Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-07-05 Bankörningsdag Kinnekulle
5360 besök totalt
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373


Trådstartare
Strålande sol, alla fick köra så mycket dom orkade och inga incidenter! Kan det bli bättre?
Själv körde jag 20 mil på Kinnekulle , svettades ca 5 liter och försökte dricka lika mycket för att inte svimma!

Ska lägga upp lite bilder snart...

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Jag vill gärna se bilder på vad jag missade.

Motorn rasade för andra ggn dagen innan , >.. men men.. det får bli nästa gång i stället.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Rang
Nässjö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 88



Det var en skitkul dag. Väldigt varmt bara. Perfekt att få köra så mycket man ville. Har ingen koll på hur många varv eller hur många mil det blev men det slet ju iallafall både bromsar och däck

Tack för en rolig dag. Tycker Mats, Mia och Magnus va väldigt duktiga instruktörer. Perfekt att ha nån med sej när man kör.

_________________
Mikael Rang
Cupra Ateca -20
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



här kommer lite bilder från dagen...

och tack till alla trevliga och duktiga rejsa members som var med på denna dagen.

Syftet var att hålla denna dagen enligt rejsa mottot "familijärt" alltså med ett mycket begränsat antal deltagare. Så att vi skulla ha tid att lära känna varandra och att instruktörerna skulla ha rktigt gott om tid för varje deltagare.

Det hade funnits plats för några fler, men å andra sidan så var det ju premiär för denna typ av RIKTAD utbildning för rejsa gänget.

Så vi tar nya tag till nästa tillfälle och Mr Rejsa himself hänger säkert på då också nu när vi satt en inriktning och en nivå. Med en definerad målgrupp= ni som nyligen börjat med banåka.

Å andra sidan blir det väl en steg en två dag för de som var med i år kanske??

Jag hoppas att ni som var med fick det ni förväntade er och så mycket tid med och utan instruktör som ni räknat med. ?? positivt och negativt skriv några rader här... vi vill höra..så dagen kan bli ännu bättre

Jag tyckte nog att alla var möra i kroppen och fullmatade i knoppen vid 4:a snåret.

Det vi gör denna dag är ju ingen pay and drive aktivitet utan ett försök till en utbildning/coachning av både bil och chaufför..

Jag hoppas att ni som var med lägger några rader här på tråden så att andra rejsa medlemmar kan kika på hur ni upplevde denna aktivitet.

\matz













thumbs up

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Hej alla

Nu åter hemma igen, klipper filmer etc från eventet PMá mig om ni vill ladda ner något av det jag spelade in.

Tack igen alla för en riktigt trevlig dag!

MVH
/Janne

Nu även här:
http://www.youtube.com/watch?v=3bvQZEa538g

_________________
Janne Ström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

3DBlaster skrev:
Hej alla

Nu åter hemma igen, klipper filmer etc från eventet PMá mig om ni vill ladda ner något av det jag spelade in.

Tack igen alla för en riktigt trevlig dag!

MVH
/Janne

Nu även här:
http://www.youtube.com/watch?v=3bvQZEa538g



Film med kameran på kofångaren blev verkligen bra!!!!

Man ser hur du ökar ditt tempo på olika sektioner under passet sakta men säkert thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Här kommer jag istället: http://www.youtube.com/watch?v=W2tT5jdPCJE

(Tack Janne för inspelandet o fixandet!!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373


Trådstartare
Kul med filmerna, Magnus!!

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



3DBlaster skrev:
Hej alla

Nu åter hemma igen, klipper filmer etc från eventet PMá mig om ni vill ladda ner något av det jag spelade in.

Tack igen alla för en riktigt trevlig dag!

MVH
/Janne

Nu även här:
http://www.youtube.com/watch?v=3bvQZEa538g


Kanske skulle vara läge och montera ett par kameror på långlopps räsern vi kör på knutstorp 7 september Efter falkenberg 24 augusti med massor av action och en väldigt tilltufsad bil..kan jag inte tänka mig ngt annat än att denna rulle skulle bli en succe...

ERCup är nog idag den tuffaste och roligaste racingen i Sverige med många (35) på startlinjen och massor av fina bilar och meriterade chaufförer...har man innte varit på ett sådat rejs så rekommenderar jkag detta varmt...som publik får man action i 6 timmar och en helt open pit med möjlighet att snacka lite med teamen och spana in mekning och tankning på nära håll...detta är en kanon kul serie.
jag skulle tro att 6timmar hård racing med takningar och förarbyten nästan kunde bli en hel kväll på rejsa med chips och cola...

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Vad heter filmkameran som användes?

_________________
//Erik Lindman
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

e-lindman skrev:
Vad heter filmkameran som användes?


Uuups. Missat denna fråga, sorry. Det var en Creative Vado. Den lär ha kommit i en HD version numera osså har jag hört.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Magnus Thomé skrev:
e-lindman skrev:
Vad heter filmkameran som användes?


Uuups. Missat denna fråga, sorry. Det var en Creative Vado. Den lär ha kommit i en HD version numera osså har jag hört.


Bättre sent än aldrig ;)tack för svaret

_________________
//Erik Lindman
Citera
Eftersnack
2008-07-05 Bankörningsdag Kinnekulle
5360 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande