Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3 ... , 16, 17, 18   >>
15 besök idag (135737 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Snyggt!

Du underhåller och förbättrar din fina C2:a på ett föredömligt sätt Thomas.

Vore kul om du ville komma och köra trackdays med oss i PCSR i sommar så vi får se din fina bil på banan.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
964 skrev:
Snyggt! ibland händer det thumbs up

Ja, jag hade i princip gett upp hoppet men ibland har man lite tur.

Wärhner skrev:
Snyggt!

Du underhåller och förbättrar din fina C2:a på ett föredömligt sätt Thomas.

Vore kul om du ville komma och köra trackdays med oss i PCSR i sommar så vi får se din fina bil på banan.

Det har blivit dåligt med bankörning sista åren. Jag har dock samlat på mig både halvbur, bälten och en uppsättning med oz alleggerita/r-däck i garaget så det börjar bli dåligt med ursäkter. Vi får dock se om det blir någon bankörning i år utöver slalomen.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Säsongen närmar sig med stormsteg(första tävlingen 1maj) så det börjar bli hög tid att ta sig ur vinteridet och släpa sig ner till garaget för att få bilen i ordning för årets körningar.

Jag tjuvstartade lite i höstas med att lämna in bilen till Vogel autotjänst och uppgraderade de sista(?) bitarna i bromssystemet. Servo och huvudbromscylindern uppgraderades till 993 då den har lite större volym. Sedan vart det lite små fix som att blåsa rent oljekylare mm.



För några år sedan så fick jag känna på en 964'a som uppgraderat med shortshift och växellänkage från FD-motorsport som har lager i stället för bussningar så det blir väldigt exakt växlingskänsla. Personligen tycker jag detta ytterligare ökar 964'ans "mekaniska" körkänsla som jag verkligen uppskattar.

När jag demonterade mitt länkage så var det i ganska bra skick med bussningar i skapligt skick. Den bakre hade dock ett glapp på kanske en halv mm.



Så här ser den nya leden ut som som är en kopia på hur 993 RS ser ut och har inte några plastbussningar:




Främre delen av länkaget jmf med original:




Även shortshift växelspak ifrån FD-motorsports. Denna modifierade jag något genom att förlänga spaken ca 30mm så den kommer upp lite mer mot ratten.

Original jmf med min moddade shortshift:



Och som kronan på verket så satte jag även dit en ny original skinnväxelspak:





Nu är det egentligen bara att byta olja/filter så ska man vara klar. Men ytterligare lite småfix kan nog hinnas med.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Efter att ha sett denna bild på en 964'a med "RS america" vinge för en massa år sedan som jag tyckte vara sjukt snygg, så har jag inte riktigt kunna släppa idén på detta.


Jag har dock tyckt att det är lite för dyrt för en kosmetisk uppgradering så det har fått vänta. I våras dök det dock upp en möjlighet att köpa både en vinge och en lös baklucka för rimliga pengar så jag slog till. För några veckor sedan så var lackering mm klart så äntligen var det dags för montering. För att balansera upp utseendet fram så kompletterade jag med front splitter flärpar, kopior på vad som satt på 964 3.8 RS(tror jag).




_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Helrätt förfining/uppgraderingar i vanlig ordning

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Verkligen smakfullt. Finns fälgarna från RS America bilden att få fatt i?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Slettet

_________________
Pontus Fyhr
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Verkligen smakfullt. Finns fälgarna från RS America bilden att få fatt i?


Vet inte riktigt, fälgarna är nog från Compomotive. Finns dock lite olika kopior på marknaden tex: https://www.abswheels.se/falgar/bola/?pid=TWG807C30MGMBOB12-488A7B6E&a . . . .

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



Väldigt snyggt, 964 är en riktig favorit och dina modifieringar gör den ännu bättre thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Jag tog och testladdade batteriet i min gamla Nikon D200 som jag inte rört på minst 5-7 år och jodå, den fungerade fortfarande.

Smet ut och tog några bilder på Porschen, och jäklar vilken skillnad det är att fota med en riktig kamera jämfört med att fota med iPhonen. Man har blivit väldigt bekväm men att telefonerna är "good enough" och alltid med.





_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Snyggt
Denna vinge hade jag själv planer på till Rudolf. Klockrent thumbs up

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Förra helgen passade jag på att köra lite slalom ihop med Porscheklubbens region öst på Bråvalla. Det gick skapligt men det var ganska mycket grus på banan så det blev lite halt.

Lite bilder:










Och det vart även en liten film. Tyvärr spelade systemkameran inte in något ljud och upplösningen vart märkligt låg...


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Idag kom ett litet paket från Cartronic Motorsport med ett LMM-kit med tillhörande kolfiberbox. (för allt blir ju sjukt mycket bättre när det är i kolfiber... )



Och när självaste Walter Röhrl välsignat produkten så måste den ju vara extra bra!


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Va tvungen att googla å se om den var lika dyr som den såg ut 😂😅 Hoppas den ger nån märkbar förändring, och roligare ljud

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 758



du kommer bli sjukt med det där Thomas. Jag har kit nummer 14! Blir verklig skillnad både på effekt och vrid.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
964 skrev:
du kommer bli sjukt med det där Thomas. Jag har kit nummer 14! Blir verklig skillnad både på effekt och vrid.
Ja, jag hoppas att det blir lite skillnad.

Cédric skrev:
Va tvungen att googla å se om den var lika dyr som den såg ut 😂😅 Hoppas den ger nån märkbar förändring, och roligare ljud
Det finns tyvärr en risk för att det kommer låta lite mindre, då jag idag kör med helt "öppet" luftfilterlådelock.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



ThomasT skrev:


Det finns tyvärr en risk för att det kommer låta lite mindre, då jag idag kör med helt "öppet" luftfilterlådelock.


Jag gillar din inställning...gamla skolan här.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Nu får ni ursäkta om det blir lite "klubben för inbördes beundran" men det är så kul när man lyckas få tag på bra bilder från när man kör. (jag lyckas klämma in ett hjullyft även denna gång )

Bilderna är från PCS Sveriges slalomfinal som vi körde uppe på Mittsverigebanan och banan var lite av en blandning mellan konbana och bankörning. Sjukt kul faktiskt även om det bitvis gick lite otäck fort när man kör i "racetempo" på vanliga kurvsträckningen som i chikanen tex med räcken och däckstravar i närheten. Banan var i det spår vi körde bitvis lite ojämn så ibland kunde bilen ta ett "glädjeskutt" i sidled... I slalom så är man ju van vid att det finns stora säkerhetsmarginaler. Resultatmässigt gick det över förväntan då jag tog en klasseger med ca 4s marginal(två snabbaste rundorna av tre räknas).



Fotograf: Johan Löfgren










_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Den gör inte så ont att titta på så helt ok för mig i alls fall

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Alltid jätteintressant att se hur bilen "sitter" och beter sig! Grattis till segern dessutom!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



Magnus Thomé skrev:
Alltid jätteintressant att se hur bilen "sitter" och beter sig! Grattis till segern dessutom!


+1 på den

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3 ... , 16, 17, 18   >>
15 besök idag (135737 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande