kanske det blir en långtripp till Nürburgring istället hk hjälper inte så mycket när det svänger, där kanske jag blir frånåkt av en ettrig Alfa _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Till mitt försvar kan jag säga att jag bodde i Malmö tills för ett och ett halvt år sedan
När jag tänker efter så kan det vara så att dom skärpt till reglerna, jag vet att reglerna för klädsel skärpts till. Du kan väl slänga in ett svar här när du pratat med Bondesson, vore skoj att veta vad som gäller! _________________ /Patrik Rylander |
||||
Jag kommer troligen inte. Ska på RHK:s säsongsavslutning på Mantorp dagen före där min flickvän har en chans att ta hem Formel Vee mästerskapet (hon ligger tvåa i serien nu). Risken är stor att vi kommer hem lite väl sent på kvällen och då orkar jag nog inte hasa mig upp så tidigt att jag hinner ner till Knutan.
Men, vi får se. Det brukar vara en trevlig tävling och RX-7:an är körklar så... Leif Ampler i Roadsport C har sagt att han kommer så det blir en svart Miata i alla fall. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Jag fick ett väldigt kortfattat svar: 'Du kan åka utanför tävlan.' om det sedan innebär att man endast får köra 'prova-på' eller om man också får köra tidsträningarna framgår inte _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Jag kanske fattar trögt [trött och uttråkad...], men vad gäller egentligen?
1) om man som jag inte har en bil med vagnsbok, och inte är medlem i MGCC - får man köra då? 2) OK, man får inte ha jeans... vad accepteras då; 3-lagers Nomex, blåställ från garaget, eller vad? Jag har telefon - och vet hur man använder den - men om någon här kan svara så vore det ju smidigt _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Reglerna för MGCC:s klubbmästerskap gäller. Jag har saxat från www.mgcc.nu
Reglemente för MGCC:s klubbmästerskap Roadsport A - enligt Clubmen's formula Roadsport B - enligt Clubmen's formula Roadsport C - enligt Clubmen's formula Historic- Bilar tillverkade t.o.m. 1965. ID-handling krävs ej, däremot måste bilarna vara tidsenliga. RS-Modsport o.Racersport 1800. Licens Engångslicens kan utfärdas vid behov. Vagnbok Krävs ej. Förarens utrustning Godkänd skyddshjälm, handskar, racingoverall, skor av läder/flamsäkert material. Skyddsbåge/bur obligatorisk i bilar utan bärande takkonstruktion. Dock inte i Historic-klasserna A-E t.o.m. 1961 års modell. Bälten Minst trepunktsbälten. I Historic-klasserna A-E inget krav. Däck Enligt Clubmen's Formula. I Historic är inte R-däck godkända. Detta tolkar jag som att man kan köra med t ex en "Folkraceoverall" och alltså inte behöver 3-lagers + underkläder men däremot SBF godkänd hjälm. Förra året verkade de släppa igenom sådant i alla fall. Att de inte vill låta dig köra Corvette annat än "utom tävlan" beror väl på att de insett hur otroligt stark motor du har! Tydligen har de "fri körning" för funktionärerna under lunchen, ca 1,5 timme, så är någon intresserad av det så är ni nog välkomna! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Jag skulle vilja vara med och köra men jag kör på Svista dagen innan,
jag har en enlagers nomex overall som jag har tänkt att sälja om det är någon som behöver en till Höstracet. Rejsa.nu priset är 700:- //Niklas _________________ Niklas Lövgren |
||||
Jag kommer garanterat till Höstracet.
Kan tillägga att tidigare har det varit så att tidsträningen har gällt som raceresultat. Själva rejset är mer som en kul grej, visst blir det rejs men man behöver inte nödvändigtvis försvara platsen och poängen med framskärmarna, det är liksom redan avgjort. Ett bra sätt att rädda bilen på. Tror att detta upplägg även gäller Höstracet. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Hmm... min hjälm är definitivt INTE godkänd av SBF - suck Det var länge sedan jag kollade på hjälmar; om jag inte minns fel fanns det då bara EN godkänd hjälm, nämligen (öppen) Peltor - någon som kommer ihåg? Vilka är godkända idag? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Tror inte att engångslicens är ok till tidsträning och race "Prova på bana är för olicensierade sportvagnsåkare som under lugna former vill prova sin bil på bana.Buskörning stoppas direkt.De som vill får en licensierad MGCC-åkare med i bilen som kan ge råd om spårval mm. Fri körning är för licensierade åkare som vill prova varandras bilar" Försök att få tag i Birger Elfström (jag PM:ar mobilnummer och mailadress) han är tävlingsledare, hör med honom hur ni skall ordna till det så att du kan köra. Går säkert att lösa på något sätt, det har eftersökts flaggvakter som kan köra under lunchen (1,5h uppdelat på två grupper?) Du har PM _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Inför träffar Höstracet Knutstorp 14/9 | 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (8816 totalt) |