Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18   >>
11 besök idag (135683 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Jag lyckades försvara min första plats ifrån förra året i PCS Michelin slalomcup. Det gick faktiskt betydligt snabbare än förväntat och jag vet inte riktigt om bilen passade väl för lagd bana eller om det var jag som skärpte till mig. Snabbaste tiden satte jag dessutom utanför tävlan i uppvärmnings åket där jag lyckades köra hela 6 tiondelar snabbar än under själva tävlingen...


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 758



Bra jobbat!

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 805



Grattis!

_________________
Per Lundin
Porsche
Golf Mk1 1.8T - såld
Citera
toob74
Halmstad
Här sen Dec 2012
Inlägg: 748



Grattis till både placeringen och till en snygg bil.

_________________
Tobias Bengtsson
Porsche 964 Carrera 2 - 1993
Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990
Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld)
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Här är de två första rundorna ifrån finalen, den första som uppvärmning(och tyvärr den snabbaste... )


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Idag kom jag äntligen igång med årets uppdateringar och fix inför säsongen, det börjar verkligen bli i sista minuten...

Nya motorbussningar vart tex monterade, och med det hoppas jag att en del av rörelserna i vxl-länkaget försvinner.


Och ja, jag bytte plats på brickorna.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Då har bilen fått ny olja(Mobil 5w-50) och ny bromsvätska(Motul RBF600), så nu kan säsongen börja. Första slalomtävlingen är den 23'de, får se om det blir någon shakedown innan.

Bakluckan har fått ny lack då jag och tidigare ägare lyckats polera bort klarlacken på en punkt.

Mäta, mäta å mäta igen... Viktigt att märkena hamnar korrekt.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Julafton kom tidigt i år... paketöppning!

Bilen har i flera år läckt lite mellan motor och växellåda i packboxen för vevaxeln, och jag har alltid gått och irriterat mig lite att det inte går att hålla snyggt under. Men eftersom det är en till stor del ren estetisk åtgärd har den fått vänta. Men nu är det på gång och när ändå motorn/växellåda är ur och delade så passar jag även på att byta koppling samt svänghjul till enkelmasse. Ett par packboxar till och ytterligare någon tätning kommer också bytas. Det ska bli sjukt spännande att testa när det är klart, då det sägs att bilen ska kännas betydligt sportigare med enkelmassesvänghjul.



Tanken är att även byta bussning till vxllådan, och jag köpte hem Powerflex hårdaste av någon anledning som jag så här i efterhand inte riktigt fattar. Risken att det kommer låta sjukt illa är överhängande och eftersom jag inte har fokus på banåka så har jag nu beställt Porsche original gummi bussning istället. Lite sportigare dock, 85 shore istället för original 65 shore.

Så nu finns ett styck Powerflexbussning till salu för någon som kör mer bana än mig:


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
DuCCe
Göteborg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 137



Köpte du kopplingen och svänghjul från rosepassion?

_________________
Daniel Hult
Cayman GT4 CS
Porsche 964 C4 -91
Bmw M3 E36 -96 såld
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
DuCCe skrev:
Köpte du kopplingen och svänghjul från rosepassion?


Nej, jag handlade allt av Utzon.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Rival-andy
Brämhult
Här sen Aug 2014
Inlägg: 23



Du kommer bli mycket lycklig över det lättade svänghjulet. Helt annan resons i motorn och rejsigare rassel från motorn Mvh Andreas Thylander

_________________
Andreas Thylander
Porsche 986 Boxster S -02 racebil
Porsche 964 Carrera 2 -90
Porsche 944 turbo -86
BMW E46 M3 Cab -01
Citera
DuCCe
Göteborg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 137



ThomasT skrev:
DuCCe skrev:
Köpte du kopplingen och svänghjul från rosepassion?


Nej, jag handlade allt av Utzon.



Får man fråga vad allt slutade på hos honom? Pratade med han häromdagen och då hade han inget färdigt pris.

_________________
Daniel Hult
Cayman GT4 CS
Porsche 964 C4 -91
Bmw M3 E36 -96 såld
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
DuCCe skrev:
ThomasT skrev:
DuCCe skrev:
Köpte du kopplingen och svänghjul från rosepassion?


Nej, jag handlade allt av Utzon.



Får man fråga vad allt slutade på hos honom? Pratade med han häromdagen och då hade han inget färdigt pris.

Han ville ha 12995kr för Rosepassion kittet.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 203



Med de nya prylarna blir bilen som de skulle byggt den från början! Du kommer ångra att du inte gjort det tidigare (det gör jag!).

_________________


Porsche 964
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Med minsta möjliga marginal lyckades vxl-låds bussningen komma fram i tid ifrån FVD i Tyskland. Detta känns betydligt mer rätt för mig med vanlig gummibussning än powerflex varianten.



_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
LimmetED
Tyresö
Här sen Jan 2014
Inlägg: 152



thumbs up

_________________
Anders Linder
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Bilen ska tydligen vara klar, nu gäller det bara att hitta någon polare som vill göra en utflykt till Färingsö igen...




_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
En bild ifrån Porschefestivalens slalom. Skaplig skillnad mellan ytter och innerhjulens tryck mot backen... Är det bra eller kan man ändra något?


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Ragnar Joensen
Eslöv, Skåne
Här sen Jul 2005
Inlägg: 191



ThomasT skrev:
En bild ifrån Porschefestivalens slalom. Skaplig skillnad mellan ytter och innerhjulens tryck mot backen... Är det bra eller kan man ändra något?



Jag tycker i alla fall att det ser bra ut, så ingen anledning att ändra

(Fotografen råkade inte få andra 964:or på bild?)

_________________
Ragnar Joensen
Citera
LimmetED
Tyresö
Här sen Jan 2014
Inlägg: 152



ThomasT skrev:
En bild ifrån Porschefestivalens slalom. Skaplig skillnad mellan ytter och innerhjulens tryck mot backen... Är det bra eller kan man ändra något?



Sluta sväng om du vill bli av med det beteendet Thomas

_________________
Anders Linder
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 758



hårdare krängare och/eller hårdare fjädrar ger mindre rull. Men det där ser väl rätt rimligt ut. Du kan ju också kolla om du rullar "över" kanten på däcket (alltså sliter ner på däcksidan), då kan det vara läge med hårdare grejer men det kanske du inte kan se av slalomkörning. Men kolla på mantorp till helgen.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18   >>
11 besök idag (135683 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande