| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Statoil skrotar "city-diesel"!!
|
1671 besök totalt |
|
Å inför europa dieseln! mao samma raketsoppa som i tyskland! http://www.statoil.se/FrontServlet?d _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re: Statoil skrotar "city-diesel"!!
Underbart Har precis köpt min första dieselbil någonsin, en Ford C-max 1,6 turbodiesel 06:a köpte den av en Tysk bekant som har sommarstuga här. han tyckte att bränsleförbrukningen var högre i sverige än i tyskland dessutom var den tröttare här också, och han kunde inte fatta varför! Fick förklara att det hela förmodligen berodde på våran "skity-Diesel" Blir att skaffa ett företags kort statoil nu då! _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage
|
||||
|
Testade tanka v-power diesel när jag var i tyskland för ett tag sen, men kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad. Har hört att dieseln skulle vara fetare i tyskland med bättre smörjning för pumpen och spridarna, men det kan ju vara en skröna.
|
||||
|
Nu tänker jag vara lite "messerschmidt", vad gör denna tråden i Allmänt banåkaforum
.
|
||||
|
Re:
Det är ett drivmedel som vilket som helst Diesel tävlas det på också faktiskt
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
Re:
Den var rätt dålig .
|
||||
|
Re:
dont know, men vad jag såg idag så var två pumpar stängda pga att dieseln var slut sjukt!
Så de skulle inte förvåna mig om de gör detta bara för att visa att regeringens strategi är tok fel! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1671 besök totalt |