Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum
BMW locost
11431 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
   
eslöv
Skåne



Här sen Apr 2008
Inlägg: 20


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Maj 2008 09:34     bmw locost Citera

snart dax för bilprovningen av min locost, väntar bara på ursprungskontrollen.
här följer lite info.

Chassi: Ram i fackverkskonstruktion, MIG-svetsad rhs enligt DIN 2395 25x25x2 mm och rör 25x2 mm.

Karross: Golv, kardantunnel, torpedvägg, sidopartier och bakparti i aluminium. Motorhuv/front, fram- och bakskärmar i glasfiber.

Motor: orginal BMW M52 2,5 l med 170 hk (125Kw) tillhörande BMW E39. Bränslepump 2,5 bar från Volvo 240 TiC. Egentillverkad bränsletank i rostfritt på 29 liter (jordad i chassi). Kylare från Volvo 740. Expansionskärl från Renault Clio.

Drivlina: Växellåda (5-vxl manuell), kortad kardanaxel med svarvad hub mot orginal CV-joint och orginal hardyskiva, slutväxel (utväxling 3,17) från BMW E39.

Bakvagn: Komplett fyrdelad bakvagn upphängd i subframe från BMW E39. Modifierade stötdämpare och fjädrar från Volvo S40.

Framvagn: Spindlar (modifierade från McPherson till dubbla spindelleder). Undre bärarmar, frambalk från BMW E36. Undre yttre spindelleder från Volvo 140. Övre yttre spindelleder från Ford Transit styrleder. Egentillverkade övre bärarmar av rör enl. DIN 2391/C av 25x3 mm. Övre inre bärarmsbussningar från Volvo V70. Coilovers (stötdämpare/fjädrar) från AVo.

Styrning: Styrväxel med tillhörande knutkors från BMW E36. Deformeringsbar styraxel från BMW E39. Knutkors, deformeringsbar styraxel, deformeringsbar rattstång från Volvo S40. Deformeringsbart rattnav från MOMo.

Bromsar: Pedalställ, bromsservo och huvudcylinder från Volvo S40. Frambromsar (skivor) från BMW E36. Bakbromsar (skivor) från BMW E39. Ingen bromsreducering bak. Handbroms (bakhjul) trummor från BMW E39.

Elsystem: Egentillverkat elsystem med huvudströmbrytare (plus). Tändningslås från Caterpillar. Elektronisk hastigehets-, varv- och vattentemperaturmätare VDo. Signallampor för blinkers, belysning, oljetryck, generatorladdning. Vippbrytare för blinkers, hel-/halvljus, parkeringsljus, signalhorn. E-märkt belysning fram, bak och sidoblinkers.

Interiör: Egentillverkad med 2 sittplatser. Tvåpunktsbälte från BMW E36.

Mått: max axelbelastning fram 450 kg, max axelbelastning bak 550 kg, viktfördelning 50/50, längd 3330 mm, 1750 mm, hjulbas 2450 mm, höjd 960 mm, hjul 195/50-15".




_________________
Fredrik Hernvall
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
shasselg
Täby



Här sen Maj 2006
Inlägg: 373



Tipsa Facebook   Inlägg  03 Maj 2008 20:45     Citera

Cool, men du borde lägga tråden i forumet för våra bilar istället.


_________________
Stefan Hasselgren
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ErikBerg2
Skogen



Här sen Dec 2007
Inlägg: 329



Tipsa Facebook   Inlägg  15 Aug 2008 20:03     Citera

Riktigt trevlig!

Med BMW original-fälgar skulle den bli ännu ballare!


_________________
Erik Berg
"BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!"

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight=
Allmänt banåkaforum
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Allmänt banåkaforum
BMW locost
11431 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.124 sec)
Webbrowser render:
sec