Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Boende - Mantorp
2335 besök totalt
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Boende - Mantorp

Precis som rubriken lyder, var bor man bra o prisvärt om man skall köra på Mantorp?
Har alltid kört på morgonen, men tycker att en hel natts sömn passar bättre än bara en halv, innan en hel dags banåka.

En stor fördel om bilen kan stå tryggt över natten..

thumbs up

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re: Boende - Mantorp

mcburn4ever skrev:
Precis som rubriken lyder, var bor man bra o prisvärt om man skall köra på Mantorp?
Har alltid kört på morgonen, men tycker att en hel natts sömn passar bättre än bara en halv, innan en hel dags banåka.

En stor fördel om bilen kan stå tryggt över natten..

thumbs up

Sjögestad Motell
Östgöta Camping... (beställa en husvagn som ställs ut på banan)
Min privata husvagns-leverantör... (samma som ÖC fast billigare)
Mantorps kolonistugor vid dragdepån.....

Supramannen

Här sen Feb 2003

Per

Kommer du på guld körningen den 14e

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Vid mitt senaste besök på Mantorp huserade vi på Sjögestad motell.

Här har tiden stannat upp någon gång på 70 talet och det är enkla rum och rätt basic rakt igenom.
Prisern är troligtvis rätt hyffsade men jag vet inte riktigt. Alltså inget ställe för den kräsne men fullt dugligt för dom flesta om det bara gäller en natt eller två.

bilen kan du ställa DIREKT utanför ditt rum då det är typ som ett kedjehus med små rum och man kan köra ända fram till sitt "rum"

Jag har för mig dom har servering till 19.00 efter det är det nog macken borta vid Mantorp som gäller.

Lycka till på banan!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Tack för alla tips!
Tror jag snubblade över just Sjögestad Motell när jag Googlade innan..
Får se om det blir där. Har fått veta att de flesta PCS:are bor på Scandic Väst i Linköping..

Supramannen skrev:
Per

Kommer du på guld körningen den 14e

Med SLC menar du..14/6..?
Nope! Har två födelsedagskalas som för familjefridens skull kräver min närvaro denna helg..
Det är när PCS kör open pitlane där i Juli som gäller för min del.

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Synd

Du måste ju börja åka lite annat än PCS pär, så du kan ta lite tider så du vet om du blir bättre, eller om dina modds du gör gör bilen snabbare osv

mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Synd

Du måste ju börja åka lite annat än PCS pär, så du kan ta lite tider så du vet om du blir bättre, eller om dina modds du gör gör bilen snabbare osv

Måste jag??
Där är du och ja nog ganska olika..
Jag har aldrig haft som mål att göra några kanontider utan det handlar mer om känslan. När jag känner att det går snabbt behöver jag inte ha några extra bevis på det. Känslan duger bra..

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

mcburn4ever skrev:
Supramannen skrev:
Synd

Måste jag??
Där är du och ja nog ganska olika..
Jag har aldrig haft som mål att göra några kanontider utan det handlar mer om känslan. När jag känner att det går snabbt behöver jag inte ha några extra bevis på det. Känslan duger bra..

ne ne ingå måsten

Men det är kul att jämföra vartider, spår val, ingånghastigeter sosv, allt så nt gör att man blir bättre som förare, bäst är när ett proffs kört ens bil och man ha rlogg på det och kan kolla efteråt i drif boxen tex. då lär man sig va man kan hitta mer fart

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
bäst är när ett proffs kört ens bil och man ha rlogg på det och kan kolla efteråt i drif boxen tex. då lär man sig va man kan hitta mer fart

Behöver du verkligen ha ett proffs till det?

Här sen Feb 2003

Re:

FredrikÅ skrev:
Supramannen skrev:
bäst är när ett proffs kört ens bil och man ha rlogg på det och kan kolla efteråt i drif boxen tex. då lär man sig va man kan hitta mer fart

Ja det är bra för mig, dom har lite mer att ge, senaste När alx körde min låg jag 0,5 efter han men lärde mig massor av han

höfläkt

Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
FredrikÅ skrev:
Supramannen skrev:

Ja det är bra för mig, dom har lite mer att ge, senaste När alx körde min låg jag 0,5 efter han men lärde mig massor av han

om du endast ligger 0,5 sekunder efter Alx Danielsson på varvtid så delar jag ut klappar i morgon iförd röd dräkt.

Här sen Feb 2003

Re:

höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
FredrikÅ skrev:
Supramannen skrev:

om du endast ligger 0,5 sekunder efter Alx Danielsson på varvtid så delar jag ut klappar i morgon iförd röd dräkt.

När vi körde på hans test dag låg jag på 0,5 efter den dagen då han körde min bil, sen om han kunde kört snabbare vet jag ej men det hade han säkert gjort...Han va 0,5 snabbare än Jon i hans gallardo med

höfläkt

Här sen Nov 2002

By the way - Motell Filbyter brukar BMW-åkarna bo på. Ligger vid Sviesta, är billigt, ser ut som 1970. Posseåkarna brukar använda Scandic. Liggar bättre till min kostar mer.

Trollhättan
Här sen Jul 2004

Första gången jag var på Mantorp Park slog vi upp ett par små tält utanför entrén till drag strip-depån. Vi blev väckta tidigt på morgonen av någon närboende som undrade vad vi var för några . Men de förstod snabbt att vi var "snälla" då vi kommit dit i ett par Porsche 911.
Men idag skulle jag nog inte göra på samma sätt, hehe.

Saab 9-3 -07
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Sommartid så finns det en folkhögskola ca en mil från banan som hyr ut rum billigt. Kommer inte ihåg vad det hette men tror att jag sökte på vandrarhem...

Citera
calypsobj
Linköping
Här sen Maj 2008

Antar att du tänker på Lunnevads Folkhögskola, några km från Sjögestad (närmare Linköping).

Vadstena är ju trevligt, 20-25 minuter eller så från Mantorp. Dyrvarning - Kungs Starby eller Kloster Hotellet.

Opel Speedster 2.2
Citera
Allmänt banåkaforum
Boende - Mantorp
2335 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande