Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Attitude motorclub på Anderstorp 11/9
<<   1, 2
24 besök senaste veckan (7372 totalt)
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Maccan skrev:
Men jag gillade ändå denna bäst...nästan.
http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/anderstorp030911/pages/P1010009.htm


Tycker att Opel GT är riktigt läcker. thumbs up
Men Borbet A? thumbs down Utseendet är väl iofs en smaksak, men den är så vitt jag vet ganska tung. Jag hade bytt ut mot mot en klassisk krysseker typ BBS RS direkt.


_________________
Anders Dauner
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Många roliga bilar som sagt thumbs up

Hade jätteroligt på banan ändå jag var en jämfört med de andra.
Här är min trotjänare:

http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/anderstorp030911/pages/P1010 . . . .

Lägg märke till "R-däcken" regummerade 185/60-14

Lite nervöst att bli omkörd på yttern i karusellen av en M3 E30 och sen direkt efter det bli omkörd av en GT3:a på ställ i depåkurvan

Tack Attitude för en bra välorganiserad träff med bra stämning

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Såg i en annan tråd om en film som Samuel spelat in inifrån sin Porsche. Lägg upp genast på filmarkivet annars......

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Daniel Bengtsson skrev:
Såg i en annan tråd om en film som Samuel spelat in inifrån sin Porsche. Lägg upp genast på filmarkivet annars......


Jag håller på att rendera, men min dator är så slö så det tar nog nån timma till. Men filmen är ifrån min M3:a som trots sina ynka 195hk numera nästan är lika snabb som porschen

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Patrik Rydh skrev:


Lite nervöst att bli omkörd på yttern i karusellen av en M3 E30


Hehe... det där har jag på film Hoppas jag inte skrämde dig alltför mycket.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lotus Samuel skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Såg i en annan tråd om en film som Samuel spelat in inifrån sin Porsche. Lägg upp genast på filmarkivet annars......


Jag håller på att rendera, men min dator är så slö så det tar nog nån timma till. Men filmen är ifrån min M3:a som trots sina ynka 195hk numera nästan är lika snabb som porschen


Nästan lika snabb???

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Det var tråkigt att man inte kunnde vara med
Var sjuk + att bilen är sjuk fortarande thumbs down Utan diff kommer inte bilen långt

_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Lotus Samuel skrev:
Patrik Rydh skrev:


Lite nervöst att bli omkörd på yttern i karusellen av en M3 E30


Hehe... det där har jag på film Hoppas jag inte skrämde dig alltför mycket.


Nä, trodde du skulle bli sur för att jag låg och nasade där inne men det var ju inga problem för dig att åka om där ute istället

Vill se filmen

M3 E30

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



okej här kommer filmen. Tyvärr är den rätt stor men å andra sidan så är den på 12min Jag ville ha bra kvalitet så det blir bra bild i fullscreen. Tyvärr försvann ju fartkänslan som vanligt men fort gick det. Notera växlingen ut på start och målrakan, SMG vad är det?

Sista delen av passet. 140mb 14min. Kolla avgassystemet på ferrarin i slutet av filmen. Då har den fått jobba 110% i 25min thumbs up
http://essell.mine.nu/ferrari%20vs%20m3%20part3%201000kbps.avi

Jag har en 60min jakt till men jag tror inte det är så intressant. Däremot ska jag lägga ut lite mer film där många av er som va med och körde finns med. Även en lite mindre version men det kan dröja lite.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3548



Lotus Samuel skrev:
Notera växlingen ut på start och målrakan, SMG vad är det?

Växlar du på start/mål rakan, Samuel? Get some torque!

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Vad är det för vinande ljud i slutet på långa rakan, precis innan du börjar bromsa?
Jag har något liknande ljud på min M3 och jag blir inte klok på vad det är för ngt..
På min hörs det vid +160 km/h.. väldigt ofta mao..

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Frazze skrev:
Vad är det för vinande ljud i slutet på långa rakan, precis innan du börjar bromsa?
Jag har något liknande ljud på min M3 och jag blir inte klok på vad det är för ngt..
På min hörs det vid +160 km/h.. väldigt ofta mao..


+160km/h är det på min också. Det verkar va nåt ljud som kommer från ventilationen. Testa att ta silvertejp över gallerna vid torkarna och se om det slutar. Jag ska prova det när jag har tid.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lotus Samuel skrev:
Frazze skrev:
Vad är det för vinande ljud i slutet på långa rakan, precis innan du börjar bromsa?
Jag har något liknande ljud på min M3 och jag blir inte klok på vad det är för ngt..
På min hörs det vid +160 km/h.. väldigt ofta mao..


+160km/h är det på min också. Det verkar va nåt ljud som kommer från ventilationen. Testa att ta silvertejp över gallerna vid torkarna och se om det slutar. Jag ska prova det när jag har tid.


Enkelt: Byt vindruta och passa på att byta gummilisten runt den också! Limmet har helt enkelt släppt på några ställen, därav vinandet. Klassiskt M3 E30-problem...

Se till att hitta en noggrann glasmästare som inte monterar rutan snett, det är också en bidragande orsak.

Fråga inte hur jag vet...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Ha dom byggt om den lilla biten mellan flygrakan och rakan innan Hansenkurvan? Jag känner inte riktigt igen den (har ju inte varit där i år, missat minst 4 tillfällen )

_________________
Pär Hylander
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Pär Hylander skrev:
Ha dom byggt om den lilla biten mellan flygrakan och rakan innan Hansenkurvan? Jag känner inte riktigt igen den (har ju inte varit där i år, missat minst 4 tillfällen )


Inta vad jag har märkt i allafall. Däremot har dom lagt till lite curbs så man slipper gena över gruset. Men så har det nog varit ett tag vad jag kan minnas.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Sörpan skrev:
Lotus Samuel skrev:
Frazze skrev:
Vad är det för vinande ljud i slutet på långa rakan, precis innan du börjar bromsa?
Jag har något liknande ljud på min M3 och jag blir inte klok på vad det är för ngt..
På min hörs det vid +160 km/h.. väldigt ofta mao..


+160km/h är det på min också. Det verkar va nåt ljud som kommer från ventilationen. Testa att ta silvertejp över gallerna vid torkarna och se om det slutar. Jag ska prova det när jag har tid.


Enkelt: Byt vindruta och passa på att byta gummilisten runt den också! Limmet har helt enkelt släppt på några ställen, därav vinandet. Klassiskt M3 E30-problem...

Se till att hitta en noggrann glasmästare som inte monterar rutan snett, det är också en bidragande orsak.

Fråga inte hur jag vet...


Min ruta va ny när jag köpte bilen. Så då är det väl nån som inte varit så noga tydligen. Men det är ju lätt att fixa nu när man vet vad det är

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3548



Har ett liknande ljud i omegan, men det kommer uppåt 180 km/h. Min ruta är också bytt, så det kan säkert vara gummilisten. Får skylla på Tulilla glas i jkpg.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Lotus Samuel skrev:
okej här kommer filmen. Tyvärr är den rätt stor men å andra sidan så är den på 12min Jag ville ha bra kvalitet så det blir bra bild i fullscreen. Tyvärr försvann ju fartkänslan som vanligt men fort gick det. Notera växlingen ut på start och målrakan, SMG vad är det?

Sista delen av passet. 140mb 14min. Kolla avgassystemet på ferrarin i slutet av filmen. Då har den fått jobba 110% i 25min thumbs up
http://essell.mine.nu/ferrari%20vs%20m3%20part3%201000kbps.avi

Jag har en 60min jakt till men jag tror inte det är så intressant. Däremot ska jag lägga ut lite mer film där många av er som va med och körde finns med. Även en lite mindre version men det kan dröja lite.
Får inte filmen att fungera det står bara ANSLUTER men det händer inget mer , vad är fel

_________________

--VVTS--
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Maciek Matwiejczuk skrev:
Får inte filmen att fungera det står bara ANSLUTER men det händer inget mer , vad är fel


Högerklickar du och väljer spara som?? Det ska man göra iallafall.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Inför träffar
Attitude motorclub på Anderstorp 11/9
<<   1, 2
24 besök senaste veckan (7372 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande