Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Reseberättelser
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
12 besök senaste veckan (145767 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Dag 1 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&postdays=0&postor . . . .

Dag 2 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&postdays=0&postor . . . . En bit ner!

Dag 3 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&postdays=0&postor . . . .

Dag 4 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1874

Dag 5 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1875

Begrunda även Peors läckra analyser..

Dag 6 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1876

Dag 7 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1877

Dag 8 på ringenresan september 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1878

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



dag 6 från senaste ringenresan nerplitad https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1876

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Efter en lååång paus fick jag ihop några rader om 7:e dagen på min septemberresa 2011
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1877

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



dag 8 från senaste ringenresan nerplitad

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43711&start=1878

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Dax för 2012 första resestory
Eftersom vi har haft både regn hagel och SNÖ de två dagarna vi har varit här, så var det med lite oro som jag öppna ögonen på morgonen. Men till min förvånging så var det sol och och nästan molnfritt när jag vakna.

Det vara bara att hälla i sig kaffet och rusa ner till biljett kontoret och skaffa årets första kort. Efter lite strul på parkeringen var det bara att ge sig iväg. Som förväntat var det tomt på banan med bara någon 911 som flög förbi och några swift man fick åka slalom mellan men annars var det tomma varv.

Der är lite trist det hände inget utan bara fria varv utan trafik. Då och då åkte de gula bongard bilarna ut och hämta lite bilar, speciellt före lunch du det börja dugg lite

Efter lunch sluta regnet och det torkade upp och allt rulla på fram till half fem då det börja regna ocj dimma börja dyka på så det blev dax att ge sig för dagen.

Det var vägarbete efter karusselen men det var bra skyltat med en varning 400 m innan. Kanske har de lyssnat efter förra årets olyckor ??

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tack för att du delar med dig Franzetti! hoppas på många fler berätelser med tanken på Julklappen :-)

Vi ses den 18:e misstänker jag!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Du menar kanske den 17 ?? Om det är mars ?? Tro inte på allt i BB.
Tryckfels Nisse har tydligen varit i farten igen

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



Hej alla rejsers.

Här kommer min debut berättelse på Ringen.

Jaha ! Då har man varit i Tyskland i en vecka och tillbringat några dagar på en av världens farligaste bana "gröna helvetet".

Under dessa år man har hållit på med denna underbara men svindyra hobby så har många talat om för mig hur underbar denna bana är och att det är bara nått man måste ha upplevt. Men jag har aldrig kunnat fattat vad dom snackat om.
Jo, jag menar för att en bana skall kunna bli riktigt rolig så måste man inom en överskådlig framtid kunna lära sig banan i sin helhet.

Men hur i h-vete ska det gå till när fanskapet har nästan fler kurvor än vad alla svenska banor har tillsammans ????? dessutom har den en väldigt hög genomsnittshastighet och det i kombination med att enda alternativet förutom en smal, ojämn och helt nerklottrad asfaltremsa så är ett 1,5 meter högt stålräcke..hmmm, det är väl som att be om problem.

Man har ju ändå lyssnat på folk som med en helt överväldigad entusiasm berättat om detaljerna på denna bana och även träffat människor som hellre föredrar att åka 160mil för att i bästa fall riskera att bli ruinerad än att hålla sig i Sverige........ nått speciellt måste det ändå vara har man ju konstaterat i alla fall.

Ja, så då förra sommaren efter sisådär 2000 banmil de senaste tre åren på vanliga racingbanor mestadels i sverige, började jag ge vika för grupptrycket och började fundera på allvar att ta mig ner dit.

Tanken var från början att åka ner dit redan i höstas och hyra en bil för att känna på banan, men tyvärr hanns inte det med. Istället bestämde jag mig i vinter för att åka med på Peter och Jens banevent "Granturismo Nurburgring 2012" som enligt många är ett av de bästa Ringeneventen man kan delta i.

Så hela vintern har man sugit in så mycket information som möjligt om banan genom utfrågningar av erfarna personer, Youtube filmer till förbannelse, jag gick t.o.m och köpte en PS3 konsol inkl Gt5 och försökt att åtminstone lära mig när de går höger eller vänster.

Den 31 Mars rullade jag och farsan ner mot Tyskland. Jag hade i ärlighetens namn inga förväntningar alls inte ens att jag skulle komma hem levande ;-/.
Efter 31 timmars resa inkl en hotellnatt i Helsingborg anlände vi kl 22.30 på Söndagen till Dorint Hotell som ligger i precis anslutning till startrakan på Gp-slingan, inga sovmornar här direkt kan jag säga... wrommm... wromm kl 8:00 varje morgon. :-D

Körning började egentligen inte förens på tisdagen så vi hade en hel dag off på måndagen som vi skulle använda till att vila upp oss och bekanta oss med området.
Istället fick jag höra att det var turistkörning på Nordslingan den dagen så det var ju inget snack om vad vi skulle göra den dagen, även fast jag vet att farsan som är lite försiktig och orolig av sig hellre hade sett att vi skulle ha nöjt oss med att bara stå i depån och titta på när de andra körde.

Men jag var råladdad och självklart skulle vi ut och ta några varv.
Jag är normalt aldrig särskilt nervös inför banträffar, men den dagen var annorlunda.
Ruggigt förvirrad och med en jobbigt pirrig känsla i kroppen men ändå med stor förväntan försökte man gå igenom den vanliga checklista som gås igenom inför varje bandag, kolla oljan, hjulbultar, däcktryck, personlig utrustning, ta reda på regler, nödnummer och inhandla körpass mm.
Så nu var allt klart för premiären, i med sista ciggen och en klunk cola sen ner i bilen, på med bältena och i med ettans växel.

Brum brum full fart ut ur depån, under bron förbi Tiergarten i knappa 200km/h och upp mot T13 solen skiner och sikten är bra, Hmmm det här verkar ju lugnt än så länge, full kontroll på bilen och allt verkar som vanligt trots första körningen 2012.
Sedan en skarp aningen feldoserad vänster... Helvete vad det lutar neråt, såhär såg det inte ut på dataspelet.
Snabb lång höger som i slutet kniper åt,,,, den kunde jag iaf! rätt hög fart men håller igen lite trots att jag vet att man kan ligga i rätt hårt där. Nu börjar det som överaskade mig mest. Pang, pang hopp och studs, ratten rycker och sliter nått grönjävligt, bilen spårar kraftigt på sina ställen, shit det här kommer bli en jobbig resa.
Vänster, höger, vänster, höger och vänster genom Hatzenbach. Kommer ner till Hocheichen's långsamma höger och en svag skymd vänster, jag vet innan jag ser nått att nu kommer det gå fort nerför mot Quiddelbacher Höhe. Bara ett litet problem när jag far ner på 5ans växel i runda 180km/t... hur ska jag få i 6an, jag har egentligen ingen lust att släppa ratten, det studsar o far alldeles för mycket. Tar ett stenhårt grepp om ratten med vänster hand släpper höger hand och gör nog min snabbaste växling någonsin pang 6an i..pust.
Upp över krönet igenom Quiddelbacher och vidare mot Flugplatz, ner mot Schwedenkreuz med plattan i botten, -shit vad snabb den här banan är, tänker jag även fast jag håller igen endel. När jag börjar närma mig nästa backkrön strax innan Schwdenkreuz i 200km/t, känner en viss osäkerhet hur det ser ut bakom backkrönet och släpper gasen påtagligt ända ner till 150/140.

Nu kommer hittills det värsta jag varit med om, plattan i botten ut ur Aremberg och ner mot en vansinnigt brant nerförsbacke som leder till Fuchsröhre. Nästa full gas vänster höger vänster, räcket är nära och jag vågar inte trycka på så himla mycket mer nu (170-180km/t) för asfalten är oerhört ojämn och bilen spårar nått helt otroligt, rullar (170) ner för resterande Fuchsröhre.
Pust. efter kompressionen och den extremt branta uppförsbacken och snabb skymd vänster så känns allt mycket bättre, jämnare asfalt plus att jag känner igen mig igen.

Nu går det i stort sett ständigt nerför och allt känns bra, förhållandevist bra flyt för att vara första varvet. Anländer ner mot byn efter Wehrseifen och sen en kort men brant uppförsbacke mitt i en högersväng, ooops.. aningen hjulspinn och bakhjulsläpp i utgången av Exmuhle.
Full gas, bra sikt, slät asfalt och nerförsbacken igen. Anar en svag vänster längre ner, släpper gasen touchar bromsen för en halv sekund, på med stödgas och svänger in i kurvan... áha en kort rakstäcka igen brum brum och sen en hård inbromsning in i Bergwerk , sen apex, full gas igen och brant uppför en kort stund sen flackar det ut igen och fotsätter med en svag, lång, hackig vänster med dålig sikt och spårig/ojämn asfalt mer än 180/190 vågar jag mig inte på för tillfället... Willkommen in der Hölle igen.

Kesselchen och klostertal som egentligen nästan är ett enda långt fullgas parti men som jag nöjer mig med att ta i 180km/t som senare avslutas med en hård inbromsning och en nästa 180gr högerkurva med grymt bra grepp i.
Uppför en kort brant backe upp mot Karusellen väl där slänger jag mig in i bankningen.....

HEEEEEELVETE, jag tror hela bilen skall ramla ihop i varenda minsta beståndsdel inkl min armar, shit det här var det värsta jag har varit med om, jag måste nog in i depån och kolla om det finns någon skruv på bilen som fortfarande sitter fast.
Fullfart upp igen, nu kommer vi in i ett parti som jag tror passar Atomen bättre, betydligt lägre medelhastighet med kurvor hela tiden.
Problemet nu är den lokala kuperingen, det går snabbt upp och ner hela tiden under korta sträckor, skymda backkrön och kurvor är mer regel än undantag här.
Wippermann, Eschbach.. lång svår vänster med dåligt fäste och brant nerför, ner mot en skarp höger.

Oooops !! nu gäller det att inte åka av och sätta bilen i räcket, för bakom staketet står det ett 50-tal blodtörstiga åskådare och bara väntar på att med blixtens fart gör dig till Youtube-kändis med sina Iphones.
Höger och uppåt in i Brunnchen och det fortsätter med skymda backkrön men nu med lite högre tempo som bara eskalerar och slutar egentligen med ett fullfarts parti vid Pflanzgarten. (dock inte jag vid tillfället).

Sen avslutas skräckresan med ännu en mördande betongbankad idiotvänster.
De resterande vänster kurvorna var ganska lugna och sköna innan man kommer ut på den vansinnigt långa raksträckan där man näppeligen ser slutet på den trots klar sickt.

Väl inne i depån får jag uppleva ett nästa drogat tillstånd, jag sitter kvar i bilen ett tag och undrar vad det var som hände och vart tog all kraft vägen? Armarna är som spagetti, nacken värker och ytliga lokala smärtor i ryggen särskilt höger skuldra, Fan har jag åkt på spö eller?

Men nu förstår jag alla ni som har försökt att övertyga mig om denna drog kallad Nurburgring Nordschleife.

Här har ni ett filmklipp från mitt elfte varv.

http://youtu.be/Ed4qiXT5Bnk

Vi syns snart i depån igen.

// Fredrik

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Scarface75 skrev:

Väl inne i depån får jag uppleva ett nästa drogat tillstånd, jag sitter kvar i bilen ett tag och undrar vad det var som hände och vart tog all kraft vägen? Armarna är som spagetti, nacken värker och ytliga lokala smärtor i ryggen särskilt höger skuldra, Fan har jag åkt på spö eller?



// Fredrik


thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Bra skrivet Fredrik, skön inlevelse!

Det är sannerligen ett dyrt gift...

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



jepp visst är det dyrt men Arielen skall ju njutas på ställen som detta även om jag uppfattar den som något nervös? Eller är det vikt/effekt som gör detta?


Berättelsen håller iallafall mkt god kvalitet och folk som inte blir sugna måtte sakna en gen eller två...
Jag saknar inte dom generna jag lovar!

Välkommen i fördärvet!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

En härlig och medryckande beskrivning från hjärtat.
TACK.
Det får en att komma sin egen första gången på ringen.
En upplevelse som man tyvärr aldrig kan få tillbaka

Nu är man ju förstörd och även om man ökar dosen så finns det inget som slår första gången

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Andreas S
Göteborgstrakten
Här sen Aug 2006
Inlägg: 21



Fett bra beskrivning!

Var nere nu i Påsk också och klådde mitt mål på 8:30 i trafik med råge. 13 varv totalt varav 4 med mer attack.

8:28
8:24
8:07

Och till sist 8:05 med trafik och en gulflagg.

Svinnöjd

_________________
Andreas Sjöström
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Är detta heltidsvarv ni mätt BTG på? Vad motsvarar det på ett vanligt TF varv tro? Borde ju ge en del positiv effekt på tiden att mata förbi Bridge i 250 bloss eller kanske 400 som vissa

oavsett vilket så är det sjukt bra tider, vad var det för bil?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



Tack för den goda responsen.

Trots att min ariel är turbo-bestyckad med 400hk så är detta konstigt nog inget problem...... på bana alltså.
Balansen och greppet i asfalten och däcken är var gudomligt. Anledning till framför allt att bilen spårar på snabba rakstäckor med ojämn asfalt är enligt min tes att jag har relativt extrema cambervinklar och kanske inte perfekta toe-intälningar i framför allt bak.
När jag åker rakt fram så har jag en kontakbredd mot asfalten på ca 25-30mm så blir styrbarheten aningen för kraftig.
Som ni ser på filmklippet så är inte problemet lika stort som i berättelsen och det beror inte på att jag har spetsat sannigen i texten utan att jag hade en 90kg passagerare som gjorde problemet väldigt mkt mer påtagligt/läskigt.
Sitter man ensam är problemet betydligt mindre kanske tom helt raderat.

Varvet på filmen är ett 7:59 varv, senare samma dag satte jag 7:51 och 7:55, vilket iaf jag är nöjd med även fast jag vet att jag borde kunna sätt betydligt bättre tider med den bilen i framtiden.

Det var nån som trodde att min ariel har potentsial på under 7:30 tider. Vad tror ni om ni får gissa.

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
Slippy
Gbg
Här sen Jan 2011
Inlägg: 20



Så var oskulden äntligen borta!


Vaknade ca 08:00 den 2:e Maj full av förväntan, kikade ut genom fönstret och såg det värsta ösregnet på jag sett i Luxemburg på två år. Efter en stressig halvdag på jobbet så tittade solen äntligen fram, dock så drog sig samma vädersystem från Luxemburg mot ringen, så med lite tur skulle det kunna torka upp. Så vi beslöt oss för att åka, annars blir det aldrig av.

Det ca 132km från Lux till ringen, när vi hade ca 25km kvar så hade vi kommit ifatt vädersystemet som välkomnade mig vid morgonstunden...

Vi hade bokat en Clio sport cup på rentracecar.de då det skulle vara en bra nybörjarbil och vi var båda helt gröna. Väl det är inne träffade vi en trevlig kille som hjälpte oss med pappersarbete på svenska. Bilen skulle stå redo om ca 45min då vi var lite tidiga, så vi stack ner till startområdet och kikade lite.

Nu sken solen och det började ryka från marken, kanske skulle det hinna torka upp ändå. Vi hade införskaffat ett "kvällspaket" som innefattade 4 varv. Men som slipad försäljare skickade han med ett kort med 9 varv på. Efter att ha lottat vem som fick beslutanderätt där jag vann och bestämde att Johan skulle börja köra.

17:03 öppnade banan ungefär då förstod vi att vi stod på fel plats på parkeringen precis bredvid infarten istället för bakom fiket. Tack vare regnet så var det ont om skrevraketer vilket kändes skönt. Det var totalt 10 bilar som stod och väntade, inte ens i kö utan parkerade. Fem utav dessa var japaner som hade hyrt från samma firma som oss, kom i en minibuss och plockade ut 5st Scirocco, kul koncept. Vi tänkte att vi inte kunde åka ut först så vi väntade en stund.

Vi beslutade att vi skulle ta det väldigt lugnt, dels för vi var helt gröna och dels för att stora delar av banan var blöt(samt att vi inte hittar alls på banan). Det gick bra i ungefär 30s då två utav japanerna körde för långsamt så Johan var "tvungen" att passera i tredje kurvan efter bron. En tanke som slog mig som passagerare varje gång Johan började köra (vi bytte förare efter varje varv) vad läskigt det är att åka med. Det gick dock över efter det första två minuterna varje gång, konstigt. Tillbaka till första varvet det var ju blött på banan och vid Hocheichen höll bilen på att kana av, det var snorhalt i högerkurvan innan "rakan". Därefter gick det ganska bra fram till högerkurvan efter Schwedenkreuz som jag tycker är läskig både som passagerare och förare. I Fuchsröhre var det en bil svart Focus ST som snurrade framför oss, och lade lera på hela början på uppförsbacken, där var förövrigt banan våt hela kvällen i kombination med leran, som dom inte fick bort, så var det inte stället man höll 200 igenom, max 140 noterade jag(här finns tid att hämta ). Den vänster kurvan som kniper åt på slutet i Adenauer Forst var nog den kurvan vi såg flest missar i bla en Lexus ISF som var uppe på gräset " det hjälper inte med 400hk om man inte hittar". Sen gick det ganska bra fram till kurvan vid 7:38 i Ariel videon här ovan, oklart var den heter, där var det snorhalt och en annars sorts asfalt. Där gled vi nog hela bredden på banan i sidled, det var som att köra på is, innan greppet infann sig igen. Nu hade i varje fall det torkat upp lite på bana och vi noterade Johans/vår första tid på 11:42:xx !(stannar man klockan under skylten som korsar banan ?) Yes vi klarade och osannolikt var kul det var.

Nu var det äntligen dags för mitt första varv banan hade nästan torkat upp, det var ett vägarbete på banan vid efter bron och där fick man hålla 30km/h fram till att det började klättra uppåt igen. Jag började ganska bra tyckte jag lite mer aggressivt än Johan dock så gjorde jag samma misstag i Hocheichen trotts att jag tyckte jag körde ganska sakta blev det som att komma in på is igen. Höll ganska bra fart fram till Fuchsröhre där jag inte vågar hålla fullt som "alla" gör dels för leran och det våta underlaget samt att en "local" hade precis snurrat där varvet innan, jag är nog lite feg där.
Det kändes att det gick mycket snabbare detta varvet än första bla annat så vågade jag gasa lite mer uppför i den långa stigningen som slutar med några småkurvor innan Karsusellen. Körde på tvån genom den nöjes attraktionen men tänkte att det borde kanske gå bättre på 3:an. Väl i mål noterades tiden 10:35:xx. Jag var nu helt genomsvett och det var läge att bara köra i T-shirt, ac:n stod på 15 grader. Det var bara att gå ut dricka lite vatten och byta förare och bara köra ut när man var klar inte någon kö alls.

Johan noterade detta varvet på 10:14:xx
Mitt andra varv var 9:47:xx
Johans 9:44:xx

Ganska effektivt att köra vart annat varv man får både vila lite lugna ner sig samt se banan en gång till, kan stark rekommenderas.

Mitt nästa varv var på 9:32:xx och man började lära sig att 2:an kanske inte var optimal i alla lägen några kurvor kunde man ta på 3:an och fullt även 4:an ibland.

Johans fjärde varv 9:37:XX

Sista varvet var det nästan torrt och jag började få ett bättre lugn i körningen men bromsade fortfarande innan Crestet på Quiddelbacher Höhe vilket kanske inte behövs bromsas alls på ev efter Crestet? höll nog 3:an igenom där i slutet inte 2:an som vi båda körde på i början. I Fuchsröhre gick det inte heller fort(här finns tid att hämta). Tror jag noterade en mellantid på 06:10 vid ingången till Karusellen. Sluttiden blev 09:15:60 ! vilket jag är jättenöjd med. Då jag aldrig kört någon bil på bana eller hittade på Ringen.

Men detta gift har ju fastnat på ryggmärgen nu måste det blir fler varv snart, Nian måste dödas . Så nu letar man Baguette bil gärna Clio rs eller Meagne rs i kombination med årskort kan bli riktigt kul, mindre kul att sälja in detta till tjejen 1.5mån innan Bröllopet, kanske skippa Thailand och köra på Nurburg 2v, romantiskt
Noterade att det är ganska effektivt att gå igenom körningen på papper efteråt har ju Sport Autos Nordschleife line för Bmw M3 på 28 sidor (kan mailas, skicka pm) och kombinera detta med denna Film: Rent4ring Stage 2+ Swift 8.38BTG   så ser man var man körde sakta och var man kan hämta in tid, vägarbetet i början gjorde ju inte tiden bättre.


Inte min sista gång här!

/Carl

_________________
C a r l F j a l l m a n

Varv på Ns: 7
BTG 8:56:60 (Golf Gti V)
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Härligt Carl!

Ett underbart gift

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

I valet mellan en Clio (200) och en Megane RS så kan du börja med en Clio och när du kör 8:30 så kan du byta till en Megane

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Slippy
Gbg
Här sen Jan 2011
Inlägg: 20



LUX skrev:
I valet mellan en Clio (200) och en Megane RS så kan du börja med en Clio och när du kör 8:30 så kan du byta till en Megane


Hehe, ja det skall bli spännande och ser hur lång tid det tar att förbättra sig 45 sekunder . Ska nog hyra Clio:n 4 varv till i början på Juni, innan jag bestämmer mig.
Hör av dig om du vill visa idealspåret

_________________
C a r l F j a l l m a n

Varv på Ns: 7
BTG 8:56:60 (Golf Gti V)
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Jaha då var man på plats igen, vädret är varmt (tja bättre än i mars)ölen är kall och banan är tom

Men ibland kan man undra vad vi hållet på med. Efter att ha sutit inklämd i en plåttub på 10000m höjd, väntad på väskorna i vad som känt som3 timmar, med ena ögat på klockan man vet ju när ringen öppnar. Sedan fått en hyrbil som " som är helt utan repor som ny". Men såg mera ut som en ringen hyrbil eft ngn har varit tvungen att betala HELA självrisken när de har åkt bongard taxi hem.

Sen ska man köra in tappad tid med nämde hyrbil med 24,5 hk, jo jag tog den billigaste, det blir panameran nästa ggn.


Men men men 300 meter efter konerna så har man glömt allt ....full fart framåt( enligt sjöström så är det ca 30 kmh ) hinner tom få i femman hoppa på bromsen och sen vrida vilt på ratten. Håll åt höger efter flugplatz för en låg flygande porsche, en vit med ZZZZ på skylten. Jag hoppas han vaknar snart där fram brukar man bromska, MMMM.

På nästa varv har jag redan lovat migsjälv att jag ska flytta hit...
Och fyra varv senare lyser den gula lilla lampa som sägar att bilen vill ha påtår, men jag tanka just ...

Jaha nu är det dax att bästäma sig grillhaxe eller se dimman vid Lytzen......
Och försöka glömma att jag hade lovat att jobba imorgon när jag ändå var i tyskland....


varning texten kan innehåll viss ironi

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



bara forttsätta och mata på, det där var väl bara förrätten, nu vill jag ha huvudrätten!

Jag vet inte om du glömde släppa handbromsen eller nåt sist vi köre gemensamt?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
Reseberättelser
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
12 besök senaste veckan (145767 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande