Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MINI Cooper S -03 Kelleners Sport
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (16902 totalt)
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Benjamin Ernryd skrev:
ps. får/vågar man/kan man ha dragkrok på en mini? (funderar på en shyrre dragbil till karten)

MINI Cooper kan/får ha dragkrok (och säkert MINI one också). På Cooper S får man inte. Misstänker att det beror på att utblåsen sitter i vägen.

_________________
Anders Dauner
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Jag tror mer på att det är samma idioti bakom tänkandet som Ford bedrev med sin ST220 (som inte heller får ha dragkrok). Det skall helt enkelt inte kunna vara något fasthängt bakom på en sportig bil.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Tobias Lindell skrev:
Jag tror mer på att det är samma idioti bakom tänkandet som Ford bedrev med sin ST220 (som inte heller får ha dragkrok). Det skall helt enkelt inte kunna vara något fasthängt bakom på en sportig bil.

Det skulle det ju kunna vara, men faktum är att avgasrören är i vägen.



Var ska man montera dragkrogen?

_________________
Anders Dauner
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Har sett bilder på nån som gjort en egen konstruktion där dom fäst en dragkrok på en S. Dock är nog släpvagnsvikten typ 700kg
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
David L skrev:
Du har inga bilder på motorn, framförallt kompressorn och avlastningsventilen?


OT: Antar att den är roligare att köra än en Pbv... ;-)


Kan nog ordna fram några bilder, dock sitter kompressorn rätt långt ner i motorn och så har den ju topmonterad IC som döljer en del
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Går inte att få dragkrok på min fyrdörrars familjebil


Lite OT...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Tillbaka från Kelleners Sport nu iaf.
Pipercrossfilter
Avgasystem från katten och bakåt
Modifierad kompressor (mindre remskiva)
Mappad programvara

Dynotestad:
218hk vid 7210varv
248Nm vid 3900varv
= Roligt

Monterades även ett ställbart chassi från KW (Typ 2 som är ställbart i höjd/hårdhet)
Bilder på bil och grafer från dynon kommer senare när jag scannat in dom
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Jag antar att den inte känns som om den tappar andan lika tvärt nu?
Demo önskas!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Jag antar att den inte känns som om den tappar andan lika tvärt nu?
Demo önskas!


Nej den tappar inte andan på samma sätt utan varvar friskt till 7500varv Inga problem med demo, bara att dyka förbi eller så får vi ta det på nån träff eller nått
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Nu är däck beställda iaf, bidde Dunlop Sport Maxx i dimensionen 215/40 17" för att passa på orginalfälgarna
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Nästa steg är att få till hjulinställningarna bak, i och med att bakvagnen kommer från BMW 3-serien lider den av samma roliga problem med cambervinklarna när man sänker den. Har nu cirka -2,7 i camber bak
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Johan Wagréus skrev:
Har nu cirka -2,7 i camber bak


Jag ser inte problemet?

Åker du 100% bana så bör slitaget vara rätt ok, -2,7 var nog vad vi hade på 318 och den slet inte nämnvärt mer på innern

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Johan Wagréus skrev:
Har nu cirka -2,7 i camber bak


Jag ser inte problemet?

Åker du 100% bana så bör slitaget vara rätt ok, -2,7 var nog vad vi hade på 318 och den slet inte nämnvärt mer på innern


100% bankörning ja Kör tyvärr mest gata för tillfället så jag tänkte få in cambern till -1,5 åtminstonde, med justeringsmån kan man ju ändra tills banträffarna istället
Citera
Arthur
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Johan!

När är skillnaden som störst prestandamässigt jämfört med orginal? Jag tror jag såg dig skriva på zatzy.com om ett 265hk kit = Trevligt!

Mvh
//Arthur

Ps. Rejsa.nu forum är mycket lärorikt och trevligt race forum! thumbs up Ds.

Edit: Öhh, det blev konstigt det här, sorry. Trodde det var "svara på inlägg" knappen man tryckte på. Vilken är det?

_________________
Arthur Arnell

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Arthur skrev:
Hej Johan!

När är skillnaden som störst prestandamässigt jämfört med orginal? Jag tror jag såg dig skriva på zatzy.com om ett 265hk kit = Trevligt!

Mvh
//Arthur

Ps. Rejsa.nu forum är mycket lärorikt och trevligt race forum! thumbs up Ds.

Edit: Öhh, det blev konstigt det här, sorry. Trodde det var "svara på inlägg" knappen man tryckte på. Vilken är det?


Man märker skillnad hela vägen men störst skillnad är nog trean och uppåt (sexan är nu som femman var förut)... Works har ju ett 265hk kit på väg (lär dock kosta skjortan) Försig inte omöjligt att plocka ut cirka 250hk med lite småuppgraderingar
Citera
Arthur
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Johan Wagréus skrev:
Nu är däck beställda iaf, bidde Dunlop Sport Maxx i dimensionen 215/40 17" för att passa på orginalfälgarna


Dem däcken är bra. Jag har dem på min bil. thumbs up

Mvh
//Arthur

_________________
Arthur Arnell

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Var förbi hjulstavågen igår, 1240kg fulltankad visade vågen innan man börja modifiera, idag visade vågen 1180kg ink 20l bensin. Räknar med cirka 20kg till med nya fälgar
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Johan Wagréus skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
Johan Wagréus skrev:
Har nu cirka -2,7 i camber bak


Jag ser inte problemet?

Åker du 100% bana så bör slitaget vara rätt ok, -2,7 var nog vad vi hade på 318 och den slet inte nämnvärt mer på innern


100% bankörning ja Kör tyvärr mest gata för tillfället så jag tänkte få in cambern till -1,5 åtminstonde, med justeringsmån kan man ju ändra tills banträffarna istället


Sen beror det på däck val (storlek) och hur man kör, körde förut tok sänkt 318ti , med orginal dim på ,205/60-15 , och till allas förvåning slets dom fint (även min) , men då hadde jag en väldigt aktiv körstil (Yngre)

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



En kort demonstration idag visade att Kelleners justering av Johans bil var värd varenda krona. Den drog en bra bit upp i registret utan att tröttna som de gör i originalskick. Pga mina fysiska förutsättningar fick jag dock avnjuta färden som passagerare. Min kropp platsar inte på förarplatsen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Har köpt en Gtech Pro Competition och testade en repa igår, följande siffror fick jag då

60fot 2,413s
201m 9,525s @ 126.05km/h
402m 14,518s @ 158,93km/h

0-100km/h 6,969 sekunder

Seg iväg men har man fått lite fart så rör det på sig
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 293



Bra siffror thumbs up

_________________
/Lars Aldebo

Subaru BRZ
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MINI Cooper S -03 Kelleners Sport
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (16902 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande