Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTREVO, STCC & Raceon
<<   1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15   >>
117717 besök totalt
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 377



Jaha, åter igen så släpper de spelen tidigare i Tyskland!

Släpptes där den 21/8 och vi i sverige får vänta till minst den 29/8... undra VAD FASEN DE TÄNKER MED??? Sånna här dumheter främjar ju bara piratkopiering! Det är nästan så man tror att de vill att man ska hämta hem spelet istället. Nåja, jag har bokat min expansion och kommer köpa det såklart, men jag kan inte hålla mig till fredag innan jag testar.

_________________
Henrik Rosén
Citera
Z3M-Johan
Südschweden
Här sen Maj 2004
Inlägg: 15



Det finns att plocka nu som ni säkert sett... vilken TOTAL besvikelse!

Jag har spelat MYCKET GTR och GTR2 (jepp köpt såklart) med MOMo Force och en Solbergstol, älskar GTR!

Race 07 verkar ligga som grund och motor i EVo (var är alla Motec-godsakerna??!). Nordslingan ser bra ut men det är också allt. Annars är det för mycket arkad för oss simälskare. Var är porscharna, inte en enda med Var är V12 Ferrarisarna med det brutala klöset och fantastiska motorljudet Spa finns inte med thumbs down

Det enda att hoppas på nu är en Nordschleife-konvertering till GTR2 av EVo-banan (även om det finns en fin nordslinga till GTR2 redan). Verkligen antiklimax detta.

_________________
Johan Magnusson
http://www.johanmagnusson.tk
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Håller inte med för fem öre...

GTR 2 är ju arkad om något... De bilarna är som döda fiskar de här är det liv i. Gillar Race 07 också visserligen men känslan i force feedbacken, bromsarna etc är ju totalt annorlunda mot de bilserier som ingår i Race 07 och massor bättre än i GTR 2.

Det är givetvis synd att de tappat licenserna för Ferrari och Porsche... Mest sörjer jag förlusten av Lambon då ... Dock Koenigsegg GT, R8 GTn etc har bra mycket mer pulver under huven än F550n så klagar inte En hel del nya Corvetter också och ny version av Vipern... Samt flera nya okända bilar för egen del som är fantastiska åk så saknar faktiskt inte GT3 RSn och Murcielagon så mycket som jag trodde jag skulle göra.

Angående motorljudet nu antar jag att du vill höra hur ferrarisarna låter men det är förbättrat massvis jämfört med GTR 2. Som ju ändå har bättre ljud än de andra ISI simmarna generellt så där förutom att surround ljud är ett måste i GTR 3 (som jag verkligen hoppas kommer också).

Det enda som gör att det här inte kommer ersätta GTR 2 är ju att det är lite begränsat när det gäller endurance race och däckval etc. Men som sagt körkänslan är på topp. Att det saknar en del GTR 2 banor sörjer jag inte. Det har för många banor kvar som man kört till döds i GTR sen tidigare ändå. Men tja nordschleife... Skulle hemst gärna köra en nordschleife liga. Hör Nima detta måntro .

Nordschleife (utan GP skräpet) med ny bilserie varje gång

_________________
Pär Öqvist
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



oqvist skrev:
Nordschleife (utan GP skräpet) med ny bilserie varje gång

+++1!!!! måste bara hinna skaffa en ratt.....

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Det där med banor har väl ingen betydelse. Är man nu så insöad på GTR2 så går det ju att ladda ner alla banorna från det spelet till Race07, plus en hel drös andra!

Men GTRe släpps ju inte förrän fredag, eller ni kanske kör på ajjabajja-sättet!

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Finns det någon som hunnit konvertera ringen till GTR2 än? Eller som håller på med det.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



add on banor blir ju aldrig av samma kvalitet. Och så strular de emellanåt. simbin är riktigt bra på banor tycker de ska modellera nya i stället för att göra om existerande... Så kan man modda in de banorna i stället Men tja att de har med en mycket bra version av nordschleife den bästa man kört med hästlängder kompenserar rätt bra må jag säga. Har väl samma livslängd som tio andra banor om inte mer.

Kan ju hävda att jag importerar från Tyskland men då ljuger jag. Kollar steam varje dag i hopp om att det ska släppas tidigare men verkar va 29e som gäller

_________________
Pär Öqvist
Citera
Z3M-Johan
Südschweden
Här sen Maj 2004
Inlägg: 15



Jag får väl ge mig ner i sparcon ikväll igen och försöka få evo lite mer rejsigt, körde c:a en timme igår med lite olika vagnar (utan några som helst hjälpmedel i spelet) men det var bara... missär o elände. Race 07 fastnade jag inte för som simulator när det kom och det är klart att när man parkerar GTR-bilar i samma garage så blir det nästan bara.. värre!

På 190 cm duk med ljudsystem för kring en hundring och med riktig stol och ratt är GTR helt sjukt nice

_________________
Johan Magnusson
http://www.johanmagnusson.tk
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Menar inte att ljudet är dåligt. Eller ja bara i jämförelse med Evolution grymt mycket bättre än i rFactor, LFS, RBR och andra racing simmar.

Så pass bra det lönar sig att uppgradera ljudet. Stor skillnad nu när man kör 2500 kr ljudkort 2500 :- hörlurar jämfört med tidigare 1500 ljudkort och 1500 hörlurar . rFactor och LFS är fortfarande skräp oavsett

Får väl testa GT PRo bilarna, corvetterna, koenigseggen

Sedan tycker jag känslan är så pass annorlunda att jag har full förståelse för de som ogillar Race 07 men gillar Evolution och vice versa .

_________________
Pär Öqvist
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Nu har Webhallen ändrat datum till 5/9. Det är så man börjar tänka på andra alternativ. thumbs down

_________________
Koit Reispass
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Koit skrev:
Nu har Webhallen ändrat datum till 5/9. Det är så man börjar tänka på andra alternativ. thumbs down


.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Testade ringen i GTR Evolution och nog är det riktigt nice, beställde en Logitech G25 idag så nu skall jag bara ha ett vettigt soffbord till ratten . Vill nog ha en redig stol lite längre fram. Någon som har tips på någon prisvärd lösning?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



om den ska måsta gå att stuva undan rinoseat eller playseat. Själv kör man med Nixim Racecraft GT nu men den stuvar du inte undan i första laget om det är ett krav. Inte för att man vill det är den snyggaste möbeln i hela huset .

Stacken alternativet heter Steam . Där släpps det garanterat 1 september. Du kan köpa redan nu men som sagt det låses inte upp förrän 1:a september. Får 2 dollar i rabatt... Om du redan har Race 07 går det på ca 180 spänn har jag räknat ut. annars 45 dollar tror jag det var för race 07 plus evolution.

_________________
Pär Öqvist
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 377



oqvist skrev:
om den ska måsta gå att stuva undan rinoseat eller playseat. Själv kör man med Nixim Racecraft GT nu men den stuvar du inte undan i första laget om det är ett krav. Inte för att man vill det är den snyggaste möbeln i hela huset .

Stacken alternativet heter Steam . Där släpps det garanterat 1 september. Du kan köpa redan nu men som sagt det låses inte upp förrän 1:a september. Får 2 dollar i rabatt... Om du redan har Race 07 går det på ca 180 spänn har jag räknat ut. annars 45 dollar tror jag det var för race 07 plus evolution.


Tackar för det! Då var det shoppat! Men jag spelar det redan så att säga... men kul att man kan börja lira online till helgen.

_________________
Henrik Rosén
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Lite surt att man har race inbokade men å andra sidan lär va rätt kaos på nordschleife första tiden när ingen har koll på bilarna eller banan

_________________
Pär Öqvist
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Nordschleife är riktigt bra i detta spel. De har fått till den mycket bra tycker jag.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Niklas Maravic skrev:
Nordschleife är riktigt bra i detta spel. De har fått till den mycket bra tycker jag.


Vafasen, har alla fått tag i liret.
Är det bara att betala och tanka hem från Steam eller?

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



ginza säger 09-29, cdon och discshop säger 08-29
Hinner inte spela det innan jag kommer till ringen IRL då. thumbs down

Hittade det på ryska i förra veckan också. Är det bara vi svenskar som får vänta?

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Alla utom tyskarna tror jag.... Steam som sagt är nog snabbast här i Sverige. Kan ju lika gärna köpa det via steam då du ändå måste ha det för att köra online.

_________________
Pär Öqvist
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Macau i GT Club bilarna är bara helt underbart... Sport är inte lika kul. För mycket downforce och man hinner inte använda H-lådan någorlunda effektivt I mina ögon ersätter club bilarna wtcc totalt. Inte så himla rättvist jämföra FWD med RWD kanske

Macau är verkligen stadsbanornas nordschleife... Speciellt första vändan då jag körde vilse eller något för jag kom aldrig till mållinjen... 11 minuter så här lång var väl inte Macau hmm... Ev lyckades jag köra baklänges efter en snurrning lol

_________________
Pär Öqvist
Citera
m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 114



johan sjöström skrev:
Testade ringen i GTR Evolution och nog är det riktigt nice, beställde en Logitech G25 idag så nu skall jag bara ha ett vettigt soffbord till ratten . Vill nog ha en redig stol lite längre fram. Någon som har tips på någon prisvärd lösning?


Annars om man som jag har en fru som inte har någon förståelse för att man vill låna den stora TV:n ibland eller vill sitta bra vid sin dator så kan denna vara en ide. Stol/fotölj tillkommer.

Wheel Stand Pro

Köpte en och fick hem den på 5 dagar. Inte lika bra som Ökvist förslag med har den absoluta fördelen att den går att gömma undan. Förvånansvärt stabil och flexar bara lite i längsled. Tips: Eftersom du har en G25, köp den billiga och stoppa in en träbit/plåtbit under ratten för att fästa växelhållaren.

_________________
Hans Brauer

GRC Endurance League Admin
"GRC - Gentlemens Racing Club"
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTREVO, STCC & Raceon
<<   1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15   >>
117717 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande