Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tidig julklapp.
1992 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
I dag fick jag ett paket från Motor Books i London, där i låg min efterlängtade almanack för 2003. thumbs up
Den heter "The Golden Age of Motor Racing" och inehåller svart vita bilder (33*46 cm) från F 1 62-69. Det är underbara bilder, Jan - Feb är från Ringen

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Hehe, nån kanske kommer rusande med en scanner :woot:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



...och jag fick mitt paket med två videofilmer från DUKE-video för ett par dagar sedan!
En med Nürburgring 1000 km från 1956 och den andra med 1000 km från 1983. Det senare bl a med ett helt varv i Derek Bells Porsche 956 med en varvtid på 6:41, som lär vara det snabbaste filmade varvet på ringen.
På kvalet till samma tävling körde dock Stefan Bellof på otroliga 6:11!!! Bellof kraschade i loppet när hans bil "fick vingar" och lyfte i hoppet i Pflanzgarten II.
Så jag har redan min julklapp fixad!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Jag tänkte köpa almanackan från Dukes med dom ville ha 20 pund i frakt. thumbs down
Så jag köpte den av Motorbooks i London dom ville bara ha 5 pund i frakt. thumbs up

www.motorbooks.co.uk

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Lennart Jarmyr skrev:
Jag tänkte köpa almanackan från Dukes med dom ville ha 20 pund i frakt. thumbs down
Så jag köpte den av Motorbooks i London dom ville bara ha 5 pund i frakt. thumbs up

www.motorbooks.co.uk

För videobanden betalade jag 5 pund i frakt.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag köpte mig filmen "In car 956" i julklapp. Även där finns varvet på 6:41 varvet på NS med. Samt en fågra varv på diverse härliga banor. Bla
Kyalami, Brands Hatch, Le Mans osv...

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Le Mans är kul. 240 Mph med en hand på ratten! thumbs up

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Peeter skrev:
En med Nürburgring 1000 km från 1956.

Har du sett vad dom lyfter över den lilla bron före Schwalbenschwanz?
Det är synd att dom tog bort det hoppet vid ombyggnaden av banan.
Lennart

Peeter skrev:
På kvalet till samma tävling körde dock Stefan Bellof på otroliga 6:11!!!

Jag har läst att enligt obekräftade uppgifter från Porsche teamet, var Bellof under 6 min på den fria träningen.
Lennart

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



I går köpte jag en Duke DVD med alla F1-bilar från 1930 till nutid! Jag har inte hunnit kolla på den ännu men kikade lite snabbt i isticksbladet i morse och det var väl en 50 olika modeller som man gick igenom, även ett varv i Tyrrell's 6-hjuliga F1'a! Någon som har den dvd'n? Är den bra? Kommer inte att kunna kika på den förrän nästa helg nämligen... Den kostade endast 149 kr, det kändes som ett riktigt kap!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Liten julklappshistoria:

Varje år brukar jag ge mig själv något i julklapp. Det kan vara lite vad som helst: En obskyr CD-skiva, en back riktigt god och udda julöl, ett par slitsade bromsskivor. Kort sagt allt möjligt som jag vill ha, men inte får av någon annan. Förra året var det så dags för lite böcker. Dessa beställdes i början av december ifrån www.chaters.co.uk och nu började en svår väntan och längtan.

Den 14 dec ser jag så på mitt konto att några hundra har flyttasts till England och mitt habegär är nu så stort att det går att ta på. Varje dag stressar jag hem för att ev. hinna lösa ut dem på posten innan de stänger, och de dagar när det krävs övertid känns nästan omänskligt långa.

Men inga böcker kommer och jag börjar nu fundera vart de tagit vägen. Låt oss leka med tanken att de lämnat firman den 15:e, en dag i posten till utlandsterminalen, ett dygn på båt till Svedala, och ett par dar genom julstöket för att nå mig, det borde hinna hit till jul. Men icke sa Nicke! Så jag fick köpa mig ett par motortidningar och dämpa den värsta ångern med, samtidigt som man muttrade om Engelsk serviceförmåga.

Mellandagarna kom, och ett nytt hopp tändes, men vilka makter jag än bad till, så kom där inget paket. En stilla tanke på stämning för Psykiskt lidande fanns också, men övergavs snabbt då jag insåg att de skulle manglat mitt mål sönder och samman bara igenom att påpeka att jag frivilligt köpt en modifierad Alfa Romeo.

Men så, den 5:e Januari stod det plötsligt en plastvävssäck utanför huset när jag kom hem ifrån jobbet. Svor en harang över att puckot till brevbärare ställt av varor för 600:- obevakat men lycklig över att ha fått tag på mina älsklingar började jag riva i omslagspapper, kvitton och tejp.
Det var då jag såg det, på en stämpel syntes det ett datum. 19/12 stod det, och under det Heathrow. De hade alltså skickats till Sverige med FLYGFRAKT! Men sen hade posten lyckats ta närmare två veckor på sig att frakta ett paket 40 mil. LYSANDE, VERKLIGEN LYSANDE Det är inte alltid det är de där underliga utlänningarna som gör saker i ett långsamt tempo.

Hur var då böckerna då? Jo tack, har bara orkat igenom Dave Friedmans Pony Car Wars än så länge. Och fotohistorien om Trans Am 66-72 är ganska kul, även om jag hoppats på lite mer av tekniken bakom bilarna. Biografierna om Stirling Moss och Huscke von Hanstein (Porsches första tävlingsledare) har jag bara bläddrat i, men de verkar lovande, så kanske i år så...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Lite julklappstips finns här: http://shop.f1jordan.com/Category.pasp?txtCatalog=Jordan&txtCategory=Memorabilia
En sån där röd mutter vet jag en som har.
Varför inte en fälg att ha i bokhyllan?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



P.P. skrev:
och fotohistorien om Trans Am 66-72 är ganska kul, även om jag hoppats på lite mer av tekniken bakom bilarna.
Fanns det bilder på Penskes bilar från 1971? Jag är lite svag för dem.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:

Fanns det bilder på Penskes bilar från 1971? Jag är lite svag för dem.

Var det dom med syradoppade karosser? Roger P är ju känd för att "tänja" på reglerna?

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Sunco-Camarona, Roger P och Mr Donahue figurerar flitigt. Själv är jag nog mest svag för Chaparall-teamets Camaros och Gurneys Cuda.

Fast vänta nu...71 Vad körde man då? AMC?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



P.P. skrev:
Fast vänta nu...71 Vad körde man då? AMC?
Helt riktigt! Bifogar min egen tribute till dem. Numera såld...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Allmänt banåkaforum
Tidig julklapp.
1992 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande