Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MINI Cooper S -03 Kelleners Sport
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (16903 totalt)
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Snabb rackare , du är nån tiondel snabbare än mig

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Ska inte dra för stora slutsatser på en repa, ska försöka göra ett gäng sen och ta en snitt, men det verkar ju lovande
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Saken är att man altid bör göra före och efter test ,

30-70 70-110 110-150 mm mm , olika växlar , minst tre mätningar , då har man en grund att stå på

och org 323ti 7,0 blankt 0-100

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
På söndag är det dags för emmaboda och superstage igen, ska bli intressant och se om man får bättre tider iår (föraren är nog inte så mycke snabbare tyvärr ) Men alla modifieringar kanske kan kompensera dököttet i förarsätet lite
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Bättre tid blev det kan man säga
prövade också med R-däck för första gången vilket självklart gav mersmak (Dunlop 205/55R16 D01J)
Citera
Scootie
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet






Taget i Stockholm city. Lite uppseendeväckande, såklart man tar till kameran då

_________________
Tomas H.
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Dags för en liten uppdatering, bankörningen på Kinnekulle med imprezaklubben gav ju helt klart mersmak.
Dock har Cobra-stolarna åkt ut och orginalinredningen åkt in igen. Tyvärr är bilen en bruksbil också som används dagligen och i jobbet (cirka 3500-4000mil/år) och tyvärr var det inte så bekvämt eller funktionellt med dom . Men man får väl göra som magnus och åka komfortabelt OCH snabbt .

Planerna inför nästa säsong börjat ta fart. Självklart står R-däck högt på listen i och med att jag har en uppsättning 15" alu-fälg till vinterdäcken som man kan använda. Nästa problem är hjulvinklarna, (för tillfället -1.0grader fram och -2,7 bak) Bak funkar men det skulle helt klart behövas lite mera negativ camber fram också (runt -1,5grader fram och -2,5 bak ska tydligen funka bra). För att uppnå det så blir det till att beställa ett par ställbara camberplates:
http://www.promini.com/images/products/158763_lg.jpg

samt nånting kul för bakvagnen.
http://www.promini.com/images/products/163554_lg.jpg

Hoppas kunna ramla ner under 1.30 i bilsport SS med dom modifikationera, mera saker står på önskelistan men det får nog vänta
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Gjorde en enorm uppgradering förra helgen, bytte dom slitna orginalbeläggen (4500mil) och bytte mot en uppsättning Ferodo DS Performance. Tänkte köpa DS2500 men fick dom andra beläggen av nån anledning. Får se hur dom fungerar. Blir likadana bak sen också.

Vidare bromsuppgraderingar som jag funderar över är köpa en uppsättning Brembo-skivor i samma storlek som mina orginalskivor och lämna in dessa hos Rolle för slitsning. Detta för att få på 15" fälgarna jag har för vinterdäck/ev R-däck. Vidare stålomspunna slangar samt bättre vätska

Första intrycket av beläggen är att dom verkar funka, dock gnisslar dom rätt duktigt (bara rejsigt )
Citera
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 131



Hej!
Köpte du inte Carbotech beläggen?, ska bli kul och se till sommaren hur dina belägg funkar mot mina.
Kommer också att montera stålomspunna slangar och ny vätska till våren. Tror att vi kommer att klara oss bra med det thumbs up

_________________
Christian Ryman
BMWCS #2928
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
CRY skrev:
Hej!
Köpte du inte Carbotech beläggen?, ska bli kul och se till sommaren hur dina belägg funkar mot mina.
Kommer också att montera stålomspunna slangar och ny vätska till våren. Tror att vi kommer att klara oss bra med det thumbs up


Bidde inte carbotech, dock hade iaf ferodobeläggen urtag för slitagevarnaren, är rätt bra.
fick bra pris på ferodobeläggen p.g.a. tjejen som jobbar på Micro
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Uppdaterade förstasidan litegrann
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Liten uppdatering

Nya powerflexbussningar är beställda till bärarmen fram, dom verkar ha gjort sitt efter 5000mil. Bilen har börjat spåra och beter sig nervöst när vägen är ojämn. Verkar som att MINI fått ärva lite småproblem av storebror BMW Har hört att dom också brukar ha lite problem med bussningar i framvagn m.m.

Nya belägg bak är också beställda, börjar med Ferodo DS Performance runt om så får vi se hur bra dom klarar sig och om man måste uppgradera till värre doningar för bankörning.

Ny bromslangar är beställda av BMW för att kunna göra mallar för stålomspunna slangar.

Tänkte beställa slisade bremboskivor i orginalstorlek men väntar tills jag slitit ut orginalskivorna och lägger pengarna på annat istället

Ett short-shift kit kommer att beställas när som helst, orginal gummibussningar börjar bli lite ledsna så man vill gärna ha den där härliga mekaniska känslan igen (lådan är försig fortfarande bland dom skönaste manuella jag använt )

Nån som vet var man får tag i billig bromsvätska över disk i Stockholmsområdet? Har hört att man kan gå till typ MC varuhuset eller dyl? Tipps mottages gärna.
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
En mini-uppdatering.
Då ligger följande saker hemma i väntan på montering.


3x0,5l Motul RBF600
Ferodo FDS1500 bakbelägg (gatbelägg)
Stålomspunna slangar
Powerflexbussningar för främre bärarmen med stödplatta

En B&M short shifter är på väg från staterna.
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Grym bil du har thumbs up

Jag funderar på att lacka min bil i samma kulör som din, vet du möjligtvis vad du har för färgkod?

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Speedster skrev:
Grym bil du har thumbs up

Jag funderar på att lacka min bil i samma kulör som din, vet du möjligtvis vad du har för färgkod?


Tackar

Färgen heter som sagt Dark Silver och färgkoderna är som följer
BMW 871
PPG Code 303712
Dupont P1313

Mvh Johan
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Tackar för svaret, det är den hetaste kandidaten just nu thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131


Trådstartare
Hmm.. bilen kommer troligvis att säljas till hösten av diverse anledningar.
Är det nån som är intresserad så är det bara o höra av sig...
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MINI Cooper S -03 Kelleners Sport
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (16903 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande