Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2433 besök totalt |
Samarbetspartners personlig utrustning mm BMW Cup
Kommer att behöva köpa in godkänd personlig utrustning för att köra Cup (Hjälm - HANS - underställ - handskar mm). Finns det några samarbetspartners som erbjuder vettiga rabatter för detta, eller är det upp till var och en att leta efter bra priser? Samma sak med oljor och andra förbrukningsartiklar - var är det bäst att försöka leta efter vettiga priser? Alla tips mottages tacksamt! _________________ ![]() |
||||||||
Re: Samarbetspartners personlig utrustning mm BMW Cup
HANS är såklart bra, men inte ett måste så du vet. Sen kan man ju köpa hans förberedd hjälm/stol för det kanske blir obligatoriskt i framtiden. Många cup-åkare har personliga sponsorer när det gäller utrustning/oljor mm så det finns ingen "general lösning". Däck kan du ju handla billigt, se trådar här i forumet. Castrol sponsrar ju klubben så kanske Måns kan trixa fram en bra prislista från dem. Annars så är det bästa & billigaste för dig att jaga tag i sponsorer som ger dig $ och/eller prylar. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
![]() Tyvärr så finns det nog inte några sådana kontakt kanaler genom Sport Cluben. Utan där får du nog söka lite själv efter bra kanaler. BMW återförsäljaren på orten kanske kan ställa upp ![]() Några personliga rekomendationer är. Bromsar = Pär på www.pean.se Chassi = Samuel på www.milway.se olja = Mig ![]() Däck = Erbjudande från Mia & Mats, eller förhandla själv. Personlig utrustning = www.rallyimporten.se En mycket trevlig kille. Gör en sökning här på Rejsa så finner du nog något. Lycka till. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||||
Skall till USA i Maj och har sett att deras nya Sport kostar $695 vilket med dagens dollarkurs verkar rätt överkomligt för det extra skydd man får ![]() ![]()
Då får jag se ifall det går att hitta någon som vill stödja detta projekt ![]()
Däck har jag sett - skall kika på däcken som följer med bilen innan vi bestämmer om vi behöver komplettera detta! _________________ ![]() |
||||||||
Vad gäller olja så borde du kunna fråga dom i Bapelsin racing för dom skjuter pluggen varje år och häller ut all oljan på banan så dom borde ju ha bra priser. ![]() Hoppas dom inte läser detta och blir sura bara nu hehe. Vi hoppas ju givetvis att dom skall behålla oljan i motorn i år där den hör hemma så vi slipper sanera då det är så drygt. Inser ju att detta inte hjälper dig i jakten på bra priser på grejer inför säsongen men jag kunde inte låta bli. ![]() Lycka till så ses vi på banorna i sommar. _________________ Stefan Alm |
||||||||
Hej, Tack för tipsen! Jag skall lägga dessa kontakter på minnet och jaga vidare ![]() Hälsar Örjan
_________________ ![]() |
||||||||
Läs igenom reglerna noga innan du handlar ![]() Tror nämligen inte du får ha täckt hjälm i täckt bil, om du nu inte har internationell licens. Så har det åtminstone varit, verkar konstigt men så är det. ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2433 besök totalt |