Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES SÅLD: Lådbilen - Locost Seven med underbar prestanda - SÅLD | 3 besök senaste veckan (11517 totalt) |
Eftersom jag hittat en annan "pärla", så måste jag nu tyvärr sälja min ögonsten.
Lådbilen är byggd från grunden av en bilmek och legitimerad svetsare, som verkar ha plankat rätt mycket från Caterham. Ramen är svetsad i fyrkantsrör och karossen är handknackad aluminiumplåt. Förutom noskonen och bakskärmarna, som är av glasfiber. Motorn härstammar från en Opel Kadett GSI 16V(C20XE) är på 2 liter och som i originalbilen gav 150 hk. Där hämmades den dock av en katalysator och Lådbilen har ev andra kammar och en chipad styrbox som bl a höjer maxvarvet till underbara 7000 rpm. Så jag brukar räkna med att den har "minst" 160 hk. Bilen väger c:a 600 kg(med tom tank). Växellådan är 5-växlad och hämtad från en Opel omega. Bakaxeln är en stel Volvo 240-axel(1030). Med ett vikt/effektförhållande på c:a 3,75 kg/hk så hänger man med många snabba bilar med denna bil! För den som är ute efter en seriöst byggd Seven med bra prestanda och låga driftskostnader, så är denna bil helt rätt. Med sin handknackade, välproportionerade och blankpolerade aluminiumkaross, så är den dessutom riktigt snygg(om jag får säga det själv...). Bilen är utrustad med två sk Brooklandsrutor och löstagbar mockaklädd ratt. Motorn har precis kostats på c:a 13 000:-, på ny topplockspackning, planing av topp, inslipning av ventiler, ny kamrem, ny vattenpump. Under de lite drygt fyra år jag ägt bilen, så har jag kostat på den bl.a: Ny startmotor, generator, bränslepump, K&N öppet Luftfilter, nytt kylarpaket med fler vattenkanaler och en ny elektrisk kylfläkt. Nya Sparco fyrpunktsbälten med aluminiumlås(c:a 5500:-). Det sitter helt nya Dunlop Direzza 205/50/15 R-däck runt om på bilen och ev kan ytterligare en sådan uppsättning halvslitna däck medfölja. Bilen besiktades utan anmärkning 080513 och är nyskattad tom 0906. En helförsäkring som entusiastbil kostar helår c:a 1800:-. Slitage på bromsar och däck är minimala tack vare bilens låga vikt. Bilen har placerat sig som vinnare i Lazzats slalomserie både 2006 och 2007, samt vann även den första deltävlingen 2008. Runt Nürburgrings nordslinga så har jag kört den på c:a 8:13-8:16 BTG. Kinnekulle 1:00:50 Anderstorp c:a 1:50 Superstage Emmaboda c:a 1:25 Sammanfattningsvis är detta en bil för den som söker efter den ultimata körupplevelsen och mycket prestanda för pengarna! Nackdelen är, att man blir blöt om det regnar... (Men det finns ju regnställ att köpa) Jag har även ett släp som är som skräddarsytt för bilen, med aluminiumkåpa, som jag kan sälja tillsammans med bilen om så önskas. Bilen finns i Torshälla utanför Eskilstuna. Kom gärna och titta och provkör om du är seriöst intresserad. Prisidé: 119 000:- + 18 000:- för släpet(priser går dock alltid att diskutera om seriöst intresse finns) Behöver du en potent dragbil, så kan vi säkert göra ett bra paketpris med denna bil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48175 Ring Peeter på tel: 016-355622, 070-620 73 71 Det är svårt att bara välja ut några bilder på bilen, men här kommer några godingar: _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
Tyvärr, jag har gården full av bilar just nu och behöver bli av med två bilar... Har dessa plus en Passat... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
Jag har bara tre just nu så jag kanske ska pressa in en fjärde (mer än 6 samtidigt har jag inte haft)
Ska bara ta mig förbi köpstoppet _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||
Ja, det vore ju det optimala! Men tyvärr tror jag inte det funkar med att ha enbart Saaben som familjebil... Möjligen i så fall att sälja Lådbilen och Passaten och behålla BMW:n. Men tyvärr är även den i minsta laget för att ha som familjebil. BMW:n fungerade ju som andrabil och dragbil till Lådbilen innan vi köpte Saaben och det fungerade kanon! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
behåll Saaben! Det finns drag till den och gott om plats är där ju med, plus det gottiga med att ha en cab ibland!
|
||
Jo, hela bilbytarkarusellen började med att vi ersatte vår gamla MGB-68, som vi ägt i 20 år, med den modernare och mer praktiska Saab 9-3 Aero Cab:en. Så den blir kvar! Den fungerar ju även som andrabil i familjen, så helt plötsligt behövde vi inte längre BMW:n... Sedan hittade jag plötsligt Porschen och nu är det helt plötsligt två bilar och ett släp som skall avyttras! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
|
||
Hade jag inte redan köpt en Lådbil igen, så hade jag köpt tillbaks den.
http://www.kraniel.com/page.asp?id=6 |
||
Ja, du var lite för snabb med att köpa Lådbil igen. Tack för konsumenttestet! Alla som läser det, borde ju genast inse att de snabbt som ögat behöver en Lådbil! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
Jaha, då är Sevenepoken slut för min del, för den här gången...
Lådbilen är nu såld och levererad till en ny gasglad ägare i Katrineholm! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||
SÄLJES SÅLD: Lådbilen - Locost Seven med underbar prestanda - SÅLD | 3 besök senaste veckan (11517 totalt) |