Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18 >> 17 besök idag (135689 totalt) |
Recaro PP är fina stolar. Men även ganska snäva. De har lågt hål till bälten, och då gäller att ha rär rygglängd för att det skall bli bra.
Sparco Pro 200 eller Sparco Evo är bra alternativ, och de har högre hål för bälten. Tror nästa att med din långa rygg skulle dessa passa bättre. Testa vettja. Skall du till Gotland? Om så är fallet får du gärna testa min bil med Pro 2000 stolar. _________________ Ragnar Joensen |
||||
Finns de modellerna i skinn? Jag ska inte till Gotland, men tack för erbjudandet. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Lite småfix har man hunnit med under semestern... Först en liten mod till varvräknaren som Anders(LimmetED här på rejsa) har låtit tillverka, en ny mätartavla med maxvarv uppåt...
Sedan passade jag på att byta påfyllningröret för bensinen. Det finns ett problem med att det luktar bensin i bagageutrymmet som tydligen hänger ihop med detta rör, och de är tydligen nu inne på sjunde generationen så något borde ha hänt... En bild på originalpipan: Slutligen så ansåg jag att det var dags för en ny uppsättning däck då mina nu är inne på fjärde säsongen och jag inbillar mig att de börjar tappa grepp. Så häromdagen la jag en beställning på en ny uppsättning Michelin Supersport ifrån Tirerack i USA. Det går fortfarande inte att få tag på bakdäcken i Europa, stark jobbat Michelin... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Liknar mina senaste erfarenheter av vad jag tror är samma däckfirma. De drog inte åt skruvarna så hjulinställningen ändrade sig. Det skyllde på att jag kört bana och då måste man efterdra.... Hjälper ju mycket om det redan rört på sig... De gjorde om det till reducerat pris, jag påtalade innan att de måste dra ordentligt, det sitter inte M12 10.9 skruvar för syns skull. Det hjälpte inte efteråt var skruvarna knappt dragna när jag fick upp bilen på min lyft. För en kompis så lossnade tom justerskruven för camber. Riktiga klåpare!! Går fort att rasera ett rykte. Det _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Sådär ja, då har jag äntligen fått på däcken som nu legat i någon vecka hos Daniel på däckverkstaden. Kollar man bakåt i tråden kan jag konstatera att de gamla har rullar i nästan fyra säsonger vilket är bra men kanske tyder på att man kör lite lite...
Man skulle vilja slippa de tre grandcanyon djupa spåren som ska leda bort vatten... för min del så hade jag nöjt mig om de var lika smala som det högra... Lite småfix vart det också, gummi listen som håller fast rutan i nerkant i själva fönsterhiss mekaniken på passagerardörren hade torkat ihop så rutan hoppade ur när man sänkte ned rutan. När man dessutom rev bort gamla gummilisten så var det rejält rostigt... Jag gissar att vattnet rinner ner dit när det regnar. Det får bli att byte den också framöver. Sedan bytte jag locket till spolarvätske påfyllningen som inte kunde hålla tätt längre. Den var rejält hårt och torr. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Usch... bilen har stått orörd på pallbockar sedan i november utan att jag gjort något med den, det börjar definitivt bli dags att ge den lite kärlek. Tanken är att jag ska byta hjullager, drivaxeldamasker och fetta in knutarna samt lite småpyssel. Det jag dock har fått gjort är omlackningen av två Bigred frambromsok, så det blir lagom att slänga på dem när man ändå har skruvat bort bromsoken för lagerbytet. Uppgradering av skivor blir det givetvis samtidigt då man går upp ifrån 298x28 till 322x32. Förhoppningsvis så kommer förtroendet för bromsarna tillbaka med denna uppsättning.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Nu när bilderna på folk som är ute och rastar sina bilar börjat dyka upp så har ångesten tvingat ut mig i garaget för att ta tag i mitt vårmeck...
Lagerbytet havererade direkt när avdragaren hade för långa ben så jag inte fick av navet... Jag bröt ihop och skruvade fast allt igen... Det får bli byte nästa vinter... Bak vart det dock en mindre justering av höjden och en justering av spårvidden. Fram så kom jag så långt att jag skulle montera bromsoken när jag inser att jag saknar fyra bultar... Jag hade antagit att man använde original skruvarna för att montera oket i adaptern men icke, så i morgon blir det att inhandla 4st M12*70. Lite grövre blir det allt: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det börjar ta sig:
Tyvärr så visade det sig att jag beställt fel bromsbelägg.... Jag trodde nämligen jag hade köpt bromsok ifrån 964 RS men det visade sig att de är ifrån 3.6 turbo så beläggen är för små... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Genom grym service av PEAN så byttes beläggen i god tid innan helgen så jag kunde äntligen bli klar med det sista(fylla bromsvätska och byta olja).
Det är LITE skillnad på storleken på beläggen, borde rimligtvis klara lite mer värme... Men jäklar vad PFC11 beläggen skriker när man bromsar... det är nästan så folk håller för öronen när man kommer. Jag vart precis klar så jag hann svänga förbi sportbilsträffen vid Kaknästornet, många fina bilar. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
För någon vecka sedan var jag på Mantorp ihop med Porscheklubben. Kul att verkligen få testa de nya bromsarna i värmen, och de höll måttet. Riktigt bra bett genom hela passen som var 30-40 minuter långa med några korta depåstopp för att kolla lufttryck. Bilen vart dock lite vinglig i inbromsningen mot mjölbykurvan, vilket jag gissar hänger ihop med att de nya framoken flyttat fram bromsbalansen igen till nästan original förhållande. Michelin Supersportdäcken höll greppet hela passen, mycket imponerande. Klubben instruktörer kom med nyttig feedback på körningen, bland annat att jag fegar mellan parisen och chikanen, får bli bättring på det till nästa gång.
Robban var på plats och fotade vilket vi är tacksamma för: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
I helgen var det slalom för hela slanten, TA-Stage på Malmby på lördag och Porscheklubben på Lunda på söndagen.
Det var kul att få köra mot ett lite varierande startfält i Malmby och banan var klart annorlunda mot vad man var van vid i Porscheklubben, men efter ett gäng rundor så började man hitta ett vettigt spår. Jag lyckades även fastna på film: EDIT: Jag vet inte varför det inte går att få filmen att starta när man vill... jag kör vid 10:12. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Än så länge så säger prognosen sol, vi får hålla tummarna. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Inser här att jag inte skrivit ett enda inlägg i år...
Det har varit dåligt med motivationen pga av struligt jobb(byter dock om en vecka ) så jag har mest köpt prylar på internet som jag inte monterat... Viktigaste inköpet var nog en uppsättning bakok ifrån en 993'a med större kolvar så man balanserar upp de stora framoken bättre. Dessa har dock hitintills bara delvis monterats isär för att kunna skickas på pulverlack. Dags att ta tag i den punkten... Det enda jobb som blev gjort i år var den vanliga vårservicen... Lite slalom har det dock blivit kört under året och idag var det dags för riksfinalen i Michelin PCS Slalomcup som gick på Björkvik ring. Regn... vilket som tur var slutade precis innan det var dags att börja köra. Inga övningsrundor... Det är inte kul att kasta sig iväg på första rundan utan att veta hur halt det är. Och det höll på att gå åt skogen direkt då det var halare än jag trott och jag höll på att understyra ur banan redan efter första konorna... Under de tre tävlings rundorna så torkade det upp mer och mer så sista rundan var nästan torr. Och i slutändan så gick det vägen och jag lyckades knipa klass segern! _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C2 -90 | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18 >> 17 besök idag (135689 totalt) |