Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -82, Benetton edition. Inte funkis alls...
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53
110 besök senaste veckan (278613 totalt)
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1498



TurboB skrev:
Grundregeln är att alla beräknade tider ska multipliceras med Pi.
Plus lite extra för oförutsedda händelser, allt under förutsättning att alla grejor finns på plats.


Problemet är ju att om man gör det, så måste ju den nya resulterande tiden multipliceras med Pi igen. Och så fort man tänkt ut den tiden, då måste man ...

Projektplanering, det är svåra grejer det!



OnT: Mitt enda knep som verkar fungera är att bjuda in (läs: be om hjälp från) vänner, gärna såna som måste planera lite eller åka en bit. Då måste man ta tag i det, och helst bli klar också. Och det blir så mycket svårare att distrahera sig själv med andra saker.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Många spekulanter på pallbockstronen här hör jag.

Bygg klart så att ni kan ut och köra lite med er. Det är min rekommendation det
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572



And ersJepp sson skrev:
Många spekulanter på pallbockstronen här hör jag.

Bygg klart så att ni kan ut och köra lite med er. Det är min rekommendation det

Och det rådet kommer från en expert i ämnet

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258


Trådstartare
2fast4u skrev:
And ersJepp sson skrev:
Många spekulanter på pallbockstronen här hör jag.

Bygg klart så att ni kan ut och köra lite med er. Det är min rekommendation det

Och det rådet kommer från en expert i ämnet


Fast Jeppson är ju ute och kör nu, och det gör ju även jag.


Problemet är för många bilar så någon bil behöver få lite mindre tid än någon annan.
Planen är att få igång Påffe och att i vinter byta plats på bilarna så Wesfield'en kommer någonstans där det finns lite mer utrymme, och framförallt värme, i vinter för att kunna göra saker på den.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258


Trådstartare
"Look I can fly!!!"


90 minuter tog det att få i motorn, trilska dit transaxelröret rätt (glömmer varenda gång hur jag ska göra det enklast ), få dit motorfästen och sedan skruva fast de med rätt distanser mot framvagnsbalken och sedan skruva dit framvagnsbryggan i bilen...

TIll slut:


Nästa gång, få ordning på elen till motorn. Enklast att göra det innan kylslangar, mm sitter på plats.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258


Trådstartare
Idag skulle bli meckardag!!! Och det blev det, men inte så mycket på Påffe.
En fas försvann till elen, lamporna ovanför min plats slutade fungera så det fick bli det istället. Hann iaf med att konstatera att grenröret kommer inte att gå i med motorn på plats (fast det vet jag ju ), jag visste när jag åkte dit att jag inte ville ligga på golvet och skruva dit hjulupphängningar, etc. Så det enda som hanns med var att sätta dit kylare och oljekylare, och ta en titt på vad för elkablar jag klippte och hur de ska skarvas ihop igen.


_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



Marcus Gustafsson skrev:
inte så mycket på Påffe.
En fas försvann till elen, lamporna ovanför min plats slutade fungera så det fick bli det istället.

Så lång tid tar det väl inte att byta säkring...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258


Trådstartare
super7 skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
inte så mycket på Påffe.
En fas försvann till elen, lamporna ovanför min plats slutade fungera så det fick bli det istället.

Så lång tid tar det väl inte att byta säkring...


Alla säkringar i verkstan var hela... men lång historia kort, det finns huvudsäkringar i ett skåp någonstans på gården och när de byttes hoppade det igång trots att de gamla såg "hela" ut.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -82, Benetton edition. Inte funkis alls...
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53
110 besök senaste veckan (278613 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande