Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3875 besök totalt |
varför hög profil på rallydäck
Hej jag har en liten fråga här varför kör man med högprofil på rallydäck på grus. 195/70/15 tycker jag är massor kan någon förklara _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||||
Re: varför hög profil på rallydäck
Jao, varför vill du ha lägre profil? Däcket fungerar även det som en stötdämpare. Ligger mycket sten osv i spåren och genomslag vill man inte ha. Något jag fick i lördags tex. av en sten mitt i spåret och fälgen (mm) slogs sönder. ( http://www.vombsmotorsport.com//film _________________ Daniel Steiner |
||||
Re: varför hög profil på rallydäck
okej ja det har du ju rätt i att det funkar som en stötdämpare tänkte nog inte så långt förut _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||||
och ett brett hårt däck.... lägg en plankbit på en plan yta med sten emellan, glider finfint!!
![]() |
||||
Re:
Rättså breda däck har vi dock. Faktiskt bredare än på asfalt ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
okej är inte alls inne på grus åka men ska väl bli med asconan sen. ska eventuellt byggas om till backtävlings bil men vill ha bilen som "bruks bil" också om ni förstår allså väg reggad
_________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||||
Re:
Vilken klass funderar du på? _________________ Daniel Steiner |
||||
Re:
vet inte letar information men har inte hittat så mycket och tycker att SBF hemsida är så krånglig _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||||
Re:
Hyfsad profil ändå ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3875 besök totalt |