Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-08-10 Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
7 besök senaste veckan (18132 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Jonas Jonsson skrev:
Trevlig personl även om vår dag kunde varit bättre. Först en skitslang som spruckit för bränslet. 20 år gamla Opelorginalslangar håller men inte den som följde med en ny bränsletrycksregulator i våras

Sen om den lilla smällen. Gissar det var runt 70-80 km/h när jag slog i räcket. Länkarmen är nog lite sned, spindelleden (20 år gammal hehe) är sned, styrstaget vänstersida är snett och kanske Lacken skiter vi i som ni säkert förstår. I morrn ska jag riva ner hjulupphängningen och se vad som är fel på. Om bara rambenet och fjäderbenet klarat sig ska jag köpa champagne

Tack för snabb service och hoppas det inte tog så mycket bantid. Jag mår bra och ska mecka kadett imorrn


Vad hände egentligen? Jag hörde bara smällen, verkar lite udda att gå av åt det hållet.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 707



Jag kan bara instämma i kören och säga att det var en roligt dag, regn är bra för träning av spårval!
Tack för en bra dag!

Jonas, Riktigt tråkigt med kadetten, hoppas det inte är så allvarligt. Jag vill ju jaga dig den 7/9

_________________
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Kan bara hålla med alla föregående talare! Grymt kul!

Fastän jag haft 931an några år nu så var det första gången jag körde den i väta och det gick ju riktigt bra! Den var rätt snäll att köra i vätan bara man planerade för att all effekt kommer samtidigt vid 3500rpm... hade några spännande ögonblick vid utgången på start och målrakan men inget större bara några småsläpp när man försökte ligga på mer på gasen än vad däcken och underlaget tillät.

Håller också med om att R888 verkar gå riktigt bra i regn!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
joakimka
Rimforsa
Här sen Aug 2008
Inlägg: 12



Håller med om att regnet inte hindrade det från att bli riktigt skoj, och jag körde inte ens.

Här är lite bilder från dagen. Jag har en hel del till, men resten får vänta till imorgon....


































_________________
Joakim Karlsson
=============
Saab TURBO
Skoda TURBO
Golf GTI

http://vw.gtiklubben.nu/
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



2fast4u skrev:
Det var riktigt kul, satte ett par bra varvtider som jag var nöjd med tills jag fick höra vad Mattias gjorde för varvtider med sin STCC. Hmmm ... får nog ta och jacka kolven lite eller nåt. Det här kan man ju inte tåla.

Stor thumbs up till LMS som släpade dit Mattias Andersson förresten. Riktigt kul att åka med honom och se hur han kör.


Ja det var kul att se hur fort man kan köra med 3 passagerare på en våt bana med en Alfa, man ju inte säga att Mattias fegkörde direkt. Ca 120 genom chikanen tyckte i alla fall jag var friskt satsat! thumbs up Ändå är jag övertygad om att han körde med marginal för att ingenting skulle hända... thumbs up thumbs up

Vi kom igång lite senare med körningen eftersom det tog lite längre tid än vi tänkt att gå banan, men vi drog ju över lika mycket på slutet av dagen så att det skulle gå jämnt upp. Hoppas ni fick ungefär så mycket åktid som ni hoppats, såg att det var många som körde vartannat pass, i alla fall i slutet av dagen.

Mvh

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



patand skrev:
Kan bara hålla med alla föregående talare! Grymt kul!


Den lilla fighten vi hade var nästan dagens höjdpunkt för mig! Alltid skoj att duellera lite, även om jag nu hade hjälp av vädret och lite mer effekt kanske, på torrt hänger jag inte med än
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



Tackar Rikard och LMS-gänget för ett bra arrengemang (och jag behövde verkligen träna att köra på blött med nuvarande chassi setup thumbs up )!!

Kul att åka med Mattias i Alfan - bra attack och tips på spårval

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Chuckyyy
Linköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 13



Här kommer ett par bilder från mig, fick väldigt många av mina bilder brusiga och suddiga (tror att jag inte kan inställningarna ännu )





















Risken finns att jag har din bil på bild också, så fråga ska kan jag kolla, jag tog en hel del bilder men som sagt, många vart brusiga och suddiga..

//Anders som tyvärr inte kunde köra

_________________
Anders Mellberg
Honda Accord Type-R
Subaru Impreza Sti Type-R V-limited -99
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Det verkar vara en knixig och rolig bana Sviestad thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Inga bilder på mina röda audi?

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Chuckyyy
Linköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 13



trocade skrev:
Inga bilder på mina röda audi?


Du som körde röda s4:a kombin?
Ska leta igenom och kolla!

//Anders

_________________
Anders Mellberg
Honda Accord Type-R
Subaru Impreza Sti Type-R V-limited -99
Citera
calypsobj
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



Eller på den röda speedstern som är längst till vänster i tidigare bild?

_________________
Benny Johansson

**************
Opel Speedster 2.2
Citera
Chuckyyy
Linköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 13



Tyvärr är dom bilderna i kategorin "brus"





//Anders

_________________
Anders Mellberg
Honda Accord Type-R
Subaru Impreza Sti Type-R V-limited -99
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Fina bilder thumbs up Har du några ytterligare på min Clio i din brus mapp? Det är den längst ned i din tidigare bildserie.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Tack tack, jag har sett värre bilder sådana tagna av mig t.ex hehe

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Chuckyyy
Linköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 13



Dignell skrev:
Fina bilder thumbs up Har du några ytterligare på min Clio i din brus mapp? Det är den längst ned i din tidigare bildserie.


Jag ska kolla igenom!
Visst är det mårten dignell ifrån vikingstad!?

_________________
Anders Mellberg
Honda Accord Type-R
Subaru Impreza Sti Type-R V-limited -99
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Johan Östensson skrev:
patand skrev:
Kan bara hålla med alla föregående talare! Grymt kul!


Den lilla fighten vi hade var nästan dagens höjdpunkt för mig! Alltid skoj att duellera lite, även om jag nu hade hjälp av vädret och lite mer effekt kanske, på torrt hänger jag inte med än


Ja det var riktigt kul! thumbs up Lite irriterande bara att man inte lyckas hänga av en standard japsbil med en Porsche...

Kul att vi båda konstaterade att R888 går bra i regn både vid framhjulsdrift och bakhjulsdrift, kändes som vi körde ifrån de flesta andra på banan under vår duell.

Efter den här dagen så är det ju nästan så att man längtar efter att få köra i vått igen med bilen, jag tyckte det var kanonkul!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Chuckyyy skrev:
Risken finns att jag har din bil på bild också, så fråga ska kan jag kolla, jag tog en hel del bilder men som sagt, många vart brusiga och suddiga..


Någon bild på en silverfärgad 924 Turbo? Förstår om det bara blev suddiga bilder på den iof, det är ju svårt att få skärpa på något som rör sig så oerhört fort...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Chuckyyy skrev:
Dignell skrev:
Fina bilder thumbs up Har du några ytterligare på min Clio i din brus mapp? Det är den längst ned i din tidigare bildserie.


Jag ska kolla igenom!
Visst är det mårten dignell ifrån vikingstad!?


Jo

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
NeTMoT
Linköping
Här sen Aug 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Det var en trevlig dag på Sviestad. Första gången man provar på banåka över huvud taget, hoppas jag inte var i vägen för mycket. Jag fick blodad tand iaf och sitter nu o glor på andra däck då mina vanliga greppade rätt så värdelöst.
Blev det några bilder på min S40 förresten?

//Danne

_________________
Daniel Haraldsson
Citera
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004
Inlägg: 227



Kolla om du har bilder på min släde en svart fyrdörrars bmw

_________________
Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
Citera
Eftersnack
2008-08-10 Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
7 besök senaste veckan (18132 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande