Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1924 besök totalt |
Funktionärslicens
Hittade inget om detta på forumet För att få ut sin funktionärslicens krävs nu mera att man har 2 genomförda tävlingar som erfarenhet för att kunna kvittera ut den. Förut räckte det med kursen. sbf hade tydligen inte varit helt bra på att informera de som håller i utbildning om detta _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re: Funktionärslicens
låter skumt........ för vi håller utbildningar för funktionärer och dom får ut licens.... men du kanske menar när man går förarutbildning och ansöker om funkislicens samtidigt.... För om det så som du skriver så lär svensk motorsport inom SBF få stora bekymmer snart på funktionärssidan då det lär vara svårt att få alla funktionärer inom racing att genomföra tävlingar. |
||||||
Re: Funktionärslicens
Japp det var när man söker samtidigt som man gått förarutbildningen _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Reglerna har väl alltid varit så?
D-licens får du av klubben C-licens får du efter två tävlingar (kört eller som funkis) Sen har det nog inte efterlevts så nogrant, utan man har varit frikostig. http://web.sbf.se/regler/up/99/Gemen _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Vid kontakt med sbf sa dom att dom har ändrat i alla fall Du får inte ut nån funktionärslicens över huvudtaget innan du har 2 tävlingar det är alltså en förutsättning för att få ut den numera så har det inte varit tidigare _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Dom verkar alltså ha ändrat sina rutiner så att dom följer regelboken... _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Inte omöjligt ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Men det blir ju alltid problem när en praxis stramas upp. Det är många verksamheter som vant sig vid de lösare gamla rutinerna. |
||||||
Re:
Skulle man följa regelboken så skulle nog 90% av SBF's verksamhet utebli. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Re:
Du måste söka, inget sker per automatik (antar jag, kika i BS online). Finns speciella ansökningsblanketter för funkislicenser ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
Eftersom det idag inte finns någon återrapportering från tävlingsarrangörer till BS online så finns ingen möjlighet till sådan automatik. Det är dock förberett för det, därav länken "mina meriter" i BS online. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Ansök.
Jag gjorde det i våras och fick C-licens. Men så skrev jag att jag hade en förut och har nationell racinglicens, inte debutant. Då vet dom ju att man tävlat. Annars måste man säkert ha intyg på att man varit funktionär på två tävlingar. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1924 besök totalt |