|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

29 Apr 2008 13:27
Anmälan till Kinnekulle 24-25/5 är uppe
Tyvärr verkar de strulat till det så man inte kan anmäla sig till alla tävlingarna på en gång.
Men då gäller det bara att bevaka dem en och en som vanligt...
http://www.sskracing.com/
http://www.sskracing.com/program/eanmalanspvmrhk.htm Citat: | Anmälningsavgiften är 2300 kr. Elavgift 220 V 200 kr, 380 V 500 kr. Betalas i sekretariatet vid ankomst till
banan. Kortbetalning accepteras.
Samtliga klasser startar efter Safety Bil med rullande start.
Tidtagning sker med transponder som kan hyras av SSK för 500 kr per helg. Tävlande som har egen fast
transponder, skall i sin anmälan meddela transpondernr. | observera att det inte är deposition för transpondern, ren hyra. Om nåt år eller två har jag tjänat in den egna fasta transpondern.
|
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

29 Apr 2008 13:37
Sanslöst detta - inte undra på att startfälten går ner
För min del alltså
2300 + 200 + 500 = 3000 kr för 3 x 15 min körning
Jag passar tyvärr
_________________ Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

29 Apr 2008 14:10
Re:
Josen skrev: | Sanslöst detta - inte undra på att startfälten går ner
För min del alltså
2300 + 200 + 500 = 3000 kr för 3 x 15 min körning
Jag passar tyvärr  | Vad ska du ha elen till (du kör ju en lågmekbil)?
Kupévärmare i tältet kan vara lite skönt iofs.
Kostnaderna är ju ingen nyhet, det är samma som förra året (med reservation för transponderhyran, den minns jag inte vad den var då).
|
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Lotus Elise S2 111
|
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

11 Maj 2008 14:05
Någon som vet hur man får tag i detaljprogrammet. T ex om det finns möjlighet att träna på fredagen. Vilket program som gäller på lördagen och söndagen?
_________________ Stefan Hasselgren
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

11 Maj 2008 14:50
Re:
shasselg skrev: | Någon som vet hur man får tag i detaljprogrammet. T ex om det finns möjlighet att träna på fredagen. Vilket program som gäller på lördagen och söndagen? | Detaljprogrammet har jag för mig du får vid inregistrering på plats (om det inte kommer ut i veckan innan).
Det är ingen träning på fredagen, den sista träningen innan var i fredags (om du inte tränar med några av de som kör nästa helg).
Personligen siktar jag på besiktning fredag kväll och förarmöte tidigt lördag morgon.
|
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

11 Maj 2008 17:14
Re:
Niklas Falk skrev: | shasselg skrev: | Någon som vet hur man får tag i detaljprogrammet. T ex om det finns möjlighet att träna på fredagen. Vilket program som gäller på lördagen och söndagen? | Detaljprogrammet har jag för mig du får vid inregistrering på plats (om det inte kommer ut i veckan innan).
Det är ingen träning på fredagen, den sista träningen innan var i fredags (om du inte tränar med några av de som kör nästa helg).
Personligen siktar jag på besiktning fredag kväll och förarmöte tidigt lördag morgon. |
ok, tack för att du försöker hjälpa till. Detta är första gången jag är anmäld och kan tycka att det är lite konstigt att man inte får någon information överhuvudtaget. Jag serieanmälde mig jättetidigt och samma dag som anmälan om Kinnekulle kom upp gjorde jag det också men vet alltså fortfarande inte om hur något ser ut. T ex att besiktning ska/kan ske på fredagen....jag vet ju inte ens om jag skall ta semester på fredag eller inte.....rätt dåligt info kan jag tycka....
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

11 Maj 2008 19:59
Re:
shasselg skrev: | ok, tack för att du försöker hjälpa till. Detta är första gången jag är anmäld och kan tycka att det är lite konstigt att man inte får någon information överhuvudtaget. Jag serieanmälde mig jättetidigt och samma dag som anmälan om Kinnekulle kom upp gjorde jag det också men vet alltså fortfarande inte om hur något ser ut. T ex att besiktning ska/kan ske på fredagen....jag vet ju inte ens om jag skall ta semester på fredag eller inte.....rätt dåligt info kan jag tycka.... | Även om det försöks att samköra anmälan och info så är det alltid effektivast att kontakta arrangören direkt. SSK's kansli (eller ännu hellre sekretariatet när det är bemannat) har garanterat all runtomkringinfo du kan behöva.
Jag bara antar att besiktningen behöver vara öppen ett par timmar på fredag kväll eftersom det borde vara 200+ ekipage som skall besiktas innan kvalen startar (och de första borde starta ca 9:00 lördag om inte det är extrema ändringar i tidschemat frän i fjol). Tyvärr har jag inget tidschema från 2007 sparat (vilket tyder på att inget lämnades ut, endast anslagstavlan) så jag kan ge exempel på upplägg.
Jag tänkte själv installera mig i depån ca kl 3 på fredag eftermiddag så det blir iaf halvdags semester (lyx att bo bancentralt).
Vi får hoppas på uppehåll iaf, samma väder som i helgen kan man väl bara drömma om.
|
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

11 Maj 2008 20:57
Långtidsprognosen säger att det blir molnigt i Skara...med 40% säkerhet för närvarande....
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

19 Maj 2008 13:38
Idag fick vi prel. deltagarlista och prel. tidsplan.
85 ekipage från RHK och 46 från SPVM.
Roadsport C har 7 (8 i B och 9 i A) deltagare, det är ett tag sen det var så många
Men lika många Boxtrar i B som Miator i C... ska det bli entyps i B också?
Det viktigaste tiderna:
Fredag:
17:30-21:00 Sekretariatet
18:00-21:00 Besiktning
OBS Ingen körning på banan på fredagen.
Lördag:
7:00-10:00 Besiktning
8:00 Förarsammanträde
9:00 Kval Roadsport
11:35 Kval Modsport
12:00 Kval Clubman/RS
13:15 Race1 Roadsport
näst sista heat Race1 Modsport
sista heat Race1 Clubman/RS
Söndag:
9:00 Warmup Roadsport
11:00 Warmup Clubman/RS
11:20 Warmup Modsport
13:00 Race2 Roadsport
näst sista heat Race2 Modsport
sista heat Race2 Clubman/RS
|
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

19 Maj 2008 14:43
Re:
Niklas Falk skrev: | Idag fick vi prel. deltagarlista och prel. tidsplan.
85 ekipage från RHK och 46 från SPVM.
Roadsport C har 7 (8 i B och 9 i A) deltagare, det är ett tag sen det var så många
Men lika många Boxtrar i B som Miator i C... ska det bli entyps i B också?
Det viktigaste tiderna:
Fredag:
17:30-21:00 Sekretariatet
18:00-21:00 Besiktning
OBS Ingen körning på banan på fredagen.
Lördag:
7:00-10:00 Besiktning
8:00 Förarsammanträde
9:00 Kval Roadsport
11:35 Kval Modsport
12:00 Kval Clubman/RS
13:15 Race1 Roadsport
näst sista heat Race1 Modsport
sista heat Race1 Clubman/RS
Söndag:
9:00 Warmup Roadsport
11:00 Warmup Clubman/RS
11:20 Warmup Modsport
13:00 Race2 Roadsport
näst sista heat Race2 Modsport
sista heat Race2 Clubman/RS |
Fick också mailet idag, kan det verkligen stämma att det inte finns någon träning och sedan är det kval mellan 9.00-9.15!
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

19 Maj 2008 16:26
Re:
shasselg skrev: | Fick också mailet idag, kan det verkligen stämma att det inte finns någon träning och sedan är det kval mellan 9.00-9.15! | Det var så vi snåljåpar körde flera tävlingar förra året (när träningen kostade extra dvs). Det blir lite speciellt när allt måste klaffa direkt. Inget velande med däckstrycket mao.
Jag hoppas på förutsägbara förhållanden (gärna kallt, soligt och torrt) så man kan gissa från gamla data.
|
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

20 Maj 2008 12:56
Re:
Niklas Falk skrev: | shasselg skrev: | Fick också mailet idag, kan det verkligen stämma att det inte finns någon träning och sedan är det kval mellan 9.00-9.15! | Det var så vi snåljåpar körde flera tävlingar förra året (när träningen kostade extra dvs). Det blir lite speciellt när allt måste klaffa direkt. Inget velande med däckstrycket mao.
Jag hoppas på förutsägbara förhållanden (gärna kallt, soligt och torrt) så man kan gissa från gamla data. |
Det måste vara ett skämt. Jag vet ju inte ens om min transponder fungerar.....och har ju egentligen ingen lust att använda "min" kvalkvart till detta. Hur skall nya förare/bilar vara intresserade att delta när det inte finns möjlighet till ordentlig introduktion. Sedan förstår jag väl att om det är så att jag är den enda som önskar träning så blir det ju ingen ekonomi i det hela....
|
Bon Scott
Eket
Här sen Apr 2004

20 Maj 2008 17:22
Re:
shasselg skrev: | Niklas Falk skrev: | shasselg skrev: | Fick också mailet idag, kan det verkligen stämma att det inte finns någon träning och sedan är det kval mellan 9.00-9.15! | Det var så vi snåljåpar körde flera tävlingar förra året (när träningen kostade extra dvs). Det blir lite speciellt när allt måste klaffa direkt. Inget velande med däckstrycket mao.
Jag hoppas på förutsägbara förhållanden (gärna kallt, soligt och torrt) så man kan gissa från gamla data. |
Det måste vara ett skämt. Jag vet ju inte ens om min transponder fungerar.....och har ju egentligen ingen lust att använda "min" kvalkvart till detta. Hur skall nya förare/bilar vara intresserade att delta när det inte finns möjlighet till ordentlig introduktion. Sedan förstår jag väl att om det är så att jag är den enda som önskar träning så blir det ju ingen ekonomi i det hela.... |
Det är lite dåligt att det inte är någon träning på Fredagen.Ifjor var det träning halva dan på Fredagen.
_________________ Stefan Persson
Opel Kadett B app k
Dax Rush -05
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

21 Maj 2008 00:36
Re:
Bon Scott skrev: | Det är lite dåligt att det inte är någon träning på Fredagen.Ifjor var det träning halva dan på Fredagen. | Det var mycket diskussioner om antalet dagar för arragemangen när vi hade möte på Falkenberg i höstas. Iår blir det allt från endags till tredags.Vi får väl utvärdera det på Falkenberg i höst och se om vi kommer ihåg erfarenheterna mer än 1-2 år framöver (mannaminnet är kort ibland).
SSK's sista öppna träning på Kullen var den 9e maj, då fungerade min transponder iaf (och vågen var påslagen och allt). Men alla kan ju inte bara svänga dit över en eftermiddag.
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Trådstartare

21 Maj 2008 08:32
|
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005

21 Maj 2008 09:20
Re:
shasselg skrev: | Niklas Falk skrev: | shasselg skrev: | Fick också mailet idag, kan det verkligen stämma att det inte finns någon träning och sedan är det kval mellan 9.00-9.15! | Det var så vi snåljåpar körde flera tävlingar förra året (när träningen kostade extra dvs). Det blir lite speciellt när allt måste klaffa direkt. Inget velande med däckstrycket mao.
Det måste vara ett skämt. Jag vet ju inte ens om min transponder fungerar.....och har ju egentligen ingen lust att använda "min" kvalkvart till detta. Hur skall nya förare/bilar vara intresserade att delta när det inte finns möjlighet till ordentlig introduktion. Sedan förstår jag väl att om det är så att jag är den enda som önskar träning så blir det ju ingen ekonomi i det hela.... |
Missat denna tråd... Håller med till 100%. Jag är själv helt ny i dessa sammanhang, tog min licens för någon månad sedan. För mig betyder träningsmöjlighet jättemycket. Körde kvällsträningen på Falkenberg förra veckan. Efter en halvtimmes körning hade jag förbättrat varvtiden med ca 7 sekunder. Som det är nu är ju en rockie chanslös (mer chanslös). Man får helt enkelt se det som dyr träning och en erfarenhet under bältet inför nästa år...
|
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006

21 Maj 2008 11:50
Re:
bfd_henriksson skrev: | shasselg skrev: | Niklas Falk skrev: | shasselg skrev: | Fick också mailet idag, kan det verkligen stämma att det inte finns någon träning och sedan är det kval mellan 9.00-9.15! | Det var så vi snåljåpar körde flera tävlingar förra året (när träningen kostade extra dvs). Det blir lite speciellt när allt måste klaffa direkt. Inget velande med däckstrycket mao.
Missat denna tråd... Håller med till 100%. Jag är själv helt ny i dessa sammanhang, tog min licens för någon månad sedan. För mig betyder träningsmöjlighet jättemycket. Körde kvällsträningen på Falkenberg förra veckan. Efter en halvtimmes körning hade jag förbättrat varvtiden med ca 7 sekunder. Som det är nu är ju en rockie chanslös (mer chanslös). Man får helt enkelt se det som dyr träning och en erfarenhet under bältet inför nästa år...  |
Jag är precis som du helt grön, men vad tusan, vi kommer ha skitkul i alla fall, eller hur?
_________________ Fredrik Westin
Ingegnere motorista
|
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
|
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

24 Maj 2008 18:08
Första dagen avklarad! Sanslöst roligt. Kommer mer utförligt reportage senare. "Eliten" var svår att ge sig på....med en bästa tid under racet på 1.00.891 fick man känna sig totalt besegrad - fick nöja mig med en 6 plats...nåja, är man debutant så är man...
Jag hade hoppats att jag skulle gå in på www.mylaps.com och titta på mina varvtider efteråt men där var det tomt....antagligen har jag gjort något fel men jag trodde i min enfald att allt lades upp där....
|
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

24 Maj 2008 18:41
Lotus Elise S2 111
|
|