Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Battle: M3,350Z,S2000, Boxster, R34GTR
4009 besök totalt
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450


Trådstartare
Best motoring avsnitt.
350Z möter sina konkurrenter.

Väldigt bra racing på Tsukuba.

http://auto.joins.com/upboard/pds/pdst/BestMotoring_350Z_TsukubaBattle . . . .

Glöm inte att se efterklippen på AE86 i race med R34 GTR.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003
Inlägg: 313



Ballare film får man leta efter

_________________
MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Kul racing!
350Z har visat sig kompetent på bana även i andra tester, men var inte hela "testet" lite vinklat till japanarnas fördel?
och varför körde de med vanliga Boxster och inte Boxster S (som bevisligen säljs i Japan --> http://www.porsche.co.jp)

När börjar 350Z säljas i Sverige?

_________________
Henrik Andersson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Henrik A skrev:
När börjar 350Z säljas i Sverige?
Den finns att få hos Smiths Bil i Järfälla. De har sålt några stycken redan. Jag tycker den är snygg på bild, men i trafiken ser den inte lika övertygande ut.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Lustigt att M3-piloten berömmer bromsarna när alla andra som kör bana med M3E46 klagar på dom...Antingen så kör han för långsamt eller så kan inte alla andra M3 förare bromsa

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Micke Eriksson skrev:
Lustigt att M3-piloten berömmer bromsarna när alla andra som kör bana med M3E46 klagar på dom...Antingen så kör han för långsamt eller så kan inte alla andra M3 förare bromsa


De funkar alldeles utmärkt så länge man kör på gatdäck.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Micke Eriksson skrev:
Lustigt att M3-piloten berömmer bromsarna när alla andra som kör bana med M3E46 klagar på dom...Antingen så kör han för långsamt eller så kan inte alla andra M3 förare bromsa


Det som jag tycker är mer lustigt är att det alltid är japanska bilar som kommer först över mållinjen i sånna där test.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lotus Samuel skrev:
Micke Eriksson skrev:
Lustigt att M3-piloten berömmer bromsarna när alla andra som kör bana med M3E46 klagar på dom...Antingen så kör han för långsamt eller så kan inte alla andra M3 förare bromsa


Det som jag tycker är mer lustigt är att det alltid är japanska bilar som kommer först över mållinjen i sånna där test.


Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Kul att kolla på! Nissanen verkar ju hålla det den lovar!

Henrik A: på vilket sätt menar du med fördel? Att japsarnas bilar var lättare och motorsvagare?
M3:an gick ju som ett spjut men övervikt är ju övervikt...Dessutom hade den snabbaste varvet (R34:an räknades ju inte med i testet)
om ni kollar lineupen på gridden så står det faktiskt att det är en Boxter S men det verkar inte vara troligt med dess problem att hänga med på rakorna

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Kunta skrev:
Henrik A: på vilket sätt menar du med fördel? Att japsarnas bilar var lättare och motorsvagare? M3:an gick ju som ett spjut men övervikt är ju övervikt...Dessutom hade den snabbaste varvet

Nja, jag syftade mer på "testet" som helhet. Bilarna hade olika däck och kördes av fyra olika förare. Att starta i ytterspår i sista led är ju inte direkt fördelaktigt i ett tajt race. Men visst, M3:an hade den snabbaste varvtiden och det är ju helt i sin ordning (såg inte det första gången jag tittade).

Kunta skrev:
om ni kollar lineupen på gridden så står det faktiskt att det är en Boxter S men det verkar inte vara troligt med dess problem att hänga med på rakorna

Nej, de skriver felaktigt "Boxster S" på ett ställe. Alla tekniska data som radas upp i början gäller den vanliga Boxstern.

350Z är helt klart en intressant bil!

_________________
Henrik Andersson
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Anledningen till att dom använder boxtern och inte S'en är juh prisskillnaden...
Det som jag tycker är intressant är hur otroligt den där R34'an förstör genom sin närvaro...
Sen tycker jag att det är väldigt lustigt också att den är så förbannat snabb
att ha 4olika förare sådär är inte direkt en ett rättvist test heller, men kul att titta på är det minst sagt!
Blev mycket roligare nu när jag äntligen fick se den dubbad och med översättning också
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jag får inte länken att funka .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



johann skrev:

De funkar alldeles utmärkt så länge man kör på gatdäck.


Aha det är så det ligger till.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Andrew Petrykowski skrev:
Anledningen till att dom använder boxtern och inte S'en är juh prisskillnaden...


Så en Boxster S är markant mycket dyrare än en M3?

_________________
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Atariman skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Anledningen till att dom använder boxtern och inte S'en är juh prisskillnaden...


Så en Boxster S är markant mycket dyrare än en M3?


Det vara bara jag som hade hört fel, det var hondan dom hade inne för prisslikhetensskull
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Sen får ni ju inte glömma att det var vått på banan när dom körde coh alla ni som kört bakhjuldrivet måste ju förstå att en TVR som är fyrhjulksdriven har en klar fördel då! BMW:n kommer ju hänga med häcken som bara den.. sen står han ju inte på med den förän 2 sista varven heller.. men men.. Tycker dock att 350Z har en mkt ful desing.. S2000, M3, TVR:en och Boxtern är ju helt klart mera formsköna

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



TheProphet skrev:
Sen får ni ju inte glömma att det var vått på banan när dom körde coh alla ni som kört bakhjuldrivet måste ju förstå att en TVR som är fyrhjulksdriven har en klar fördel då! BMW:n kommer ju hänga med häcken som bara den.. sen står han ju inte på med den förän 2 sista varven heller.. men men.. Tycker dock att 350Z har en mkt ful desing.. S2000, M3, TVR:en och Boxtern är ju helt klart mera formsköna


TVR?? Menar du Skylinen?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Jag menar Nissan 350Z sen om den hete skylyine eller inte har jag ingen aning.. men ful är den'så -> för den...

Var det inte en TVR med där då.. är det EN skyline!?!? *jag coh japs = Kolaps*

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Goddag yxskaft?

_________________
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



dessa japaner är galna !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Honda S2000 verkar ju vara en kul bil! :

Bara att rödmarkeringen ligger på 9.000 varv gör ju att man vill prova den! thumbs up
Citera
Bilder o videos
Battle: M3,350Z,S2000, Boxster, R34GTR
4009 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande