Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 5659 besök totalt |
Gran Turismo 5 Prologue
Någon som testat? Det är ju onekligen ruggigt snyggt. http://www.level7.nu/atlas/imagepopu |
|
Jäklarns va den här bilden gjorde mig sugen på att spela!
![]() _________________ Olle Erixon |
|
Skaffade på premiärdagen
Jag skaffade spelet på premiärdagen. Hade inte PS3 innan så det fick bli ett helt kit. Prologue har bara 6 banor varav en eller två går i båda riktningar. Nordschleife finns inte med bland dessa. Den kommer däremot i den stora releasen, när det nu kan vara. Chassiesimuleringen är sannolikt den bästa som går att få. Jag lånade XBOX 360 med Gotham Racing och var imponerad av det. GT5 är bättre. Kör man dessutom på en HD TV så inser man hur långt den senaste generationens grafikkort kommit. Jag har testat att köra lite on line race också. Inte helt omöjligt att placera sig bra om man har lärt sig bilen och banan. Om man behöver tips på spårval så finns dessutom de 10 snabbaste varven inspelade för varje bil på varje bana. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
Hur funkar det när man blir omkörd, kör datorbilarna en i häcken som i GT4? om man snurrade i det spelet och stod i vägen skulle ju hela klungan promt köra på en istället för att väja. Det är ju sin sak i ett arkadspel, men GT ska ju vara en simulator...
![]() |
Påkörd
Ja, bilarna kör på dig. De försöker väja men står man fel så blir det en del smällar. Om man kör on line och de andra spelarna hackar så blir de spökbilar som man kan köra rakt igenom. Man ser om de är halvgenomskinliga så beror det sannolikt på osäkerhet var de faktiskt befinner sig. Enda nackdelen med spelet är att inte finns någon logik för skador. Däremot får man avdrag om man kör in i räcken el dyl under on line. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
Det finns ju verkligen en möjlighet att GT5 blir något alldeles speciellt.
Läste Aftonbladets recension av Prologuen och dom var inte nådiga med kritiken. Sen är ju iofs en recension inte lag ![]() Jag ser definitivt fram emot att testa det iaf. |
Såga
Ja, det var en ordentlig sågning. Bristerna som nämns stämmer men slutsatsen skiljer. Jag tycker spelet är guld. Det enda jag saknar är nordslingan. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
Nej
Plockat ifrån wikipedia Gran Turismo HD Concept (グランツーリスモHDコンセプト, guran tsūrisumo HD konseputo) sometimes GTHD Concept with "HD" standing for high-definition), was the first installment of the Gran Turismo racing series to be released on the PlayStation 3. It was made available as a free download which was released on the PlayStation Store on December 24, 2006. A Blu-ray Disc version, called "Install Disc", was released in Japan in limited quantities in September 2007. This game was intended to be a sneak preview, in the likes of Gran Turismo Concept, preceding the release of a full version title but the Gran Turismo HD project was cancelled and replaced by Gran Turismo 5 Prologue. Så ja, det är nog samma sak, fast omnämnt med lite mer i paketet. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
När kommer fullversionen?
Jag inväntar nog den och hoppas att Logitech g25 sjunkit några hundringar... Spelat demot här hemma på projektorn (tyvärr med handkontrollen) otroligt snyggt! Mvh |
skulle gissa på release i slutet av året.. har för mig ja läste nått sånt i en speltidning.. även där så sågades ju spelet rejält.. har inte spelat GT serien sen 2'an på ps1.. har hållt mig till forza på xbox men med denna grafik så e det ju ett måste att prova så man får se om det är värt att leta fram pengar till ett ps3.. g25 har ja ju redan
![]() _________________ Emil Jönsson |
jag har gt5 och G25 ratt och projektor jag tycker också de är grymt bra spel. Har Race 07 och gtr 2 också
men de som är roligt är jusst att de är standard bilar och känslan är riktigt bra. _________________ Super Se7en "HAHLIN7" 9.48@243kmh 402m 510hk 608nm på bakhjulen Åmsele Superstage 1.22.16 WWW.HAHLIN7.SE |
_________________ Super Se7en "HAHLIN7" 9.48@243kmh 402m 510hk 608nm på bakhjulen Åmsele Superstage 1.22.16 WWW.HAHLIN7.SE |
Alla ni jäkla lyllosar som har PS3 o GT5p... är det värkligen lika dålig bild i backspegeln som det verkar vara på alla bilder här?
http://www.level7.nu/atlas/imagepopup.php?spel=3737&width=1024&height=768&kort=LVL&start=90 _________________ Henrik Rosén |
Nej.. de där bilderna måste vara skitgamla ärligt talat.
Backspegeln såg ut sådär på betan som aldrig har släppts till kunder. Nya uppdateringen av GT5p har dessutom nya bilar o nya banor, tex Ferrari F1 2007 (!) och F40 ![]() och nu kan man även koppla bort ABSen helt i GT5p, så man äntligen kan låsa bromsarna ![]() http://www.youtube.com/watch?v=JxXgY ![]() http://www.youtube.com/watch?v=dHuIu _________________ Andreas Nyström |
|
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 5659 besök totalt |