|
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Trådstartare

17 Jul 2008 00:51
Mer från SimBin: Race Pro till Xbox 360
Av intresse för mig är modellen av Audi R8:an och även lyftkranen man kan skymta i bakgrunden eftersom det är modeller jag gjort  (och en hel del massa annat i spelet förstås då detta var den produktion jag jobbade mest med under min tid på SimBin)
Klistrade även in pressreleasen.
Citat: | NEW YORK, July 11: Atari (OTC Pink Sheets: ATAR) is revving it up with the announcement of the ultra realistic racing video game RACE Pro, scheduled to speed into stores this fall 2008 exclusively for the Xbox 360r video game and entertainment system from Microsoft. Developed by renowned award-winning game developer SimBin, a leading creator of PC racing simulators, RACE Pro brings SimBin's formidable skill and know-how to Xbox 360 for the very first time this fall.
RACE Pro recreates a breathtaking reality giving gamers the ultimate racing simulation experience, all powered by Lizard, SimBin's own physics engine. With precision physics and handling, racers will feel every bend and burst of acceleration along with every emotion from pre-race tension in the pit lanes to the exhilaration of capturing the checker flag. RACE Pro provides unrivalled realism and deep immersion into the racing world through ultra realistic car models and official FIA championships and tracks. Putting players in the driving seats of their simulated racing careers, racers will have the opportunity to work their way up the leader boards through intense training and winning key races. RACE Pro has something for everyone, allowing players of all levels to pick up and play, while offering challenging tracks and advanced modes for the more experienced players.
RACE Pro offers a wealth of cars ranging from 200 to over 1000 horse power, as well as a host of championships including WTCC (World Touring Car Championship), Formula 3000 and Formula BMW. GT cars from manufacturers including Aston Martin and Saleen take their place on the grid as well as production cars such as the Audi R8 and Dodge Viper SRT10. In addition, RACE Pro is exclusively bringing all the WTCC cars from manufacturers Alfa Romeo, BMW, Chevrolet and Seat to Xbox 360 for the very first time. For a blast of accessible fun, the Mini Cooper Challenge invites players of all abilities to take the wheel.
Gamers and racing fans alike will experience the thrill of racing these powerful cars on 13 real life tracks covering all continents, of which Macau, Porto and Pau are exclusive to RACE Pro, and US tracks Laguna Seca and Road America are brand new to SimBin fans.
"With five years worth of experience under SimBin's belt, RACE Pro ensures a unique racing experience unlike anything seen before on console," said Cyril Voiron, VP Brand Management, Worldwide Publishing, Atari. "Nothing gets you closer to the ultimate racing sensation than RACE Pro and Atari is proud to add this product to our holiday line-up."
"Having personally taken the leap from 20 years of championship racing to racing simulation development, I am really excited for SimBin to be taking its own leap from PC to Xbox 360," said Henrik Roos, CEo, SimBin Studios AB. "We are proud to be taking this significant move with Atari, our trusted partner since our very first game."
online play via Xbox LIVEr online entertainment network for Xbox 360 and System Link support lets up to 12 players take on equally high-powered opponents and test their skills to the limit to reach the finish line ahead of the pack. For friends closer to home, the brand new 'Hot Seat' feature puts players in the driving seat for a limited amount of time before passing the controller to the next player and so on, demanding exceptionally quick reactions and precision racing from even the most seasoned drivers.
Nothing gets closer than RACE Pro, the ultra real racing simulation game exclusive to Xbox 360, scheduled for release this fall 2008. |
_________________ Martin Öberg
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

17 Jul 2008 11:29
ÄNTLIGEN en konsol!!
Det var fanimig på tiden
|
Kim Frederiksen
Skurup
Här sen Feb 2006

17 Jul 2008 12:49
Då saknar man bara ett bra ratt till xboxen!
Ser ruskigt bra ut!! hur e gameplay'et?? vanlig simbin-simulator eller?
_________________ Kim Frederiksen
Nissan S14a -97 2.2 Mazworx
BMW 325iM Touring <--- Saknat..
Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car...
|
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
_________________ Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
|
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

17 Jul 2008 13:27
Hoppas det blir nått härligt campain-mode likt forza/gran tourismo bara? På grafiken ser det ju helt klart lovande ut! Det här och ryktena om ett nytt forza är ju goda nyheter för oss 360ägare
OT: Appropå forza 3 ryktas det om att man ska kunna köra sönder miljöer.. Jag längtar till att kunna köra igenom armcoräcken och klippa lite träd på mina turer runt ringen
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

17 Jul 2008 13:52
Hmm, är det nåt du vilka berätta?
|
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

17 Jul 2008 15:19
Kanon, får hoppas bilfysiken och känslan bevaras från Race07 och GTR Evolution. DÅ blir det riktigt skoj online!
_________________ Linus Pettersson
Svenska Wankelregistret
|
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005

18 Jul 2008 10:06
Citat: | Då saknar man bara ett bra ratt till xboxen! |
Tyvärr finns det ingen bra ratt till XBOX360. Menar en ratt typ G25 med FFB. Jag har själv MS ratten som inte är någon höjdare precis.
_________________ Koit Reispass
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

18 Jul 2008 11:36
Det är ju ändå lättare att få bra varvtider med paden.
|
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

20 Jul 2008 11:18
Det beror ju på att de sabbar styrningen för att kompensera för gamepaden som i fallet med Forza 2  .
Men 360n har ju inga vettiga rattar och 90 % kör väl med gamepad...
Sålde just min 360 i alla fall just pga att den är så jäkla usel för racing lir.
_________________ Pär Öqvist
|
callekula
Stockholm
Här sen Mar 2008

20 Jul 2008 11:39
underbart!
En fin ratt till 360 nu så jävlar!
_________________ Carl Larsson
|
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007

27 Sep 2008 21:49
Jag hoppas bara att Simbin inte lämnar pc spelen. För det finns ju stora nackdelar med konsol. Än så länge (vad jag vet) kan man inte uppgradera sin konsol på motsvarande vis som pc. Som tex uppgradera grafik kort eller processor och liknande, man måste alltså vänta till utveckaren ger ut nästa generation konsol. Det ser åtminstånde jag som en nackdel.
Jag kanske är helt fel ute, men utbudet av "hemma byggda" banor/skinns kanske är mindre när man spelar konsol än mot dator, där man bara behöver googla på banan man vill åt. (Dock kan det ju finnas risker med det, tyvärr...)
_________________ //Erik Lindman
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

27 Sep 2008 22:56
Re:
e-lindman skrev: | Jag hoppas bara att Simbin inte lämnar pc spelen. För det finns ju stora nackdelar med konsol. Än så länge (vad jag vet) kan man inte uppgradera sin konsol på motsvarande vis som pc. Som tex uppgradera grafik kort eller processor och liknande, man måste alltså vänta till utveckaren ger ut nästa generation konsol. Det ser åtminstånde jag som en nackdel.
Jag kanske är helt fel ute, men utbudet av "hemma byggda" banor/skinns kanske är mindre när man spelar konsol än mot dator, där man bara behöver googla på banan man vill åt. (Dock kan det ju finnas risker med det, tyvärr...) |
Hårdvaran är väl lite knepig att byta - men mjukvara kan man ju ladda ner via nätet till 360. Det har jag själv gjort ett antal gånger. Tyvärr måste det ju ske med Microsofts godkännande vad jag förstår eftersom det väl är de som äger portalen som man öppnar i 360.
(om nu bara X-boxen hade varit lite TYSTARE tack så hade det varit guld)
|
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007

27 Sep 2008 23:05
Synd med x-boxen är väl att det inte finns någon vättig ratt?
PS3 kan man ju iaf spela med g25 osv
_________________ //Erik Lindman
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

27 Sep 2008 23:33
Egget i blå-gult var ju
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

29 Sep 2008 21:35
fanatec har på g en ratt som verkar smått identisk med 911 turbo ratten man har. Fixar de det finns det en ypperlig ratt till 360n snart.
Gällande konsol den stora nackdelen är bristande mängd minne. Därav du ser begränsningen ofta där de max har 12 bilar om ens det på skärmen samtidigt. annars så tror jag nog både 360n och PS 3 är kraftfulla nog för riktigt bra simulatorer. Men blir ju långt krångligare köra liga racing och annat
_________________ Pär Öqvist
|
|