Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Här köper du skruv, mutter och bult
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17 besök senaste veckan (214055 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



12 åjjru styck med frakt låter inte rimligt eller är det så dyrt?

förresten har min tråd hamnat tokigt?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



prova att maila och fråga om combined shipping på tex 10 skruvar. Då blir nog frakten "lite" annorlunda.


Jag köpte M20x1.5x55 häromdagen. gick på kring 50:-/st exkl moms, trots feta företagsrabatter...
Så ja, specialskruv är ganska dyrt
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Johan Sjöström skrev:
Någon som vet var man får tag på bultar med följande specar: M12x1.5x30 12.9 behöver ett tiotal lite sisådär halvbrådis.

Har ringt runt lite men det verkar inte strösslas med dessa precis..



Bultarna som håller bromsoken fram är M12 på Bmw och 32mm långa, kvaliteten borde vara högre än 8.8. Billigare är de också

_________________
Johan Christensson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



8.8 är inte det väldigt låg kvalitet eller var du lite lustig? alltid lurigt med nätspråket


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Johan Sjöström skrev:
8.8 är inte det väldigt låg kvalitet eller var du lite lustig? alltid lurigt med nätspråket



Hmm, dåligt formulerad mening
Är nästan helt hundra på att jag sett en högre märkning på bultarna

_________________
Johan Christensson
Citera
skruffse racing
I dom djupa skogarna i Ljungskile
Här sen Dec 2002
Inlägg: 81



Har ett tips till www.igus.se
Dock är det inte skruv och mutter direkt men bra att ha delar vid bilbygge

_________________
/Andreas Karlsson
www.skruffse.se
Citera
HenrikL
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91



För den som kan lite basic tyska har jag ett tips:

http://www.wegertseder.com/

Grymt mycket att välja på, rimliga lägsta antal och snabb leverans. För oss som skruvar tyskt svansmotoriserat finns mycket gulkromaterat också.

_________________
Henrik Larsson

1977 Porsche 911
Citera
joma
Malmö
Här sen Apr 2009
Inlägg: 37



Var får man tag på skruvar till regskylten?
Min skylt fram sitter bara med två plåtskruvar rakt in i plasten på fronten (den som importerade den gjorde det snabbt och enkelt för sig) och nu börjar den lossna. Jag skulle vilja ha sådana skruvar med vita plasthuvar som täcker skruven. Santidigt behöver jag ha den "mutter" av plast som man kan fästa i fronten så skruven får med att fästa i. Fronten är välvd på båda hållen och därför funkar det inte att montera någon hållare att sätta skylten i.
Bilen är en Boxster -00.

_________________
Jonas Malmgren
Boxster S
Citera
HenrikL
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91



joma skrev:
Var får man tag på skruvar till regskylten?
Min skylt fram sitter bara med två plåtskruvar rakt in i plasten på fronten (den som importerade den gjorde det snabbt och enkelt för sig) och nu börjar den lossna. Jag skulle vilja ha sådana skruvar med vita plasthuvar som täcker skruven. Santidigt behöver jag ha den "mutter" av plast som man kan fästa i fronten så skruven får med att fästa i. Fronten är välvd på båda hållen och därför funkar det inte att montera någon hållare att sätta skylten i.
Bilen är en Boxster -00.

Skruvarna med vita plasthattar fick man i alla fall tidigare med när man beställde nya regskyltar.

_________________
Henrik Larsson

1977 Porsche 911
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7726



www.dapra.se har kontiga skruv såsom m7 bla!

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Tommy F
Hofors
Här sen Aug 2006
Inlägg: 14



Tjo!

Någon som vet vart man kan hitta långa fingängade m12? Inte helgängade.. Närmare bestämt M12X1,50X148..
Ska va en genomgående med låsmutter till upphängningen av bakaxeln på en golf 1:a.
Har hört med flertalet men ingen som har, men fick dock rekommendation av en firma att köpa en längre standard m12 typ 1,75X160 och gänga, kapa och behandla satt de "nya" gängorna inte rostar..
Då även till fråga 2, om jag köper en standard M12 och gängar om, har det någon betydelse? Dvs om det är 1,5 eller 1,75 i stigning?

Mvh
Tommy

_________________
Tommy Ferlin
Golf GTI -1979
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tommy F skrev:
Tjo!

Någon som vet vart man kan hitta långa fingängade m12? Inte helgängade.. Närmare bestämt M12X1,50X148..
Ska va en genomgående med låsmutter till upphängningen av bakaxeln på en golf 1:a.
Har hört med flertalet men ingen som har, men fick dock rekommendation av en firma att köpa en längre standard m12 typ 1,75X160 och gänga, kapa och behandla satt de "nya" gängorna inte rostar..
Då även till fråga 2, om jag köper en standard M12 och gängar om, har det någon betydelse? Dvs om det är 1,5 eller 1,75 i stigning?

Mvh
Tommy



Man blir lite frågande efter din fråga.

En M12x1,5x148 kommer du aldrig att kunna köpa hur mycket du än letar.

Att köpa en längre skruv med grovgänga för att gänga om funkar så klart, men det förutsätter att det är gängytterdiameter på bunten och inte valsgängdiameter. Förutsatt att du tänkte skära den nya gängan.

Sen är frågan i vilket förband skruven ska arbeta. Är det höghållfasthetsförband så är det kanske inte en så bra ide att göra som du tänkt.
Ytbehandling spelar även det in om du tänkte dra ihop det hela med kontrollerad klämkraft.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Tommy F
Hofors
Här sen Aug 2006
Inlägg: 14



Jorå den finns, men dom vill inte skicka till sverige tyvär..
http://www.etkashop.com/vwcp/Golf-Caddy/Golf-1-Cabrio/Zubehoer/Schraub . . . .

Det är bult 18 på den här bilden http://www.wagenstad.com/index.php?modid=167&page=5-68-00 satt nog är det viktigt att det håller! Elförzinka och ev gulkromatera kan jag göra själv satt det är inga problem..


Mvh Tommy

_________________
Tommy Ferlin
Golf GTI -1979
Citera
Busabyggare
Skanör
Här sen Sep 2004
Inlägg: 136



Hej.
Jag hade tagit en vanlig M12x1,75 x 150 med samma eller högre hålf-klass och bytat muttern.
Det kan ju inte vara problem med att du får lägre förspänningskraft då du klämmer över en dubbelvikt plåt ( som är i vanlig svetbvar kvalitet ) så skruven dras nog inte fullt.
Finns det momentangivelser på monteringen, i så fall kan man ju omvandla det momentet så det passar 1,75 stigningen.
MVH
Fredrik

_________________
Fredrik Kullgren
Citera
Tommy F
Hofors
Här sen Aug 2006
Inlägg: 14



Tack för svar!
Har för mig den ska dras 70nm men är inte helt hundra., men har mailat och tjatat lite till om dom inte kan skicka till sverige iaf! Men nu finns det lite alt iaf! Tack tack!

Mvh Tommy

_________________
Tommy Ferlin
Golf GTI -1979
Citera
DChrister
Linköping
Här sen Okt 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


joma skrev:
Var får man tag på skruvar till regskylten?
Min skylt fram sitter bara med två plåtskruvar rakt in i plasten på fronten (den som importerade den gjorde det snabbt och enkelt för sig) och nu börjar den lossna. Jag skulle vilja ha sådana skruvar med vita plasthuvar som täcker skruven. Santidigt behöver jag ha den "mutter" av plast som man kan fästa i fronten så skruven får med att fästa i. Fronten är välvd på båda hållen och därför funkar det inte att montera någon hållare att sätta skylten i.
Bilen är en Boxster -00.


Rostfria skruvar med plasthatt, som dessutom försvårar stöld av regskylten kan köpas här:

www.minskylt.se  

_________________
Christer Andersson
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Var får man tag på försänkta UNC-skruvar idag egentligen?

Jag behöver en 5/16"... Finns på ebay, men han ska ha 15 dollar i frakt för fyra till Sverige och jag tyckte det var lite dyrt.



EDIT: Eller kanske inte egentligen - styckpriset blir 35 spänn. Tveksamt om de är väsentligt mycket billigare i Sverige.
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583



And ersJepp sson skrev:
Var får man tag på försänkta UNC-skruvar idag egentligen?

Jag behöver en 5/16"...

Har du tillgång till svarv?

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
rostfribult.se
Stockholm
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Syrafast metergängad bult, skruv, brickor och muttrar kan ni köpa på rostfribult.se
Ni beställer på hemsidan och vi levererar direkt hem i brevlådan.
Rostfri skruv, bult, mutter och brickor

_________________
Martin Gillström
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877



Nån som vet vars jag kan köpa M14x40mm 10.9 bult i mindre antal än 100pack? Behöver bara 10st.

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

_aero skrev:
Nån som vet vars jag kan köpa M14x40mm 10.9 bult i mindre antal än 100pack? Behöver bara 10st.


Det brukar funka att köpa fåtal hos Würth när det gäller grövre dimensioner
http://www.wurth.se/Butiker/vara-butiker/Wurth-Yrkesbutik-Lulea/

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Skruva banåkabil
Här köper du skruv, mutter och bult
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17 besök senaste veckan (214055 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande