Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTREVO, STCC & Raceon
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15   >>
1 besök senaste veckan (117731 totalt)
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



insidesimracing och autosimsport har någon recension på en precise chair? Verkar rätt smart fungerar som puff också

kolla autosimsport.net och ladda hem senaste numret eller insidesimracing.tv

_________________
Pär Öqvist
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Virtua-LM har släppt sina suveräna banor Mid ohio och LeMans 1977-1985 till RACE07/GTREvo:

Mid ohio:
http://rapidshare.de/files/40350136/VLM_Midohio_V101_Race07.exe.html

LeMans 1977-1985:
http://rapidshare.de/files/40350113/VLM_LeMans_7785_V112_Race07.exe.ht . . . .

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Nu har jag provat . Testade Audi R8, jäklar vad underhållande. Umdra om man ska sjukskriva sig resten av året thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Håller som best på att samla på mig varv på Nürburgrings nordslinga bara av den enkla anledningen att jag skall göra min debut där i mitten av sept.
Tycker väl att det funkar ganska bra och att jag har lärt mig en hel del av banan på detta sättet..bara en sak som jag saknar lite.. ..tänkte kolla här.

Finns det något sätt så att man skulle kunna få upp nån text typ när man passerar Schwedenkreuz, Fuchsröhre osv ??
Nu känns det som att jag hittar hjälpligt..men att jag inte har hundra koll på vad det heter..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



mcburn4ever skrev:
Håller som best på att samla på mig varv på Nürburgrings nordslinga bara av den enkla anledningen att jag skall göra min debut där i mitten av sept.
Tycker väl att det funkar ganska bra och att jag har lärt mig en hel del av banan på detta sättet..bara en sak som jag saknar lite.. ..tänkte kolla här.

Finns det något sätt så att man skulle kunna få upp nån text typ när man passerar Schwedenkreuz, Fuchsröhre osv ??
Nu känns det som att jag hittar hjälpligt..men att jag inte har hundra koll på vad det heter..


Det är ju ett klart vettigt ändamål du änvänder spelet till thumbs up . Man lär sig verkligen att hitta runt på ett annat och billigare sätt . Gällande namnen så tror jag inte det finns.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Finns inte dom små skyltarna med i spelet då som finns på den riktiga banan? Kör man ensam med tex R8'an så skulle man ju kunna stanna och läsa på skyltarna, memorera vart dom finns och sen köra vidare till nästa. Lite Scuderia kurs över det hela

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Made skrev:
Finns inte dom små skyltarna med i spelet då som finns på den riktiga banan? Kör man ensam med tex R8'an så skulle man ju kunna stanna och läsa på skyltarna, memorera vart dom finns och sen köra vidare till nästa. Lite Scuderia kurs över det hela


thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Lirade spelet för första gången igår. Måste säga att ringen är ungefär 100ggr bättre i Evo än i GTR2. Radien på kurvor, krön mm skiljer massor i vissa fall. Har inte kört ringen IRL själv än, men Evo banan är mycket mer lik det men sett på olika filmer från ringen.

Sen är ju fartkänslan i tex race R8'an helt sjuk, kul med lite fram kraffsare i spelet också passar en annans körstil lite bättre.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Rönnbäck
Sollefteå
Här sen Aug 2008
Inlägg: 20



var kan man köpa detta då?

_________________
Andreas Rönnbäck
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Made skrev:
Finns inte dom små skyltarna med i spelet då som finns på den riktiga banan?

Skyltarna finns med i minst en version jag kört, men jag har faktiskt inte tänkt på om de är med i GTR Evolution... Borde de väl vara? (Har bara kört några varv i CSR 320 och CCX här om dagen.)

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



I diverse spelaffärer och på Steam antar jag.

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Made skrev:
Finns inte dom små skyltarna med i spelet då som finns på den riktiga banan? Kör man ensam med tex R8'an så skulle man ju kunna stanna och läsa på skyltarna, memorera vart dom finns och sen köra vidare till nästa. Lite Scuderia kurs över det hela


km-markeringarna finns med iallafall men jag vet inte om namnskyltarna gör det, skulle gissa det.

_________________
Martin Öberg
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Bokat ett till på måndag...
Hoppas min billiga burk fixar att spela det......
Ser fram emot måndag kväll

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Testat Mid ohio och Le Mans nu... Den visuella kvaliten är ju strålande bättre än vissa av standard banorna till och med. Vet inte hur bra de överensstämmer med verkligheten men speciellt Mid ohio känns då rätt i alla fall

Testa Lemans med egget produktionsmodellen... Visste att det var vansinne men kul att testa topphastigheten... Går kanske att nå över 400 km/h... Den här bilen har verkligen ingen downforce... Var på vippen att börja flyga också då man körde över ett krön i 390...

_________________
Pär Öqvist
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



och när blir första Rejsarejset .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Några reflektioner...

otroligt vad dåligt grepp Koenigseggen har i förhållande till effekten. Om det speglar verkligheten så förstår jag att de åker av titt som tätt med den... Men kul att det går och drifta ordentligt med den!

WTCC Extreme bilarna har däremot ett sjukt grepp, är det verkligen realistiskt?

Jag stör mig även på däckens "skav"(?) ljud som låter lite konstigt.


För övrigt tycker jag att spelen(GTR->GTR2->RACE07->OSV) glider sakta mot en viss arkad känsla. Känslan var vassare och kvickare i äldre varianter.

Spelet har kraschat båda kvällarna jag testat, men jag tror det beror mer på min dator(vista) än spelet...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



ThomasT skrev:
Några reflektioner...

otroligt vad dåligt grepp Koenigseggen har i förhållande till effekten. Om det speglar verkligheten så förstår jag att de åker av titt som tätt med den... Men kul att det går och drifta ordentligt med den!

WTCC Extreme bilarna har däremot ett sjukt grepp, är det verkligen realistiskt?

Jag stör mig även på däckens "skav"(?) ljud som låter lite konstigt.


För övrigt tycker jag att spelen(GTR->GTR2->RACE07->OSV) glider sakta mot en viss arkad känsla. Känslan var vassare och kvickare i äldre varianter.

Spelet har kraschat båda kvällarna jag testat, men jag tror det beror mer på min dator(vista) än spelet...


WTCC Extreme-bilarna är som jag förtått det ett rent påhitt av Simbin, givetvis med biltillverkarnas godkännande. Effekten i bilarna skall motsvara ca. 600 hk. De är också tänkta att vara mer arkadlika.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Ja jag tror inte de har typ tagit de värsta tuning paketen och försökt skapa något realistiskt angående det hela. Dock de är fortfarande mycket sim jämfört med ex WTCC i GRID . Har inget emot det så länge de har en egen bilklass.

Gällande arkad tycker de vänt lite åt rätt håll jämfört med GTR 2. Men visst det är inte lika svårkört som GTR. GTR är kanske inte mer realistiskt men bättre körkänsla enligt mig. F1 1979 där har vi sim av den gamla kalibern fullt sjå bara hålla bilarna på asfalten speciellt om du kör med mindre downforce... Eggen platsar med lätthet också där... Dock Eggen är banne mig för svår för att jag ska ha riktigt kul med den...

Men som sagt Top Gear när de testade den sa att den var verkligen otroligt nervös... Den har ju ingen bakvinge alls så inte så konstigt egentligen... Helt kass bildesign minst sagt.

_________________
Pär Öqvist
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Enzon har ingen bakvinge heller..

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



ThomasT skrev:
Några reflektioner...



Spelet har kraschat båda kvällarna jag testat, men jag tror det beror mer på min dator(vista) än spelet...



Craschar för mig oxå i Vista och det chraschar ordentligt när den väl gör det.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



,.
johan sjöström skrev:
ThomasT skrev:
Några reflektioner...



Spelet har kraschat båda kvällarna jag testat, men jag tror det beror mer på min dator(vista) än spelet...



Craschar för mig oxå i Vista och det chraschar ordentligt när den väl gör det.


Vilket p**s thumbs down .
Jag har också Vista men har inte haft nåt sånt strul . Nån gång har spelet dock låst sig.

En annan sak som jag stött på och som är lagom irriterande . När man varit inne på Multiplayer och spelat så kommer jag inte in i ett nytt spelrum. Jag måste inte bara starta om spelet, utan är tvungen att starta om datorn för att det ska funka igen .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTREVO, STCC & Raceon
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15   >>
1 besök senaste veckan (117731 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande