Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
iRacing
<<   1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (69744 totalt)
Franz Brink
Kungsbacka
Här sen Okt 2008
Inlägg: 8



Hej Fredric,

Där är jag Frans Brink och har lagt dig i min friendslista.
I rFactor är jag en av gubbarna i legends-league.com dit du är välkommen.

mvh

fb

_________________
Franz Brink
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Har lite tid över idag och fick ett sug efter att testa iracing, sagt som gjort allt laddades ner och installerades.
Här dyker dock ett problem upp, när jag skall starta spelet kommer "could not connect to server" upp.

Har testat allt jag kan komma på för att få det att funka men icke..

Någon som har några tips här kanske? Börjar tröttna..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Nu finns ett gratiserbjudande för de som är sugna på att testa iRacing.

Personligen så anser jag att ingen annan sim klår körkänslan i iRacing.

http://timwheatley.org/www/2009/09/03/its-been-a-while-want-a-free-ira . . . .

Citat:
The first, aimed primarily at Papyrus simulation users who are still running Grand Prix Legends, includes a free first month, the Skip Barber Formula 2000, Virginia International Raceway and of course, the basic content normally included with a 1-month subscription (Pontiac Solstice, Legends Ford `34 Coupe, SCCA Spec Racer Ford, Lanier National Speedway, Lime Rock Park, oxford Plains Speedway, Summit Point Raceway, South Boston Speedway, Lowe's Motor Speedway and Mazda Raceway Laguna Seca).

So, why did I choose the Skip Barber Formula 2000? Because it's a lot of fun and out of all the iRacing cars it drives the most like a car from Grand Prix Legends. You can also reach a Rookie 4.0 license within a few hours of membership and this will allow you to drive this car in official races.

Why did I choose Virginia International Raceway? This track is like a cross between Spa-Francorchamps and the Nurburgring in Grand Prix Legends. This track needs to be tamed and it can give you that sense of exhilaration and achievement which you until now believed could only be gotten after lapping the `ring. It's also a very important track for your career within iRacing (it is used all the way up the ladder) and comes with seven (yes, seven) track configurations.

Any Tips? Yes. The SB2000 is a school car, it is supposed to be driven in a technically correct manner. You need to either be on the throttle or brake at all times to keep it stable; If you lift off the throttle completely in the middle of a turn, it will likely spin out on you for example. Think about where the weight of the car is moving to, be smooth and try to keep even a little bit of throttle down in each turn to keep weight in the rear.

To claim your free first month new account `SB2000+VIR' version, go here, use promo code: PR-GPL


Citat:
The second promo code allows Papyrus simulation users who are still running any of the NASCAR Racing simulations a free first month, the Chevy Monte-Carlo SS late model, Martinsville Speedway and of course, the basic content normally included with a 1-month subscription (Pontiac Solstice, Legends Ford `34 Coupe, SCCA Spec Racer Ford, Lanier National Speedway, Lime Rock Park, oxford Plains Speedway, Summit Point Raceway, South Boston Speedway, Lowe's Motor Speedway and Mazda Raceway Laguna Seca).

So, why did I choose the Chevy Monte-Carlo SS? Because it's a lot of fun. Secondly, because it's a lot of fun (and I do know I said it twice). This is my favorite stock car. It doesn't require you to be so precise and you can drive this car the way you want to drive it - and it rewards you every way. I drive this car with what I call `happy hands', as I am constantly working the wheel and the feel the car gives is just superb. This car will show you just how far things have come since NASCAR Racing 2003 Season. You can also reach a Rookie 4.0 license within a few hours of membership and this will allow you to drive this car in official races.

Why did I choose Martinsville Speedway? because who could say no to this paperclip-shaped beauty? It produces close side-by-side and bumper to nose racing every time. This track is one of the few tracks on the late model schedule in iRacing that isn't already given to you with the basic subscription, and although my favorite track on the schedule is Concord (a three-turn oval) I thought it better to give you Martinsville Speedway, which is used later in your iRacing career all the way up the ladder.

Any Tips? The late model, as I said before, is very driveable. The best way to drive it technically will be as smooth as possible, but the car easily accepts being sideways and has enough feeling to allow you time to recover it. Many say the late model series in iRacing provides the best quality racing available.

To claim your free first month new account `LM+Marty' version, go here, use promo code: PR-NR2003


Citat:

How the subscription works/things you need to know:

The promotion code creates a new account. Therefore, this cannot be used to add content to an existing account in any way.

A credit/debit card or Paypal account is required and will be needed to access the trial.

This is a free first month. You can cancel payment for the second (and onwards) months at any time. When logged into the members Web site, go to the My Account link, click cancel and cancel again. Regular monthly billing is $19 per month.

Some credit/debit cards (especially European banks) will not accept a $0 transaction. To get around this, we sometimes request $1 - which will show as pending, but this $1 will drop back into your account and will not be taken.

You can switch your trial to a 3-month, 6-month or 1-year subscription at any time. Go to the My Account link on the members Web site and renew the account. Any amount of time you purchase will be added to the time remaining on your trial.

If you buy any additional content on the trial account, but do not wish to continue the trial after the first month, the additional content will be waiting for you to re-subscribe at a later date along with all your racing stats and license.

At the moment there is no end-date for this promotion. But one is set in the system for 31st December, 2009.


Glöm inte att kryssa ur automatisk förnyelse av abonnemanget i kontoinställningar så ni inte råkar betala för en månad till om ni inte gillar det.

_________________
Martin Öberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Tobias H skrev:
Har lite tid över idag och fick ett sug efter att testa iracing, sagt som gjort allt laddades ner och installerades.
Här dyker dock ett problem upp, när jag skall starta spelet kommer "could not connect to server" upp.

Har testat allt jag kan komma på för att få det att funka men icke..

Någon som har några tips här kanske? Börjar tröttna..


Fick du någon lösning på dina problem?

_________________
Martin Öberg
Citera
johhha
Göteborg
Här sen Maj 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hur är detta spel egentligen? ingen skrivit om det på ett år...

Är det ättre än GTR, rFactor...? (om man bortser från kostnaden)

_________________
Johan Carlsson
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



johhha skrev:
Hur är detta spel egentligen? ingen skrivit om det på ett år...

Är det ättre än GTR, rFactor...? (om man bortser från kostnaden)

Det är inget spel, utan en simulator.

Seriöst; det är ungefär det som är skillnaden. Körkänslan, detaljrikedomen i banan (material, skarvar, ojämnheter osv) och allt sådant är på en helt annan nivå i iRacing. Känslan i ratten (med G25 iaf) är direkt jämförbar med den jag har i Westfielden med jämförbara biltyper, och det har jag inte upplevt att man får med något annat hittills.

Vad beträffar racing, struktur, community och sådant kan jag (fortfarande...) inte uttala mig så mycket, eftersom jag knappt kommit mig för att köra något i sim det senaste året...

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 250



olofson skrev:
johhha skrev:
Hur är detta spel egentligen? ingen skrivit om det på ett år...

Är det ättre än GTR, rFactor...? (om man bortser från kostnaden)

Det är inget spel, utan en simulator.

Seriöst; det är ungefär det som är skillnaden. Körkänslan, detaljrikedomen i banan (material, skarvar, ojämnheter osv) och allt sådant är på en helt annan nivå i iRacing. Känslan i ratten (med G25 iaf) är direkt jämförbar med den jag har i Westfielden med jämförbara biltyper, och det har jag inte upplevt att man får med något annat hittills.

Vad beträffar racing, struktur, community och sådant kan jag (fortfarande...) inte uttala mig så mycket, eftersom jag knappt kommit mig för att köra något i sim det senaste året...


Kan bara hålla med om känslan och banorna, helt fantastiskt.

Skillanden från GTR, LFS, rFactor osv är möjligheterna till spontanrejs (tycker jag). iRacing måste du invänta ett race, och dom kanske går en gång per timma, missar du det racet får du vänta en timma igen osv. Då jag inte kan "boka" en timma hemma passar rF eller LFS bättre då jag bara kan hoppa in i ett race och köra.

Sen kostnaden, men kvalite kostar ju som bekant

_________________
Magnus Hagström
Ford Focus ST 2016
Volvo V60 T6 Polestar
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Mja, så väldigt långt borta tror jag inte det är iaf... Vi har ju hårdvara och grafikmotorer som pumpar ofattbara datamängder, och det går ju att överföra till andra sorters signaler - t ex tryck, temperatur och annat. Rörliga plattformar och liknande har ju funnits länge, och i princip borde man kunna bygga en "svävande" dräkt som kombinerar allt detta med en hjälm med ljud och bild i 3D.

Alternativt skickar man informationen mer eller mindre rakt in i hjärnan, men det ligger nog en bra bit fram i tiden innan det blir någon användbar kvalitet på det.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Fredric Morenius
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 31


Trådstartare
Har hänt lite sen 2008...

http://www.youtube.com/watch?v=9VtYujznieA&feature=feedu

Rekommenderas varmt. Finns riktigt prisvärda starterbjudanden, kolla http://www.iracing.com/
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



vet någon om de kommer ut några bilspel ut till dayprn iår?? vet att f1 2011 kommer ut, men vilka mer?? gtr 3 kanske??

_________________
Linus Siven
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Är de iRacing som gäller om man vill testa lite simracing nu igen efter några års uppehåll?

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Viktor Pousette skrev:
Är de iRacing som gäller om man vill testa lite simracing nu igen efter några års uppehåll?


Min åsikt är som följer:

- RACE07 (med Retro Expansion, STCC2 mm) är ett billigt och tycker jag hyffsat spel att köra om man vill börja köra igen. Massor av banor o moddar finns helt gratis. Det finns också en hel del ligor att köra.

- rFactor2: Om man vill se lite vad de närmsta 2-3 årens stora spel kommer se ut. Dock ännu inte ett färdigt spel.

- iRacing: Väldigt realistiskt och underbara bilar och banor! Fysiken är väldigt bra och det finns många ligor med bra motstånd. Dock så är det ett spel som kostar lite! Skaffar man ettårsvarianten kostar det cirka 60 kr/månad. Förutom de bilar o banor som finns med i grundabonnemanget kostar extra bilar o banor strax under 100-lappen stycket.

Kul att se dig här förresten Viktor!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Tack för infon Niklas!

Jag tror nog ändå jag ska testa iRacing, de verkar ha tagit de hela till nästa nivå, me like
Såg att de hade något erbjudande att man fick 3 månader för samma pris som 1 så då känns de okej tycker jag.

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 409



jag gav mig oxå på att testa iracing...
änsålänge är jag nöjd men finns ju en del "idioter" som inte använder backspegel så har ju petat av 6-7 stycken men men racing är ju alltid racing och då får man räkna med plåtskramel

Har inte köpt till nåt men måste heltklart fixa:
Spa
Oulton park
Brands Hatch
Zandvoort
+
Lotus 79
och någon annan rolig bil

_________________
Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Volvo V70 SSK Klass 3
Tidigare Racingbil: Renault 5 TS Gr2
Tidigare Racingbil: Volvo 855
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Ingen som kör iracing

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 577



Michael Bäck skrev:
Ingen som kör iracing


Jag kör lite!

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Jag sitter helt fast i iRacing-beroendet

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 409



När det började skrivas igår vart jag sugen igen så tog en månad (körde ett år förr)

Körde ett MX5 Cup race på Laguna Seca och vart skitförvirrad... Greppet var ju noll och ingenting och vid sladd så var det ju bara att släppa för man snurrade i vilket fall som helst...

Det märks oxå att jag saknar min G27a...

_________________
Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Volvo V70 SSK Klass 3
Tidigare Racingbil: Renault 5 TS Gr2
Tidigare Racingbil: Volvo 855
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



MathiasLBR skrev:
Jag sitter helt fast i iRacing-beroendet


Kul
Just nu kör grabben mest vanliga banor & jag kör lite ovalracing
Fast vi har just kommit igång så det är mazdan som gäller

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 409



Nya favvobilen i Iracing: Legendscup bilen!!!!

Så jäkla rolig och det var gott fält....

28 startande på Lime rock
Kvalade 6a
3 efter första varvet
tappar till 5a
Bromsar om upp på 4e
Bilen framför styr in i mig så jag snurrar och det blir en T-bone så depåbesök var ett faktum...
Bröt efter 7 körda varv då bakvagnen släppte ut på rakan så dundra i muren i 80 MPH

Kom ändå in på en hedersvärd 17e då närmaste bil var 4 varv efter... :P

_________________
Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Volvo V70 SSK Klass 3
Tidigare Racingbil: Renault 5 TS Gr2
Tidigare Racingbil: Volvo 855
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Skip barber formula 2000 och Ruf C-spec är de bästa simulerade bilarna jag har kört, så det är svårt att hinna med nåt annat.

På måndsg kommer stora uppdateringar av däckmodellen.

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Racingsimulatorer
iRacing
<<   1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (69744 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande