Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Load splits
1 besök senaste veckan (5326 totalt)
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999


Trådstartare
Tjenna

Har lite problem med att ladda start/mål split.

Har lagt filen (DBOX.dsf) från Knutstorp på minneskortet i foldern DATA.
Men när jag tar load split visar displayen LOADING och 100%.... sen händer det inte mer....

Efter ha laddat på detta viset funkar ej start/målsplit...

Vad är fel??

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



Fredrik Larsson skrev:
Tjenna

Har lite problem med att ladda start/mål split.

Har lagt filen (DBOX.dsf) från Knutstorp på minneskortet i foldern DATA.
Men när jag tar load split visar displayen LOADING och 100%.... sen händer det inte mer....

Efter ha laddat på detta viset funkar ej start/målsplit...

Vad är fel??


Hej Fredrik,

Beklagar ett sent svar Det låter som om det antingen är fel på minneskortet eller split-filen. Du kan prova med att formatera minneskortet via DriftBox-tools och sedan lägga split-filen både i DATA-folder och direkt i rotkatalogen. Sedan laddar du filen precis som vanligt och tiderna skall börja rulla i displayen varv två beroende på var start/mål är.

Hälsningar

/Johan

_________________
Johan Bergin
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Har en relaterad fråga: måste man sätta startlinje först, sen stega förbi alla splitsen och sen sätta finish line även om man kör vanlig rundbana med start/mållinje? Hade problem att få till detta vid något tillfälle mantorp eller anderstorp, och har börjat fundera på om jag verkligen gör rätt. Det är ju isf kritiskt att man trycker på exakt samma ställe, annars blir det väl fel på varvet? Borde väl räcka med att ange det vid ett tillfälle om det är samma punkt som utgör start/mål?
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999


Trådstartare
BMWTobbe skrev:
Har en relaterad fråga: måste man sätta startlinje först, sen stega förbi alla splitsen och sen sätta finish line även om man kör vanlig rundbana med start/mållinje? Hade problem att få till detta vid något tillfälle mantorp eller anderstorp, och har börjat fundera på om jag verkligen gör rätt. Det är ju isf kritiskt att man trycker på exakt samma ställe, annars blir det väl fel på varvet? Borde väl räcka med att ange det vid ett tillfälle om det är samma punkt som utgör start/mål?


Jag har för mig att om du använder samma start och mål får du hoppa över finishline precis som du gör med alla splittar...

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007
Inlägg: 278



Tobbe,
Det räcker med att trycka pil upp (eller ned) när du är i lapmode vid din tänkta start/mål linje så sköter boxen resten.
om Du inte vill ha splits förstås, då blir det trickigare.

_________________
Pontus Oldberg
Ring Knutstorp - 1:07.8
Sturup Raceway - 1:10.6
Mobil: 0768 582240
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Guuud så skönt! Då kan man alltså trycka ok på start/finish första gången, sen bara stega förbi allihop och ut ur menyn? Måste ju ha det till att funka till helgen
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



BMWTobbe skrev:
Guuud så skönt! Då kan man alltså trycka ok på start/finish första gången, sen bara stega förbi allihop och ut ur menyn? Måste ju ha det till att funka till helgen


Ännu enklare, om du har senaste eller näst senaste mjukvaran i boxen räcker det med ett tryck på pilarna, sen hoppar tidtagningen igång av sig själv!

_________________
Johan Bergin
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



jbergin skrev:
BMWTobbe skrev:
Guuud så skönt! Då kan man alltså trycka ok på start/finish första gången, sen bara stega förbi allihop och ut ur menyn? Måste ju ha det till att funka till helgen


Ännu enklare, om du har senaste eller näst senaste mjukvaran i boxen räcker det med ett tryck på pilarna, sen hoppar tidtagningen igång av sig själv!


Hmm, när man passerar linjen i laptiming mode så blippar man bara på en piltangent, eller när man är inne i menyn för att sätta start/finish? Alltså, man trycker ok på start/finish, sen ett steg upp eller ner? Förlåt, men jag är verkligen kass på sånt här med dataprylar, så du bör nog förklara det på en femårings nivå. Vilken mjukvaruversion är det man skall ha?
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007
Inlägg: 278



Vet inte hur det är med tidigare version men med 1.044 så funkar det med piltangenterna.

Alltså, du kör fort =) trycker på en piltangent vid start/mål och sen är det klart. Men boxen måste vara i laptimer mode för att det skall fungera.

Förresten, glömde jag min tröja hos Dig igår, var nog mer an lovligt vimsig =)

_________________
Pontus Oldberg
Ring Knutstorp - 1:07.8
Sturup Raceway - 1:10.6
Mobil: 0768 582240
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



M3Carbon skrev:
Vet inte hur det är med tidigare version men med 1.044 så funkar det med piltangenterna.

Alltså, du kör fort =) trycker på en piltangent vid start/mål och sen är det klart. Men boxen måste vara i laptimer mode för att det skall fungera.

Förresten, glömde jag min tröja hos Dig igår, var nog mer an lovligt vimsig =)


Ha haa! Vilken lättnad, nu verkar det som om jag begriper mig på den också, tack för hjälpen!

Japp, hittade den igår kväll. Tar med till sturup!
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



M3Carbon skrev:
Vet inte hur det är med tidigare version men med 1.044 så funkar det med piltangenterna.

Alltså, du kör fort =) trycker på en piltangent vid start/mål och sen är det klart. Men boxen måste vara i laptimer mode för att det skall fungera.

Förresten, glömde jag min tröja hos Dig igår, var nog mer an lovligt vimsig =)


Just! Tack!!

_________________
Johan Bergin
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



M3Carbon skrev:
Vet inte hur det är med tidigare version men med 1.044 så funkar det med piltangenterna.

Alltså, du kör fort =) trycker på en piltangent vid start/mål och sen är det klart. Men boxen måste vara i laptimer mode för att det skall fungera.

Förresten, glömde jag min tröja hos Dig igår, var nog mer an lovligt vimsig =)


Testade igår på sturup, och det funkade klockrent, stort tack för tipset! thumbs up
Citera
Stefan911
Bjärred
Här sen Okt 2006
Inlägg: 50



Jag har exakt samma problem, med en helt ny performance box. Har testat att formattera om olika minneskort, testa med olika .dsf filer, men samma problem kvarstår. Ska köra på Knutstorp imorgon, det får väl bli utan splits då...

Stefan


Fredrik Larsson skrev:
Tjenna

Har lite problem med att ladda start/mål split.

Har lagt filen (DBOX.dsf) från Knutstorp på minneskortet i foldern DATA.
Men när jag tar load split visar displayen LOADING och 100%.... sen händer det inte mer....

Efter ha laddat på detta viset funkar ej start/målsplit...

Vad är fel??

_________________
Stefan Larsson
Garaget:
Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-))
Abarth 500 trofeo Assetto Corse
BMW X6 3.5D
Abarth 500 Essesse
Porsche 911 (991)
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999


Trådstartare
Stefan911 skrev:
Jag har exakt samma problem, med en helt ny performance box. Har testat att formattera om olika minneskort, testa med olika .dsf filer, men samma problem kvarstår. Ska köra på Knutstorp imorgon, det får väl bli utan splits då...

Stefan


Fredrik Larsson skrev:
Tjenna

Har lite problem med att ladda start/mål split.

Har lagt filen (DBOX.dsf) från Knutstorp på minneskortet i foldern DATA.
Men när jag tar load split visar displayen LOADING och 100%.... sen händer det inte mer....

Efter ha laddat på detta viset funkar ej start/målsplit...

Vad är fel??


Tjenna

verkar inte helt smidigt alltid men jag fick det att funka till slut....

inget nytt under solen men så här gjorde jag....
# formatera kortet
# skapa en mapp som heter DATA
# lägg knutstorps splitfil i DATA mappen och döp om den till DBOX.dsf
# gör en clear all splits på boxen
# gör en cold start
# sen gör du load splits..... på min såg jag att den tog typ en sekund eller två att gå upp till "load 100%"

# kör så det ryker=)

lycka till

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Load splits
1 besök senaste veckan (5326 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande