Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1201 besök totalt |
Mkt körning med oreggad racebil?
Tjena. Jag har inställningen att, för att få mycket körtid med min bil så måste den vara gatreggad. På det sättet känns den inte helt främmande när man kommer till banan. Och har man en dyr bil vill man ju använda den. Skulle alternativet finnas att kunna köra mycket på bana däremot så är det en annan sak. Nu undrar jag, hur mycket kan man köra under en sommar med en ren racebil om man INTE tävlar? Antar att man då behöver vagnbok? Alltså, har racebanorna mer öppettider för riktiga racebilar om man jämför med gatbilar? MVH Nicklas _________________ Nicklas Jäderlund |
||
Re: Mkt körning med oreggad racebil?
nej |
||
Tävlingsbil på träningar: tre pass per tillfälle ganska vanligt.
Gatbil på banträff: Kör till du spyr (ofta mycket glesa pass på eftermiddagarna). Det skiljer lite mellan aktiviteterna också, vilket man premierar väljer man själv. Men den som gnäller över för lite körmöjligheter (oavsett alternativ) lägger inte ner tillräckligt med energi på att söka upp dem. Ett 30tal tillfällen under en säsong borde inte vara en omöjlighet om man är beredd på att transportera sig en hel massa (och att vara socialt begåvad så man får åka med flera organisationer). |
||
Re:
Tror också att det finns massor av tillfällen om man bara kollar runt lite. LMS anordar t ex testdagar för bilar med vagnbok 30/3, 21/4, 2/6 och 25/8 på Sviestad. När MSLS tävlar är det träning dagen innan 11/4, 9/5, 13/6, 8/8 och 5/9. Dessutom brukar det vara mycket köra för pengarna på sådana träningar. _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1201 besök totalt |