Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18   >>
134983 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Det tog hela vintern(?) men nu är de klara. Ny lack och nya tätningar ifrån www.ohioperformancesolutions.com som ska klara värme bättre. Nu återstår att se om bromsbalansen blir bättre.



Det kommer några fler uppdateringar men det har dragit ut på tiden lite då vi fick flytta från garaget som vi hållit till i de senaste 10 åren. Lyckligtvis så hittade vi en ny lokal i sista minuten.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Jag tröttnade lite på att min moccaratt såg sorgligt trött ut... :




Men samtidigt var jag inte jättesugen på ny mocca utan var mer inne på skinn.
Jag var lite osäker på vart man skulle vända sig men så i vintras så såg jag en annan 964'a ägare som byggt om sin ratt precis som jag tänkt och jag kontaktade firman som gjort jobbet. Det vart riktigt bra:


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Vart skickade du ratten? Jag fick CSL-ratten omklädd med mocka i England för hyffsat pris och det blev superbra.

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Vart skickade du ratten? Jag fick CSL-ratten omklädd med mocka i England för hyffsat pris och det blev superbra.

Denna verksamhet ligger i Tallin men jag lämnade ratten till en svensk kille : http://www.fordonsadelmakeri.se/

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324



Snyggt där Thomas. Ratten såg inte så "mockig" ut längre .
Vem lackade dina bromsok? Jag kommer nog göra det i vinter. Klarlacken släpper lite här å där på mina.

_________________
Jocke Rydell
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Jocke Rydell skrev:
Snyggt där Thomas. Ratten såg inte så "mockig" ut längre .
Vem lackade dina bromsok? Jag kommer nog göra det i vinter. Klarlacken släpper lite här å där på mina.

Jag lämnar dem till www.isaxonspulverlack.se , vilket brukar bli kanon lackmässigt. Det enda jag inte är hundra nöjd med är att de i sin tur lämnar iväg dem för blästring och de som blästrar är lite burdusa. Så skulle jag lämna igen så skulle jag själv fylla upp cylindrarna för kolvarna med något lämpligt för att skydda dem bättre. Porsche loggan lackar jag på själv i efterhand.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
I vintras så impulsköpte jag två Recaro Pole Position i skinn. Jag har länge gått och funderat på om skalstolar är något för mig och jag tycker PP är riktigt snygga i 964'an, så nu tänkte jag att det var dags att prova.

Läser man på nätet så verkar alla ha ett elände att få till montaget med stolar, stolsfästen och bälten vilket är lite märkligt. Man tycker att efter de 30 år som bilen funnits så borde man ha tagit fram lite klara bolt-on kit och speciellt då till PP som mer eller mindre är en original stol till 964'an. Jag är fortfarande inte helt nöjd med hur man klickar i 3p-bältet. Jag använder idag bälteshållaren ifrån baksätet som är kortare men kommer nog försöka att byta tillbaka och koppla bältet på utsidan istället för igenom stolen som i dag. (kardantunnelsidan)

Jag köpte i alla fall: (allt ifrån FVD)

artnr 720 745 0, "Seat Adapter Set - RECARO" hållare till stolen.
artnr 964 521 065 00 . "Seat Belt Buckle Extension 911". En Porsche del som man skruvar fast bälteshållaren i.
artnr 999 025 231 01EQ . Washer / Shell - M8 x 27 mm, 2.5 mm. Som distansierar lika mycket i de tre övriga hörnen som delen ovan.
artnr 190 521 933, "996 GT3 Sub-bracket". En tvärsträva som man sätter under stolen för att kunna fästa ett 6p-bälte.
Sedan innan hade jag Recaro glidskenor att montera på.

Jag har handlat på mig lite mer bältes prylar, men vi får se om de kommer på under semestern.





Sedan eftersom min rygg inte är som andra så behövde jag ett svankstöd. Recaro har ett som KG-Knutsson tar hem och säljer hos tex Autoexperten. Artnr C 1631


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Riktigt fina och alltid helrätta uppgraderingar du gör på din fina C2:a thumbs up

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Wärhner skrev:
Riktigt fina och alltid helrätta uppgraderingar du gör på din fina C2:a thumbs up

Tack! Jo, den växer så sakteliga fram mot någon form av målbild.
I den visionen så har den även 350hk men det lär tyvärr aldrig inträffa...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Eftersom jag mest kör slalom och egentligen inte behöver racebelägg så tröttnade på att köra med PFC11 beläggen då de inte slutade skrika och de dammade sjukt mycket. Så de får åka på vid banträffar så kör jag med gatbelägg på slalomträffarna istället. Jag försökte hitta belägg som inte dammar så mycket men det var svårt att hitta info om detta... De enda som skryter om att de dammar lite är EBC med deras Redstuff och jag körde dem på Golfen för en massa år sedan och vill minnas att de verkligen dammade lite. Så... en uppsättning Redstuff inhandlades och monterades. Återstår att se hur lite de nu dammar... skriker gör de i alla fall inte så det är ju ett plus.
Jag tänkte även testa med lite mjukare framhämmare nästkommande slalomtävlingar, det ska bli intressant och se hur det funkar.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5112



ThomasT skrev:
Eftersom jag mest kör slalom och egentligen inte behöver racebelägg så tröttnade på att köra med PFC11 beläggen då de inte slutade skrika och de dammade sjukt mycket. Så de får åka på vid banträffar så kör jag med gatbelägg på slalomträffarna istället. Jag försökte hitta belägg som inte dammar så mycket men det var svårt att hitta info om detta... De enda som skryter om att de dammar lite är EBC med deras Redstuff och jag körde dem på Golfen för en massa år sedan och vill minnas att de verkligen dammade lite. Så... en uppsättning Redstuff inhandlades och monterades. Återstår att se hur lite de nu dammar... skriker gör de i alla fall inte så det är ju ett plus.
Jag tänkte även testa med lite mjukare framhämmare nästkommande slalomtävlingar, det ska bli intressant och se hur det funkar.


EBC gröna dammar mycket mindre än flertalet originalbelägg för många bilar, så länge du kör likadant som en helt vanlig originalbil körs.
Kör man precis vad bromsarna orkar så bromsar gröna lite bättre än original, men de dammar.
Röda ska orka lite mer värme.

Blir nog bra

_________________
Roland Johansson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
ThomasT skrev:
Jag tänkte även testa med lite mjukare framhämmare nästkommande slalomtävlingar, det ska bli intressant och se hur det funkar.


Det blev lite för mycket av det goda... Bilen vart väldigt slängig med häcken runt konerna. Det hjälpte lite att sänka 0.15bar i bakdäcken och värma dem ordentligt. (Malmby har en driftingbana... kul, men jäkligt svårt att hålla långa kontrollerade drift med 911'an)

Det blir att ställa tillbaka hämmaren ett hack. Tävling på lördag igen så då får vi se igen.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
En bild och en film ifrån årets sista slalomträff.





_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Dom fälgarna är bara så rätt thumbs up

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Snodd bild ifrån internet:



_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Bilen är nu inlämnad till Vogel Autotjänst för lite fix å trix...

Bland annat så ska denna stålklump monteras så man slipper spinna så mycket...



_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Simon S
Uppsala
Här sen Jan 2008
Inlägg: 184



Snyggt Thomas, bilen är roligare när det spinner på båda hjulen

_________________
Simon Söderstedt
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3354



ThomasT skrev:
Bilen är nu inlämnad till Vogel Autotjänst för lite fix å trix...

Bland annat så ska denna stålklump monteras så man slipper spinna så mycket...


Usch - sånt här får alltid tankarna att sväva iväg en stund. (Tänk om man skulle... )

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Din bil är så grym! Helt rätt utseende.

Du har haft den ett par år nu

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Peppe Fröjd skrev:
Din bil är så grym! Helt rätt utseende.

Du har haft den ett par år nu


Tack!

Ja verkligen, den går in på 14'de säsongen nästa år...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Bild på en spacer...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18   >>
134983 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande