Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Reseberättelser
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
12 besök senaste veckan (145767 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



jaha vem blir först?

Börjar bli riktigt sugen på en smaskig reseberättelse från 2011!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005
Inlägg: 57



Jahopp, här kommer lite bilder och ord från en helg i maj på Ringen.

Under en blöt kväll på Lindenhof förra året diskuterades det här med att köra ner med bilen på kärra. En viss herr Sjöström ansåg att detta var helt onödigt, så vi tänkte att vi skulle prova att köra bilen ner den här gången. Bilen ifråga är en gammal Volvo 244 som är totalt utrensad, har bur, "sittastillstolar" samt superhårda fjädrar och stötdämpare .

Sagt och gjort, den 18:e maj åkte vi söderut. 140 mil, 15 timmar, 2 trasiga kroppar och 2 krossade psyken senare var vi framme! Nu är det gjort, aldrig mer!


(Jag är inte alls lika cool som jag ser ut i mina 59:- Pilotbågar. )


Rödby-Puttgarden, halvägs då!

Vi kom fram kl 8 på morgonen och efter en kort bensträckare och en het Red Bull(Vi hade ett gäng Red Bull låg på golvet i bilen på vägen ner, alldeles under golvet låg visst avgassystemet.) For vi bort till Lindenhof för att hämta nyckeln till huset i Müllenbach.


Landat vid Lindenhof, våran resekamrat Roberts Volvo 850 med på bilden också.


Så här ser det ut vid Renates hus i Müllenbach. Det är verkligen hög klass på rummen! 40 Euro per natt.




Nördiga locals!




"Satt inte den där fågeln där förra året också?!" Visade sig att rackarn inte består av blod och fjädrar, utan av gjutjärn...


Man bor mer eller mindre på gamla sydslingan.


Fint i Müllenbach!

Tanken var att fotografera allting med min fina iPhone 4, men den slank ur näven på mig och landade lite fel. DÖD! Så det blev inte så mycket bilder. Det fanns en till iPhone och en systemkamera i sällskapet men det är mest jag som tar bilder på allt. Men det finns några bilder till!






Dags att åka lite, inte mycket bilar. Det hängde regn i luften...


Som sedan kom ner!


Det här varvet blev vi omkörda av Narin i sin underbara Quattro alldeles innan schwalbenschwanz om jag inte missminner mig, vi höll då stadiga 70 Km/h . Det här var inget vanligt regn ska tilläggas! Det haglade också, jag var helt övertygad om att bilen skulle vara bucklig överallt! Som tur va så klarade vi oss från det.

Lite bilder på mat...


oxfilén på Pisten är riktigt bra!


Ölen däremot är värdelös, Warsteiner är inte god... Plus att nästan alla gäster känner för att laga sin egen mat på heta stenar så det bara osar värme därinne. Allmänt rörigt.


Sådär ja! Lindenhof och Bitburger är det som gäller!

Vi stod vid Adenauer Forst och tittade lite på VLN-träning(Tror jag), lite bilder på det.


Snabb BMW.


En till...


Tuff Scirocco!


Gamla Kadetter är tuffa!


oj oj oj vad den här E30:n lät kry!


Den här Touranen(?) svängde lika bra som dom riktiga tävlingsbilarna, det är tufft tycker jag...

Några bilder från insläppet...


Dom här är man ju lite svag för. Jag fick tummen upp av föraren efter jag körde om honom ganska duktigt på banan... thumbs up


Fet!


Bilderna gör inte denna rättvisa, så jäkla bred var den! Notera den taniga lilla SL 65 AMG Black som står till vänster!



Lite mer bilder på mat!



Pizza Spaghetti på Pinocchio i Adenau är värd att prova. Man ser hur djävulskt onyttig den är hehe.. Det räcker med en halv!


Schnitzeln på Lindenhof är riktigt bra och bränd ser det ut som hmm...


Bistro Zum Alten Maier i Müllenbach, jäkla god mat och beställer man en stor öl på engelska får man välja mellan en eller två liter. På bilden är det en liter, alldeles tillräckligt måste jag säga...



Bilen blev lite mer nördifierad också. Schnyyggt!

Då var det bara lite bilder från banan kvar...










Jag stod och dreglade över den här men någon Narin syntes inte till...


Peter aka dvorak, trevlig snubbe med snabb bruks-Mini.

Det var alles för denna gång. Det hade blivit mer bilder på lite mer relevanta saker om jag inte hade tappat min telefon . Vi filmade några varv med Harrys laptimer. Ett av dom visade 8.59.06 men jag tror inte det gick så fort, jag har inte kollat på hela varvet än men jag tror att det var lite satellitstrul... Målet var att komma under 9 minuter. Nåja det var kul hursomhelst, det roligaste med att åka en Volvo 240 är att ingen tror att den går "snabbt" alls men det är många som får flytta på sig! Det är även många som kommer fram och vill titta och snacka skit, vilket allltid är kul! Hörde "It's nice to see a proper car here!" för 3:de gången den här resan... Jätteroligt med sådana kommentarer!

Med detta känner jag mig färdig med Volvo och ska försöka skaffa en Bayersk bil till hösten. Hoppas vi syns där nere!

_________________
Erik Lind.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tråkigt att höra hur klena ni är som gnäller över en liten resa till paradiset

Stort tack för er berättelse, ni är en del av allt det jag saknar så ofta, jag hoppas vi ses i höst för ett par magiska dagar på banan och hos Renate!



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Da_Snake
Nora
Här sen Nov 2005
Inlägg: 103



Du åker ju bara halvvägs Johan!!

Det va en helt underbar resa med bra åkning och bilen höll ihop helt ok förutom ett lossnat motorfäste som gav Erik en onödigt spännande upplevelse när gasspjället kilade fast sig mot fjäderbensstaget..
Tiden gör inte riktigt bilen rättvisa tycker jag, avsaknaden av diff kostade sekunder i varenda sväng, motor och väghållning finns det för en klart bättre tid iaf.

Vi försöker absolut komma iväg en sväng till hösten.

_________________
Fredrik Ringhald
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Visst jag åker bara halvvägs men å andra sidan kör jag bilen 5 dagar i veckan och till alla banträffar oavsett avstånd och land, lägg sedan till att jag är en gammal skröpplig gubbe i förhållande till er valpar

Da_Snake skrev:
Du åker ju bara halvvägs Johan!!

Det va en helt underbar resa med bra åkning och bilen höll ihop helt ok.

Vi försöker absolut komma iväg en sväng till hösten.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Eftersom inte Johan har lagt in den här reseberättelsen så gör väl jag det:

http://www.sydsvenskan.se/resor/article251695/Det-grona-helvetet.html

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Att den är sedan 2007 gör ju inget men den är skriven av ett fruntimmer vilket såklart är intressant.

Sörpan skrev:
Eftersom inte Johan har lagt in den här reseberättelsen så gör väl jag det:

http://www.sydsvenskan.se/resor/article251695/Det-grona-helvetet.html

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Har tyvärr inga bilder men har precis avverkat mina två första varv i det gröna helvetet. Satan i gatan vilken bana!!! Galnare berg-och-dalbana får man ju leta efter.
Var lite blött ikväll och jag hade inte gjort läxan med att plugga in kurvorna så det blev två ganska lugna varv, men det räckte för att det skulle bli väldigt halt i vissa kurvor Ångrar däremot att jag inte pluggat in spåvalet lite bättre, hade varit mycket roligare om man kunde ge lite mer gas...
Var en hel del trafik på vägen ner men antar att det är oundvikligt en fredag eftermiddag. Tog hållet via Hannover och sen direkt in mot Köln och Bonn istället för A1 via Bremen.
Har bara sett två svenskreggade bilar, en BMW 1-serie och en cayman men destu fler schweiziska kollegor.
Kan lätt förstå att folk blir bitna av ringen iaf... blir nog ett par varv till imorgon innan resan fortsätter vidare mot Schweiz.
Hotel am Tiergarten är riktigt trevligt och fräscht för övrigt!

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Reseberättelsen flyttad hit: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=67

Sorry men tekniska begränsningar gjorde att jag var tvungen att splitta upp berättelsen.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Johan Sjöström skrev:
Jag fick också klart för mig att om någon bara spelar tysk dansbandsmusik under en hel dag så börjar du till slut nynna med, och jag som hatar den musiken.



Jag ser förväntansfullt fram mot resten av reseberättelsen. thumbs up

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
88 E32
Norge
Här sen Sep 2010
Inlägg: 181



Maxx skrev:
Johan Sjöström skrev:
Jag fick också klart för mig att om någon bara spelar tysk dansbandsmusik under en hel dag så börjar du till slut nynna med, och jag som hatar den musiken.



Jag ser förväntansfullt fram mot resten av reseberättelsen. thumbs up


Jag ochså :-)

_________________
Are Gunnar Hertzenberg Sagen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag oxå, skall bara skriva texten

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Som alltid skriver du så bra Johan! Ser med spänning fram emot dag två.

Man blir ju inte sugen eller så på att åka dit...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Johan Sjöström skrev:
Ringweekend 2011-07-08


Under resans gång blev vi klara över ett par saker runt bilen.

I farter över 240 började förardörren generera ett drygt blåsljud, detta levde vi med stundtals långa stunder.

Vid hårdkörning på svängiga krokiga autobahn-avsnitt upplevde vi riktigt underhållande sidoförflyttningar i storleksordningen en meter, fullt tillräckligt för att en ovan passagerare skulle behöva besöka en toalett och byta underkläder, själva så skrattade vi bara och tyckte det påminde om en dag på ringen.

Jag fick också klart för mig att om någon bara spelar tysk dansbandsmusik under en hel dag så börjar du till slut nynna med, och jag som hatar den musiken.


...



UNDERBART!!! Vilka pågar

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Qvisfr skrev:
Johan Sjöström skrev:
Ringweekend 2011-07-08


Under resans gång blev vi klara över ett par saker runt bilen.

I farter över 240 började förardörren generera ett drygt blåsljud, detta levde vi med stundtals långa stunder.

Vid hårdkörning på svängiga krokiga autobahn-avsnitt upplevde vi riktigt underhållande sidoförflyttningar i storleksordningen en meter, fullt tillräckligt för att en ovan passagerare skulle behöva besöka en toalett och byta underkläder, själva så skrattade vi bara och tyckte det påminde om en dag på ringen.

Jag fick också klart för mig att om någon bara spelar tysk dansbandsmusik under en hel dag så börjar du till slut nynna med, och jag som hatar den musiken.


...



UNDERBART!!! Vilka pågar


Jag hoppas du blev nöjd med din skörd av terror sms från david :-)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Då var reseberättelsen uppdaterad med dag II

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=68

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Det är så kul att läsa dina texter Johan thumbs up

Åk ner oftare!

_________________
Jens Lanvin
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tack!

Ett alternativ nog så gott är om DU åker ner och sedan printar ner lite du oxå

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jens L skrev:
Det är så kul att läsa dina texter Johan thumbs up

Läste just igenom del2. thumbs up
Håller med Jens. Kul att du skriver om dina äventyr Johan.


Sjöström skrev:
det någorlunda udda bilvalet Volvo på ringen

Jag fattar ingenting...
En lagom gasglad rejsare och en dieselvolvo rockar am ring.




_________________

Rice and shine
Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005
Inlägg: 57



Visst går det att åka hyfsat fort med en gammal Volvo men nu är det BMW som gäller ett tag! Det var jättetrevligt att träffas på Lindenhof igen! Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi kan snacka skit över en Bit igen. PS. Kleine Bit's regerar!

_________________
Erik Lind.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



LindStyling skrev:
Kleine Bit's regerar!


hahaha köpte med mig ett par kleines bit hem och även en uppsättning små glas.

typ den 28/8 åker jag ner om inget oväntat händer. Hoppas vi ses då!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
Reseberättelser
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
12 besök senaste veckan (145767 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande